  • 1. Data: 2014-08-10 14:19:42
    Temat: Oznaczenie na sprzęcie elektronicznym
    Od: "R" <...@n...spam>

    Witam
    Czy ktoś wie co oznacza taki symbol na sprzęcie elektronicznym (komputer
    szachowy z lat 90-tych)?
    http://oi61.tinypic.com/vz7iq1.jpg

    Przypuszczam, że to ma związek ze sposobem zasilania urządzenia.

    R.

  • 2. Data: 2014-08-10 14:26:28
    Temat: Re: Oznaczenie na sprzęcie elektronicznym
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-10 14:19, R pisze:
> [...]
    > szachowy z lat 90-tych)?
    > http://oi61.tinypic.com/vz7iq1.jpg
    >
    > Przypuszczam, że to ma związek ze sposobem zasilania urządzenia.

    Wygląda jakby dziecko narysowało tramwaj. Może zasilane z trakcji
    elektrycznej :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 3. Data: 2014-08-10 14:31:03
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Mario" <m...@...pl> napisał w wiadomości
    > Wygląda jakby dziecko narysowało tramwaj. Może zasilane z trakcji
    > elektrycznej :)

    Nie miałem jak zrobić zdjęcia, więc naszkicowałem w Paincie :-). Właśnie to
    tak wygląda - jak tramwaj, ale urządzenie jest zasilane z baterii 4 x AA
    albo zasilacza sieciowego.
    R.

  • 4. Data: 2014-08-10 21:26:38
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 10.08.2014 14:26, Mario wrote:

    > Wygląda jakby dziecko narysowało tramwaj. Może zasilane z trakcji
    > elektrycznej :)

    Jeśli już to z SIECI!!! Trakcja to są pojazdy. Ale wątpię żeby komputer
    szachowy był zasilany z 600V albo 3kV :-P Może by tak pytający podał typ
    tego ustrojstwa.

    Jakub Rakus

  • 5. Data: 2014-08-10 21:51:58
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 10 Aug 2014 21:26:38 +0200 Jakub Rakus <s...@o...pl> napisał:

    >Jeśli już to z SIECI!!! Trakcja to są pojazdy. Ale wątpię żeby komputer
    >szachowy był zasilany z 600V albo 3kV :-P Może by tak pytający podał typ
    >tego ustrojstwa.

    Paradoksalnie ;-) taki znaczek był też na zasilaczu od kolejki TT.
    Ja podejrzewam że to może to być jakaś inna wersja znaczka mówiącego
    że urządzenie ma zabezpieczenie termiczne - to co dzisiaj jest takim
    wężykiem (wężykiem Jasiu, wężykiem ;-) ) oznaczane i polega na tym że
    w uzwojenia transformatora jest wmotany jednorazowy bezpiecznik
    termiczny, ale to tylko domysły.

  • 6. Data: 2014-08-10 22:06:12
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-08-10 21:26, Jakub Rakus pisze:

    > Jeśli już to z SIECI!!! Trakcja to są pojazdy.

    No dobrze: sieci trakcyjnej. Człowiek głupieje przez takie teksty:
    4009,Zerwana_trakcja_kolejowa__ponad_tysiac_pasazero
    w_utknelo.html

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 7. Data: 2014-08-10 22:49:08
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "Jakub Rakus"
    > Jeśli już to z SIECI!!! Trakcja to są pojazdy.

    Słownik podaje, że przewody to też trakcja.
    http://sjp.pwn.pl/szukaj/trakcja
    Wikipedia inaczej to tłumaczy.
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Trakcja
    Jak to jest na prawdę?

    Robert

  • 8. Data: 2014-08-10 23:03:28
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Robert Wańkowski poszukując prawdy napisał:

    > Słownik podaje, że przewody to też trakcja.
    > http://sjp.pwn.pl/szukaj/trakcja
    > Wikipedia inaczej to tłumaczy.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Trakcja
    > Jak to jest na prawdę?

    http://sjp.pwn.pl/szukaj/dźwig
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Dźwig

    Trzeba się przyzwyczaić do tego, że słownik języka polskiego (i sam
    język polski) zupełnie inaczej rozumie słowa, które definiowane są
    w tzw. "źródłach fachowych".

    --
    Jarek

  • 9. Data: 2014-08-11 09:11:20
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

    >Może by tak pytający podał typ tego ustrojstwa.

    To jest komputer szachowy Mephisto Manhattan firmy Hegener+Glaser z 1998
    roku (ale ten model był już produkowany w 1993).
    Symbol jest na pudełku obok znaczka CE i informacji o zasilaniu bateriami
    4xAA.

    R.

  • 10. Data: 2014-08-11 09:30:50
    Od: Robert Wańkowski <r...@w...pl>

    "R"
    > To jest komputer szachowy Mephisto Manhattan firmy Hegener+Glaser
    http://electronicchess.free.fr/images/mephisto.jpg
    Jest tam ten znak?

    Robert