  • 101. Data: 2022-05-10 10:27:06
    Temat: Re: Palą się autobusy
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 10-May-22 o 07:31, Cavallino pisze:

    > Gdzieś jeść trzeba.
    > Śniadania nie jesz w ogóle?

    Kawa i bagietka po 10 :)

    > Znam opowieści ludzi, którzy sobie prywatne słupki pod blokiem
    > poinstalowali.
    > Trzeba tylko chcieć

    To jedyne rozsądne rozwiązanie - jeśli się da, bo jak wiadomo sąsiedzi
    są zazwyczaj największą przeszkodą, zwłaszcza, że to by wymagało koperty.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 102. Data: 2022-05-10 15:17:11
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-05-2022 o 10:27, Mirek Ptak pisze:

    > Kawa i bagietka po 10 :)

    Pytałem raczej o moment spożycia.

  • 103. Data: 2022-05-11 07:30:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2022 o 22:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > Niejeden płetwonurek zginął od latającego zaworu.

    I gumiarz od opony tira w której jest raptem osiem atmosfer.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 104. Data: 2022-05-11 19:15:35
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.05.2022 o 21:48, Shrek pisze:

    > Tak. Też.

    > Samochód... No wiesz - tapicerka, izolacja, plastik - w zasadzie
    > wszystko oprócz metalu i szkła. Po prostu samochód - jest palny:P

    No właśnie zasadniczo nie jest palny :-) A paliwa już potrafią być
    łatwopalne.

    > Jakieś przekładnie i smary dalej są? Bateria nie jest chłodzona "wodą"
    > czyli glikolem? Płyn hamulcowy jest również palny chyba bo na tabliczce
    > jest żeby koło niego nie palić.

    To się pali jak osiągnie 400 stopni. Samochód normalnie nie ma tyle.

    > To co się pali w spalinkach od na przykład tłumika przy paleniu gumy?

    Nie mam pojęcia. Ale jw.

    > W elektryku też. Po prostu pali się cały samochód.

    Jw.

    > Osobiście nie - ale nic dziwnego - nie widziałem też płonącego samolotu
    > na żywo.

    Dobry przykład :-)

    > Może dlatego że stosunkowo mało jest ich na drogach. Natomiast
    > pamiętam, że w sporej części protokołów po pożarach jest "zwarcie
    > instalacji elektrycznej" (co na ogół nie jest prawdą bo chodzi nie o
    > zwarcie a przeciążenie albo grzejący się styk).

    > Parafrazując - co może
    > palić się w mieszkaniach gdzie nie ma paliwa i jest tylko prąd i woda? A
    > jednak się palą.

    Jasne, nie ma drewnianego dachu, drewnianych mebli, papierów.

  • 105. Data: 2022-05-11 19:22:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 11-05-2022 o 19:15, ii pisze:

    > No właśnie zasadniczo nie jest palny :-) A paliwa już potrafią być
    > łatwopalne.

    Ten w elektryku jest jakiś specjalny, bo kosztuje ze 2000 za wlew....
    Może nie być plany, anie przewodzący.

    A beczysz razem z innymi e-hejterami na wady i łatwopalność samolotów,
    czy nie?

  • 106. Data: 2022-05-11 21:17:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > No właśnie zasadniczo nie jest palny :-) A paliwa już potrafią być
    > łatwopalne.

    Owszem jest. Wszystko oprócz metalu i szkła się w nim pali.

    > To się pali jak osiągnie 400 stopni. Samochód normalnie nie ma tyle.

    Aha. Rozumiem, chodzi ci o to, że samochody się nie palą, chyba że
    chodzi o pożar. Przepraszam - widać nie ogarnąłem twojej myśli:P

    > Nie mam pojęcia. Ale jw.

    Już wyjaśniliśmy. On się nie palą chyba że jest pożar.

    > Jasne, nie ma drewnianego dachu, drewnianych mebli, papierów.

    j.w.:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 107. Data: 2022-05-11 21:19:22
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.05.2022 o 19:22, Cavallino pisze:

    > A beczysz razem z innymi e-hejterami na wady i łatwopalność samolotów,
    > czy nie?

    Nie - ale nie przeczę że jak się samolot zapali, to słabo to wygląda...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 108. Data: 2022-05-12 18:12:41
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 11.05.2022 o 21:17, Shrek pisze:

    > Owszem jest. Wszystko oprócz metalu i szkła się w nim pali.

    Tak, w 400 stopniach.

  • 109. Data: 2022-05-12 18:21:38
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 12.05.2022 o 18:12, ii pisze:

    > Tak, w 400 stopniach.

    Już ustaliliśmy - samochody nie palą się, chyba że pożar. To wtedy tak:P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 110. Data: 2022-05-12 18:22:30
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 12 May 2022 18:12:41 +0200, ii wrote:

    > Tak, w 400 stopniach.

    Jak sie zapali jedna rzecz, to po chwili jest juz 400 stopni.
    A tworzyw sztucznych w nowoczesnym samochodzie duzo.

    Czy masz na mysli, ze one "niepalne", czy tam "samogasnące" powinny
    byc?

    Ba - aluminium tez sie pali :-)

    Nawet i stal sie pali, ale w naprawde wysokiej temperaturze :-)

    J.