  • 21. Data: 2021-11-10 20:25:09
    Temat: Re: PCI-E 1x RAID1 poszukiwany hardware raid
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 10/11/2021 04:32, Marcin Debowski wrote:

    > No i jeszcze takie proste pytanie, co to są za aż tak wrażliwe dane, że
    > sieciowy backup przyrostowy, np. 4x dziennie będzie niewystarczający.
    > Niech ma rakietę lokalnie, na jakimś wypasionym NVMe, a uaktualnia
    > backup po łączu gigabitowym, a nawet wolniejszym, co by mu rakiety
    > sieciowo-interaktywnej nie spowolniło. Będzie miał jeszcze taki z tego
    > plus, że może wrócić do starszych wersji czegoś tam.

    Cos Ty, klient co ma tego kompa nie ogarnia.. Cud ze ten komp mu chodzi
    w miare z jego zdolnosciami. Nie ma zadnego NAS, pierwszy raz uslyszal
    to slowo jak mu powiedzialem. Narazie rozlaczylem windowsowy mirror
    raid1, bo przy kazdym zawieszeniu PC sie mieli przez 12 godzin od nowa
    dziadostwo... Ma dwa zwykle osobne dyski 4TB kazdy, obecnie. Bedzie
    sobie kopiowac z jednego na drugi, niech juz sobie robi wedle uznania,
    pomysl jego z karta Raid nie wypali poki co. A dane to praca + rozrywka,
    gry to sobie mozna sciagnac, ale stron internetowych czy projektow
    Adobe-costam ktore on wykonuje, to juz nie. Strata danych byla bo dysk
    USB przestal dzialac (2000 bad sectorow), to trzeba temu jakos zapobiec
    na przyszlosc, ale klient nie zna zadnych zaawansowanych rozwiazan. W
    ogole mial 3 lata dysk zamontowany 2TB w srodku w komputerze i nie
    wiedzial o nim, bo nie bylo literki D:\ jak dostal komputer ze sklepu
    online gdzie kupil zestaw :)

    Aktualnie to mu pomagam ogarnac bo mu sie gry wieszaja. Chyba cos ze
    sterownikami od AMD. A Radeon 6900XT siedzi. Dobrze ze nie uzywam Windy
    dawno kurwa nie mialem tyle syfu naraz do ogarniania.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 22. Data: 2021-11-10 20:28:25
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 10/11/2021 19:25, pioruns wrote:
    > Aktualnie to mu pomagam ogarnac bo mu sie gry wieszaja. Chyba cos ze
    > sterownikami od AMD. A Radeon 6900XT siedzi. Dobrze ze nie uzywam Windy
    > dawno kurwa nie mialem tyle syfu naraz do ogarniania.

    Nie tylko gry sie wieszaja, zoom call mial z klientami i pach, martwy
    ekran, pomaga tylko reset... Temperatury w normie, usage wszystkiego
    (CPU, RAM, dyski, GPU niziutkie), zero wpisow w Windows Journal. Win 10
    ze wszystkimi updatami, AMD Radeon sterownik najnowszy. Masakra. Macie
    pomysly? ;)

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 23. Data: 2021-11-15 11:55:44
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Wed, 10 Nov 2021 20:28:25
    From: pioruns

> [...]
    > (CPU, RAM, dyski, GPU niziutkie), zero wpisow w Windows Journal. Win 10
    > ze wszystkimi updatami, AMD Radeon sterownik najnowszy. Masakra. Macie

    Zmień zasilacz na mocniejszy. ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 24. Data: 2021-11-15 20:17:18
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 15/11/2021 10:55, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:

    > Zmień zasilacz na mocniejszy. ;)

    K**wa, markowy jest, z zapasem... Nie pamietam juz jaki, ale chyba
    trzeba bedzie sie przyjrzec, bez jaj.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 25. Data: 2021-11-20 17:15:30
    Od: Michal Lukasik <m...@t...pl>

    On 11/8/21 21:15, pioruns wrote:

    > Jakie polecacie karty sprzetowe do RAID1 na PCI-E 1x? Moga byc drogie,
    > byleby dzialaly lepiej od windowsowego soft raidu.

    Tak na szybko pomijając wszelkie HBA to pamiętam tylko jeden sprzętowy
    RAID fizycznie przycięty do PCIEx1 - Adaptec 6405E. Koniecznie ten bo
    już np. 6805E jest AFAIR x4.
    Taniej i lepiej może się okazać zamontowanie risera x1 z szerszym
    gniazdem i obsadzeniem dowolnego sprzętowego RAID.
    Zaznaczam, że nie przeczytałem całego wątku także nie wiem co było polecane.

    --