  • 91. Data: 2013-12-08 13:02:17
    Temat: Re: Osły na letnich oponach
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Tomasz Stiller" <k...@l...eu.org> napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:l81l7f$gli$...@d...me...

    > Może..., tylko w moim odczuciu one zachowują się tak jak zużyte od
    > nowości :)

    Względnie może auto masz czterośladowe i nawet o tym nie wiesz.
    Jaką ma przeszłość?
    Czy jakiekolwiek opony zimowe zachowywały się na nim lepiej?

  • 92. Data: 2013-12-08 13:02:54
    Od: dddddddd <f...@e...com>

    W dniu 2013-12-08 11:02, Cavallino pisze:

    > Uważam odwrotnie.

    a ja dalej swoje

    > A ja tak.
    > Była pomalowana płyta polewana wodą, była płyta i auto z trolejami,
    > rewelacyjna sprawa jeśli chodzi o wyczucie ślizgającego się auta.

    śmiem twierdzić że 99% tego nie miało. Pomijając fakt, że te troleje z
    życiem wspólnego niewiele mają

    > Jeśli ma taki niskie, że nie potrafi się normalnie poruszać w trudnych
    > warunkach,

    po czym to wnosisz? Powoli nie znaczy wolniej od innych, znaczy wolniej
    ode mnie :)

    to powinna NAJPIERW je podnieść do sensownego poziomu, a
    > dopiero PÓŹNIEJ próbować wyjeżdżać na ulice.
    > Jazda przez całe miasto 20 km/h, bo ona nie potrafi jeździć, nadaje się
    > tylko do mandatowania.

    nie napisałem że jeździ 20km/h, akurat ona zatorów na drodze nie powoduje

    > Nie
    >
    > Mylisz zakres egzaminu z wymaganymi umiejętnościami.
    > To, że nie sprawdzają czy potrafisz jechać po śliskim, nie oznacza, że
    > wolno Ci blokować ruch tylko dlatego, że tego nie opanowałeś i nie
    > chcesz tego zrobić.

    widać ważniejsze jest bezpieczeństwo na parkingu

    > Wyszli z założenia, że ktoś kto jeździć nie potrafi, chociaż zimą
    > przesiądzie się na MPK, zgodnie ze zdrowym rozsądkiem.

    zgodnie ze zdrowym rozsądkiem pewnie duża część nie ma takiej możliwości
    (wyjedź za miasto i zobacz jak kursuje komunikacja zbiorowa)
    A ze zdrowym rozsądkiem to by nie sprawdzali umiejętności parkowania,
    jak nie zaparkuje w małej luce tylko kilometr dalej, albo porysuje auta
    w koło to się nic nie stanie, nie tego powinno się wymagać na egzaminie.

    > Ale widać są bardziej asertywne przypadki w rodzaju Twojej żony, co
    > zesrają się, a nie poddają się i nie przyjmą faktów do wiadomości.

    ty się nie zesraj przy pisaniu tych postów

    > Kiedyś próbowałem, ale więcej niż 10 km/h nie dało się bezpiecznie
    > jechać,

    czyli ta mata poślizgowa nic ci nie dała, bo da się. Lepiej idź się
    doszkolić, albo zostaw samochód na zimę w domu.
    Co do letnich nie wejdziesz tak szybko w zakręt, ale pojedziesz z
    prędkością taką jak inni. Jak dziś pamiętam przejazd we Wrocławiu ul.
    Podwale - od ambasady w stronę Świdnickiej - gdzie ci na zimowych nie
    potrafili ruszyć ze świateł, a ja na letnich tak - i następne dwa
    zakręty przejeżdżałem z taką prędkością jak oni (kto zna to miejsce to
    wie jakie tam są fajne zakręty :)
    Nie próbuję tu znaleźć wytłumaczenia dla letnich, bo zimowe są dużo
    lepsze, ale w wielu przypadkach nie pomogą i korki będą takie same.

    Łukasz

  • 93. Data: 2013-12-08 13:29:15
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "dddddddd" <f...@e...com> napisał w wiadomości grup

    > śmiem twierdzić że 99% tego nie miało.

    ????
    Aaaaa, Ty o kursie na prawko mówisz?
    No bez jaj, na kursie na prawko to się uczysz ruszać, a nie jeździć.
    Ja mówię o kursie doskonalenia jazdy, myślałem że to oczywiste, gdy mówimy o
    nauce wychodzenia z poślizgu.

    >Pomijając fakt, że te troleje z życiem wspólnego niewiele mają

    Ale uczą jeżdżenia na śliskim i dobrych odruchów.
    Wyrabiają pamięć mięśniową, żebyś nie musiał myśleć co zrobić w takiej
    sytuacji, bo na to nie ma czasu i po prostu nie zdążysz zazwyczaj.

    > po czym to wnosisz? Powoli nie znaczy wolniej od innych

    Tych którzy drogę blokują, czy tych którzy normalnie jadą?
    Bo jak tak jak inni nieudacznicy jedzie 20/h bo jest biało pod kołami, to
    właśnie po tym wnoszę (a tak założyłem).

    > widać ważniejsze jest bezpieczeństwo na parkingu

    Widać.
    Ale nie dyskutujemy tu o chorych polskich przepisach dotyczących wydawania
    prawka każdemu kto chce praktycznie.

    > zgodnie ze zdrowym rozsądkiem pewnie duża część nie ma takiej możliwości

    Niech konia sobie kupią i polnymi drogami dojeżdżają.

    > (wyjedź za miasto i zobacz jak kursuje komunikacja zbiorowa)

    W Wielkopolsce całkiem sprawnie.
    Nawet kolej zaczyna łapać plusy inwestując w tabor, choć pewnie zima znowu
    to popsuje.

    > A ze zdrowym rozsądkiem to by nie sprawdzali umiejętności parkowania,

    A kto twierdzi że urzędas w Polsce posługuje się zdrowym rozsądkiem?
    Od obywateli się go oczekuje, a nie od Państwa.
    Ale widać, są tacy, którzy nie są nic mądrzejsi.

    > czyli ta mata poślizgowa nic ci nie dała

    Mata poślizgowa była po tym, jak już się przekonałem, że na letnich to się
    da jeździć tylko latem.

    > Co do letnich nie wejdziesz tak szybko w zakręt, ale pojedziesz z
    > prędkością taką jak inni.

    Tu nie chodzi o to jak się gaz wciska, tylko jak się hamuje, albo wykonuje
    manewry.
    A na białym nie wykonuje się praktycznie wcale.

  • 94. Data: 2013-12-08 13:42:06
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > Uważam odwrotnie.

    Powoli dochodzimy do sedna sprawy.
    Po prostu masz jakąś swoją wizję, która wcale nie jest zgodna z
    rzeczywistością, ale masz to w dupie a Twoje przerośnięte ego każe Ci
    wykrzykiwać brednie i proponować bzdurne przepisy prawa.

    Po czym, gdy się okaże, że pomimo przepisów - nie jest ani na jotę
    lepiej - udasz, że od początku wiedziałeś, że to nie pomoże.

    --
    MN

  • 95. Data: 2013-12-08 13:47:01
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2013-12-07 23:50, J.F. pisze:

    > Klient w Europie bardziej swiadomy i szuka dobrych opon, czy bardziej
    > naiwny i daje sobie wmowic ze potrzebuje dwoch kompletow ?

    Bardzo dobre pytanie. Raczej jesteśmy zidoktrynowani urzędniczymi
    pomysłami. Myślą za nas i wymyślili, że NALEŻY zmieniać co chwilę opony.
    I zmieniamy. W USA większa samodzielność to i inne zwyczaje.

    --
    MN

  • 96. Data: 2013-12-08 14:00:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > Jazda przez całe miasto 20 km/h, bo ona nie potrafi jeździć, nadaje się
    > tylko do mandatowania.

    Rozumiem, ze według ciebie nie ma takich warunków na drodze, które wymagają
    jazdy 20km/h?
    W szczególności przy oblodzeniu jedziesz ile? 60? I nie hamujesz tylko
    wlatujesz w zakrety poślizgiem?
    Czy mogłbyś to wytlumaczyc prostym jezykiem? Jak osmiolatkowi? :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Poproszę o lekarstwo na zachłanność, ale DUŻO, DUŻO, BARDZO DUŻO

  • 98. Data: 2013-12-08 14:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail @googlepoczta.com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Na jakiej podstawie prawnej?

    Ale to chodzi o to, aby taka podstawe prawną stworzyć:
    pada snieg - nie wolno ci jezdzic z samochodem na oponach letnich. Musisz
    zmienic albo przeczekać. IMO to jest całkiem rozsadne podejscie.

    Przyjechałes do pracy, spadl snieg, ups, niestety dziś wracasz taksówką.
    Ewentualnie poczekaj do 22 gdzie bedziez mógł przejechac przez miasto
    bezpiecznie, nie powodując korków na skrzyzowaniu, gdzie nagle nie bedziesz
    mógł ruszyć ze swiateł.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

  • 99. Data: 2013-12-08 14:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@l...eu.org napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Może..., tylko w moim odczuciu one zachowują się tak jak zużyte od
    > nowości :)

    Hmm, jezdze na nowych navigatorach w moim wiekowym ZX.
    Byłem w gorach, na nartach, auto dawało rade, wszedzie wjezdzalo bez
    problemu (ba, nawet w miejsca, gdzie wypasione bryki z systemami wymiekały)
    ale fakt jest faktem, ze na drodze jade raczej ostroznie wiec nie
    przetestowałem ich przy 80 na godzine na osnieżonej drodze :)

    Za to na osniezonym zbitym sniegu przetestowałem kiedys jakies zimowe good
    yeary przy 80 na godzine. Nie dały rady, wyciągałem sie z rowu :)
    Ta sytuacja wiele mnie nauczyła :)
    co ciekawe auto wyszło z tego "rowowania" prawie bez zadnego uszczerbku.
    Tylko opona spadła z felgi, poza tym ani ryski...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Wiedza to władza. Ale niewiedza, niestety, nie oznacza jeszcze

  • 97. Data: 2013-12-08 14:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail c...@k...pl napisał(a) w poprzednim odcinku
    co następuje:

    > A to pewnie prawda, ale jak można bardziej zablokować co już
    > zablokowanego? ;-)

    Mozna zamiast jechac 70km/h stanąć.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Jeżeli wydaje się, że wszystko działa dobrze,

  • 100. Data: 2013-12-08 14:00:48
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail a...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Tyle, że opony zimowe tracą mocno swoje własności wraz z wiekiem i
    > zużyciem bieżnika. I mimo, że bieżnik jest zdecydowanie głębszy niż
    > TWI, często nie nadają się zupełnie do jazdy zimowej. A tego policjant
    > nie stwierdzi.

    Sa specjalne lamelki które pokazują czy opona jest zdatna czy nie.
    A wiek - jak stara to popekana - to tez widac.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "W demokracji wolno głupcom głosować,