  • 11. Data: 2014-08-11 09:39:54
    Temat: Re: Oznaczenie na sprzęcie elektronicznym
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Robert Wańkowski" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:53e8712d$0$2152$65785112@news.neostrada.pl...
    > "R"
    > http://electronicchess.free.fr/images/mephisto.jpg
    > Jest tam ten znak?

    To nie jest ten model. Komputerów Mephisto było bardzo dużo wersji.
    R.

  • 12. Data: 2014-08-12 00:30:10
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    > Paradoksalnie ;-) taki znaczek był też na zasilaczu od kolejki TT.
    > Ja podejrzewam że to może to być jakaś inna wersja znaczka mówiącego
    > że urządzenie ma zabezpieczenie termiczne - to co dzisiaj jest takim
    > wężykiem (wężykiem Jasiu, wężykiem ;-) ) oznaczane i polega na tym że
    > w uzwojenia transformatora jest wmotany jednorazowy bezpiecznik
    > termiczny, ale to tylko domysły.

    TT? Ja zasilaczem F2 zasilałem H0 i nieźle działało :)

    Zawsze myślałem, że ten znaczek oznaczał "do zasilania kolejek
    elektrycznych"...

    --
    Grzexs

  • 13. Data: 2014-08-12 20:53:24
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 10.08.2014 22:49, Robert Wańkowski wrote:
    > "Jakub Rakus"
    >
    > Słownik podaje, że przewody to też trakcja.
    > http://sjp.pwn.pl/szukaj/trakcja
    > Wikipedia inaczej to tłumaczy.
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Trakcja
    > Jak to jest na prawdę?
    >

    > Robert

    W tym przypadku to wiki ma całkowitą rację. SJP podaje to, co myśli
    "większość", bo tak niestety tworzy się każdy język. I potem mamy dziwne
    słowa i zwroty funkcjonujące na co dzień.

    Jakub Rakus

  • 14. Data: 2014-08-12 21:10:14
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "__Maciek" <i...@c...org> napisał w wiadomości

    > Paradoksalnie ;-) taki znaczek był też na zasilaczu od kolejki TT.

    Wychodząc od tej informacji doszedłem do opisu tego znaczka:
    http://www.schmidbauer.net/service/technische-inform
    ationen/bildzeichen-fuer-transformatoren.html

    R.

  • 15. Data: 2014-08-12 21:24:27
    Temat: Re: Oznaczenie na sprz?cie elektronicznym
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 11.08.2014 09:39, R wrote:
    > U?ytkownik "Robert Wa?kowski" <r...@w...pl> napisa? w wiadomo?ci
    >>

    > To nie jest ten model. Komputer?w Mephisto by?o bardzo du?o wersji.
    > R.

    Dla potomnych:
    http://sc3c.iec.ch/ap60417/3C-on-61_1868_CD.PDF
    Symbol zalecany przez normę EN 61558-2-7 dla oznaczenia "bezpiecznego"
    zasilania zabawek - oprócz napięcia do 24VAC i mocy max. 200VA istotny
    jest np. brak możliwości włożenia palucha przez małe dziecko.
    Sam symbol kryje się pod tajemniczym oznaczeniem IEC60417-5219 "safety
    isolating transformer for toys" albo "Spielzeugtransformator". Można go
    znaleźć na większości zasilaczy do modeli kolejowych (specjalnie
    popatrzyłem w piwnicy na mojego FZ1) i np. na konsolach Nintendo.

    Jakub Rakus

  • 16. Data: 2014-08-12 21:34:08
    Od: "R" <...@n...spam>

    Użytkownik "Jakub Rakus" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > znaleźć na większości zasilaczy do modeli kolejowych (specjalnie
    > popatrzyłem w piwnicy na mojego FZ1) i np. na konsolach Nintendo.

    Dziękuję!
    Znalazłem coś podobnego, ale tu podajesz znacznie dokładniejsze wyjaśnienie.
    R.

  • 17. Data: 2014-08-14 19:25:38
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 12 Aug 2014 21:10:14 +0200 "R" <...@n...spam> napisał:

    >Wychodząc od tej informacji doszedłem do opisu tego znaczka:
    >http://www.schmidbauer.net/service/technische-infor
    mationen/bildzeichen-fuer-transformatoren.html

    Czyli Spielzeugtransformator - transformator do zabawek.

    Najfajniejszy symbol ma jednak Rasiersteckdosentransformator :-)

  • 18. Data: 2014-08-14 19:33:16
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 12 Aug 2014 00:30:10 +0200 Grzexs <g...@g...pl>
    napisał:

    >TT? Ja zasilaczem F2 zasilałem H0 i nieźle działało :)

    Zapewne, ale ja te zasilacz dostałem w komplecie z TT. Do H0 miałem
    jakiś inny.

    >Zawsze myślałem, że ten znaczek oznaczał "do zasilania kolejek
    >elektrycznych"...

    No i zgodnie z tym co w sąsiednim poście napisał użytkownik "R", byłeś
    blisko prawdy.

  • 19. Data: 2014-08-14 19:35:41
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Sun, 10 Aug 2014 22:06:12 +0200 Mario <m...@...pl> napisał:

    >No dobrze: sieci trakcyjnej. Człowiek głupieje przez takie teksty:
    >http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/1,114871,164
    24009,Zerwana_trakcja_kolejowa__ponad_tysiac_pasazer
    ow_utknelo.html

    Pewnie motorniczy pociągu za bardzo gaz wcisnął i kable z trakcji
    pozrywało ;-)

  • 20. Data: 2014-08-15 04:42:21
    Od: Maciek <m...@p...com>

    Użytkownik __Maciek napisał:

    424009,Zerwana_trakcja_kolejowa__ponad_tysiac_pasaze
    row_utknelo.html

    > Pewnie motorniczy pociągu za bardzo gaz wcisnął i kable z trakcji
    > pozrywało ;-)

    Kolejny błąd - w pociągu nie ma motorniczego, tylko:
    1) oficjalnie "maszynista"
    2) mniej oficjalnie "mechanik"
    :-)