  • 1. Data: 2010-01-22 20:46:45
    Temat: płyn do spryskiwaczy BP
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Zawsze wlewałem płyn ze Statoil - jakiś premium zimowy, nawet przy -20
    ładnie się pienił i nie zamarzł, wczoraj w trasie kupiłem płyn na BP,
    również jakiś premium zimowy niby do -22 stopni (19,90zł za 2 litry)
    nikomu nie polecam tego wynalazku, zero piany, przy -11 po wytarciu
    wycieraczkami zamarza na szybie ładnie ograniczając widoczność.
    Statoil górą !!!

  • 2. Data: 2010-01-22 21:50:40
    Temat: Re: płyn do spryskiwaczy BP
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "WIHEDCNF" <2...@h...nl> wrote in message
> [...]
    > nikomu nie polecam tego wynalazku, zero piany, przy -11 po wytarciu
    > wycieraczkami zamarza na szybie ładnie ograniczając widoczność. Statoil

    Że tak się dyskretnie wpytam w temat - o co chodzi z tą pianą?
    Dlaczego miałby mi się płyn do wycieraczek pienić???
    Ja wolałbym, aby pozostawał przeźroczysty (piana jest biała).

  • 3. Data: 2010-01-23 12:41:28
    Od: "WIHEDCNF" <2...@h...nl>

    Użytkownik "Pszemol"

    > Że tak się dyskretnie wpytam w temat - o co chodzi z tą pianą?
    > Dlaczego miałby mi się płyn do wycieraczek pienić???
    > Ja wolałbym, aby pozostawał przeźroczysty (piana jest biała).

    Piana jest delikatna - wycieraczka już po pierwszym ruchu skutecznie
    ją zgarnia, nie wiem pewnie to moje subiektywne odczucie, wydaje mi
    się, że lepiej usuwa zanieczyszczenia mając jakiś dodatek detergentu,
    bo pewnie on jest przyczyną spieniania - w każdym razie ten ze statoil
    nie zamarzał na szybie po przejściu wycieraczki.

    Pozdrawiam.

  • 4. Data: 2010-01-23 12:43:15
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    > "WIHEDCNF" <2...@h...nl> wrote in message
    >
    > Że tak się dyskretnie wpytam w temat - o co chodzi z tą pianą?
    > Dlaczego miałby mi się płyn do wycieraczek pienić???
    > Ja wolałbym, aby pozostawał przeźroczysty (piana jest biała).

    Może mu chodzi o moment uzupełniania zbiornika.
    Mi też sie pieni, -9 stopni i niestety w minutę po odpaleniu auta zamarza po
    przetarciu po szybie. Oczywiście nie zamarza w dyszach.
    Po 5-10 minutach pracy auta już mu przechodzi i nie zamarzał nawet jak
    było -14 stopni.

    Mam koncentrat Frostschutz-Scheibenklar -60 stopni od kuttenkeuler.de
    rozrobiony 1:1

    Tanie marketówki zamarzają w dyszach i czeka sie do wiosny :)

    Pozdrofka

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2010-01-23 16:00:32
    Od: "Tomi" <t...@t...pl>

    Użytkownik "WIHEDCNF" <2...@h...nl> napisał w wiadomości
> [...]
    > nikomu nie polecam tego wynalazku, zero piany, przy -11 po wytarciu
    > wycieraczkami zamarza na szybie ładnie ograniczając widoczność. Statoil

    Lotos Premium - to samo niby do -30 z tego co pamietam a potrafi lodem zajsc
    juz przy -5 do -10. Chyba, ze srodek auta jest nagrzany i szyba od srodka w
    miare ciepla. Zaliczylem jedno zdziwko na drodze ekspresowej jadac ok 90-100
    przy -10 - szyba blyskawicznie skula sie lodem :(.

  • 6. Data: 2010-01-23 18:05:02
    Od: "KM" <n...@o...pl>

    "Tomi" <t...@t...pl> wrote in message
> [...]
    > srodka w miare ciepla. Zaliczylem jedno zdziwko na drodze ekspresowej
    > jadac ok 90-100 przy -10 - szyba blyskawicznie skula sie lodem :(.

    Tak przy okazji maly tescik :
    Plyn z Lidla do -22 - przy okolo -18'C nieco "gestnial" co powodowalo ze z
    dysz lecial znacznie slabszy strumien, po podgrzaniu komory silnika w czasie
    pracy - odzyl na nowo.
    Plyn z biedronki do -22'C - rowniez daje rade przy -18, natomiast jak na
    moje oko za duzo glikolu - bo sie rozmazuje na szybie.
    Plyn Tesco do -17'C - zamarzal przy okolo -10-12'C.
    Plyn z BP -22'C w litrowych banieczkach - rowniez dawal egzamin przy -18'C -
    natomiast odparowujac pozostawial czasami cieniutka warstewke lodu.
    W chwili obecnej testuje koncentrat Shella - zobaczymy jak da sobie rade
    (1:1 z woda dla -20'C).

    Pozdrawiam!
    KM

  • 7. Data: 2010-01-23 20:17:10
    Od: PSYLO <P...@o...pl>

    Tomi pisze:
> [...]
    > miare ciepla. Zaliczylem jedno zdziwko na drodze ekspresowej jadac ok 90-100
    > przy -10 - szyba blyskawicznie skula sie lodem :(.

    Płyn ma w składzie wodę, dziwne więc żeby nie zamarzł na zmrożonej
    szybie przy takiej temperaturze po odparowaniu składników, które mu nie
    pozwalają zamarznąć w dyszach. Też miałem kiedyś ten płyn i nie
    zauważyłem, żeby był w czymkolwiek gorszy od innych w miarę dobrych
    (sików z tesco staram się nie wlewać).

    --
    PSYLO

  • 8. Data: 2010-01-23 21:07:42
    Od: Marcin Jan <t...@g...pl>

    KM pisze:
    /.../
> [...]
    > Plyn z Lidla do -22 - przy okolo -18'C nieco "gestnial" co powodowalo
    > ze z dysz lecial znacznie slabszy strumien, po podgrzaniu komory silnika
    jak z lidla butla z lejkiem to chyba do -20, ale fakt że przy -15 chyba
    zgęstniał bo jakoś z dysz anemicznie i lekkie smugi zostawiał.

  • 9. Data: 2010-01-23 21:30:36
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-01-22 20:46, WIHEDCNF pisze:
> [...]
    > nikomu nie polecam tego wynalazku, zero piany, przy -11 po wytarciu
    > wycieraczkami zamarza na szybie ładnie ograniczając widoczność. Statoil
    Cóż - dzisiaj było miejscami -21'C, najbardziej "do śmiechu" mi było jak
    na stacji benzynowej chciałem płyn kupić, stały na zewnątrz, obok
    dystrybutorów, oczywiście zimowe, oczywiście -22'C itp, tyle że
    zamarznięte na kość...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 10. Data: 2010-01-23 22:19:27
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 23 Jan 2010 21:30:36 +0100, BartekK wrote:
> [...]
    >na stacji benzynowej chciałem płyn kupić, stały na zewnątrz, obok
    >dystrybutorów, oczywiście zimowe, oczywiście -22'C itp, tyle że

    Ale marka jaka ?

    Bo tak z doswiadczenia to nie powinny na kosc, chyba z to naprawde
    kiepski plyn..

    J.