  • 71. Data: 2022-07-13 11:33:43
    Temat: Re: Oszczędność gazu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 12 Jul 2022 19:08:55 -0700 (PDT), ptoki wrote:
> [...]
    [...]
    zaprogramowalem to sie zdziwilem ile trzeba czasu zeby nadmuchalo do komfortu.

    > Tak, "potem" to powrot do 24. Myslalem (napedzany tutejsza propaganda) ze takie
    rygipsowe kartoniaki z nawiewem to hop siup w 15 minut beda mialy cieplo po powrocie.
    > A tu dooopa. Nastawilem 24 na jakies 30 minut przed powrotem rodziny i bylo pytanie
    czy sie grzanie zepsulo bo w domu lodownia (pewnie bylo jakies 21).
    > No to nastawilem zeby wracalo na 24 na 40 minut przed powrotem. Tez bylo zimno.
    > Jak nastawilem na godzine przed to bylo dobrze.
    > Tyle ze wtedy to stwierdzilem ze nie ma co kombinowac.

    Godzina to jeszcze nie tak zle, jesli jest jeszcze z 8h przerwy.

    Tylko jak pisales - normalnie sie piec wlacza np 1 minuta co 5 minut,
    12 minut na godzine, a tu 1h musi pracowac, to jakby 5 h zwyklej
    pracy. zostaje tych "oszczednosci" coraz mniej.

    pochodzi jakas minute, palniki gasna, wiatrak sie zatrzymuje po kolejnych 30
    sekundach.

    > Tylko progowy.

    Dokladny jakis, szybki, albo pod wylotem, skoro tak szybko sie
    nagrzewa i wylacza.

    > Nawet jak tam jakas logika jest to dba aby te 24 byly ciagle. I tyle
    > jest. Nie stwierdzono wachan. A jak sie robi zimniej to slychac ze
    > czesciej sie wlacza.

    > Termostat montowany na scianie mniej wiecej w centrum domu. Nawiewy przy oknach.

    To cos mi sie widzi, ze nie jest to zwykly progowy.

    > Dosyc stala. A montowany na przeciwnym koncu domu, dom taki prostokaciaty.

    > mam na mysli ze jak jest na zewnatrz +5 i opadnie na termostacie o 0.1 to dogrzeje
    w minute o tyle.
    > Jak jest -20 i tez opadnie o 0.1 to dogrzeje tez z grubsza w minute. Ale wlaczy sie
    sporo czesciej.

    Tak jakos moze byc.

    > Ta, ale w kartoniaku jest z grubsza podobnie.
    > A nawet jak roznica jest 10x miedzy murowancem a kartoniakiem to bedzie to 1.5% vs
    15% (cyfry wziete z tylka).
    > Czyli ponownie, warto dla tysiaka sie ceregielic?

    > oj, co drugi jutub. Mam wrazenie ze nowojorczycy tak maja. Zwroc uwage na gadajace
    glowy. Czesto w czapkach welnianych siedza.

    A to sie musze przyjrzec ... ale oni tam raczej maja za cieplo, niz za
    zimno.
    Moze moda taka, zeby w czapce siedziec, albo klima dmucha na maksa i
    glowa cierpi ..

    Ogrzewanie w NY nie wiem jak wyglada - moze byc problem, ale co -
    tylko w zime filmuja ?

    > :) Ale ja w polarach siedzialem :)
    > A przy tych 24 co mam to w krotkich rekawach i szortach siedze. I bez kapci. A rece
    nie marzna...

    No to nie wiem - problemy z krazeiem, czy jest miejsce na oszczednosci
    - ustaw 22C, ubierz polar :-)

    J.

  • 72. Data: 2022-07-13 19:34:41
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 2 lipca 2022 o 21:48:14 UTC+2 r...@g...com napisał(a):
    > Nie tylko gazu, ale ogólnie energii.
    > Tak czytam, że Niemcy wzywają swoich do oszczędności i naszła mnie taka
    > myśl...
    > Jak wyłączę ogrzewanie na 1h dziennie, to raczej nie zaoszczędzę, bo
    > sterowanie musi nadrobić ubytek energii.
    > Ja wyłączę na miesiąc to zaoszczędzę.
    >
    > Gdzie jest ta granica, że już się opłaca.
    >
    > Robert
    Nie do Ciebie pije, A może i do ciebie też. Czytam dupkow co to ura bura ciotka
    Zielińska co chyba bardziej się przechwalają jak to w dupie mają obniżanie
    temperatury bo ich stać. Na Ukrainie też tacy byli. A teraz cieszą się jak mają
    dostateczną ilość wody do picia.

  • 73. Data: 2022-07-14 05:16:55
    Od: ptoki <s...@g...com>

    środa, 13 lipca 2022 o 04:33:45 UTC-5 J.F napisał(a):

    pochodzi jakas minute, palniki gasna, wiatrak sie zatrzymuje po kolejnych 30
    sekundach.

    > Dokladny jakis, szybki, albo pod wylotem, skoro tak szybko sie
    > nagrzewa i wylacza.

    Albo szybko pomiesza powietrze?
    Tak czy siak. wlacza, wylacza i nie czuc wachan.
    Jakies tanie termometry cyfrowe zazwyczaj nie zmieniaja swojego odczytu za duzo...

    > To cos mi sie widzi, ze nie jest to zwykly progowy.

    Moze jakis madrzejszy ale nie ma innych czujnikow. Wychodza z niego chyba 4 czy 5
    drutow.
    Obstawiam ze jednak progowy...

    W piwnicach siedza :)
    To i chlodniej jest.
    Pieron ich tam wie...

  • 74. Data: 2022-07-14 10:35:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 13 Jul 2022 20:16:55 -0700 (PDT), ptoki wrote:

> [...]
    >
    > Moze jakis madrzejszy ale nie ma innych czujnikow. Wychodza z niego chyba 4 czy 5

    "termostat" na scianie moze byc prosty, reszta sterownika w piecu.

    No coz - w zimie mozesz przetrenowac, czy wsadzenie termostatu
    w jakies pudelko wydluzy czas grzania.

    J.

  • 75. Data: 2022-07-14 19:28:31
    Od: ptoki <s...@g...com>

    czwartek, 14 lipca 2022 o 03:36:31 UTC-5 J.F napisał(a):

> [...]
    > "termostat" na scianie moze byc prosty, reszta sterownika w piecu.
    >
    > No coz - w zimie mozesz przetrenowac, czy wsadzenie termostatu

    Sterownik akurat jest gupi. Znaczy sie nie tak calkiem ale nie ma w nim logiki
    temperaturowej. Tylko logika sterowania piecem zeby sie dobrze wlaczyl kiedy ma sie
    grzac.
    Jakies stale czasowe, logika zapobiegajaca przegrzaniu (zdublowana bezpiecznikiem
    termicznym) itp.

    Z termostatu leci sygnal "grzac" "chlodzic" i to zerojedynkowy. Zadnych pwm czy
    cos...

    Alec kiedys o tym gadal
    https://www.youtube.com/watch?v=ZZC0SP02PqY