  • 91. Data: 2022-05-09 15:49:27
    Temat: Re: Palą się autobusy
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 6 May 2022 10:39:43 +0200, Cavallino wrote:

    > Tzn. ilu?
    > Założyłem 10%, obstawiam że to mocno zawyżona wartość.

    IMO - bardzo zawyzona. Jakis kierowca busow osobowych na dluzsze
    trasy? Lawety z Niemiec?

    Jak codziennie, to by bylo 360kkm/rok,
    jak w dni powszednie, to i tak 250kkm w jeden rok ...

    J.

  • 92. Data: 2022-05-09 17:26:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 May 2022 15:21:57 +0200, Cavallino wrote:

    > To już postęp.
    > Więc jak Ci zimą zabraknie, to doładujesz na trasie.
    > Ot i cała filozofia przejścia na ev.

    > Zimą wiele rzeczy może wudłużyć czas dojazdu.
    > Wystarczy trochę śniegu i wypadke na autostradzie.

    > Ja tam wolałbym 350 zł w kieszeni tygodniowo.....
    > 1/2 h to niska cena za powyższe.

    Elektryk swoje kosztuje.
    I jak proponujesz zmieniac - co 2 lata ?

    Moze kiedys w przyszlosci ... komputery bedą na tyle dobre, ze
    czlowiek polozy sie w fotelu, a auto samo zawiezie.
    Ale przeciez to moze i w spaliniaku dzialac.

    J.

  • 93. Data: 2022-05-09 21:32:14
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 09.05.2022 o 06:18, Shrek pisze:

    > Bateria

    Czyli "bak" elektryka.

    > i samochód.

    Czyli co konkretnie zapali się od zwarcia?

    > Oleje.

    A ile masz oleju w elektryku?

    > Naprawdę muślisz, że resta jest "niepalna".

    Olej jw jako taki też jest niepalny.

    > Zresztą ten "bak" jest
    > największym problemem.

    W elektryku, w spalinowym już nie tylko bak.

    > No chyba że zwarcie w baterii. Jednak elektryki też płoną.

    Widziałeś na oczy choć jednego?

  • 94. Data: 2022-05-09 21:48:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2022 o 21:32, ii pisze:

    > Czyli "bak" elektryka.

    Tak. Też.

    > Czyli co konkretnie zapali się od zwarcia?

    Samochód... No wiesz - tapicerka, izolacja, plastik - w zasadzie
    wszystko oprócz metalu i szkła. Po prostu samochód - jest palny:P

    > A ile masz oleju w elektryku?

    Jakieś przekładnie i smary dalej są? Bateria nie jest chłodzona "wodą"
    czyli glikolem? Płyn hamulcowy jest również palny chyba bo na tabliczce
    jest żeby koło niego nie palić.

    > Olej jw jako taki też jest niepalny.

    To co się pali w spalinkach od na przykład tłumika przy paleniu gumy?

    > W elektryku, w spalinowym już nie tylko bak.

    W elektryku też. Po prostu pali się cały samochód.

    > Widziałeś na oczy choć jednego?

    Osobiście nie - ale nic dziwnego - nie widziałem też płonącego samolotu
    na żywo. Może dlatego że stosunkowo mało jest ich na drogach. Natomiast
    pamiętam, że w sporej części protokołów po pożarach jest "zwarcie
    instalacji elektrycznej" (co na ogół nie jest prawdą bo chodzi nie o
    zwarcie a przeciążenie albo grzejący się styk). Parafrazując - co może
    palić się w mieszkaniach gdzie nie ma paliwa i jest tylko prąd i woda? A
    jednak się palą.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 95. Data: 2022-05-09 22:21:22
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Niejeden płetwonurek zginął od latającego zaworu.

    -----
    > No właśnie jakoś mnie to nie przekonuje - ucieczka z ciśnienia 700 barów może
    wyglądać nader fektownie.

  • 96. Data: 2022-05-10 06:49:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-05-2022 o 15:49, J.F pisze:

    > IMO - bardzo zawyzona. Jakis kierowca busow osobowych na dluzsze
    > trasy? Lawety z Niemiec?

    Nie zrozumiałeś.
    Nie chodziło o to czy 1000, czy 500 czy 700, to jest totalnie nieistotne.
    Chodziło o to, że faktycznie elektryk u nich nie ma prawa bytu.

    A nie że ktoś ma opory związane TYLKO z naruszeniem dotychczasowego rytuału.

  • 97. Data: 2022-05-10 06:52:34
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-05-2022 o 17:26, J.F pisze:

    > Elektryk swoje kosztuje.

    Teraz już wszystko swje kosztuje.
    Nie każdy zadowala się 20 letnimi struclami.

    > I jak proponujesz zmieniac - co 2 lata ?

    Po co?
    Jak kto lubi, tak jak przy ice.
    Albo i rzadziej, bo nie będzie generował extra kosztów wraz z wiekiem.

  • 98. Data: 2022-05-10 07:18:03
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 09-May-22 o 15:23, J.F pisze:
    > Google cos 4h przewiduje. A o 6 rano to 3:30-5:30:-)

    3:30-3:45 od stacji do parkingu pod JLR - dość regularnie.
    Tylko raz się spóźniłem z powodu wypadku na 56 w okolicach Starych
    Hamrów w Czechach - oni nie sypią solą odcinka od Ostravica do
    skrzyżowania z 35

    > Jak ma byc jeszcze dzien pracy, to gdzies zjesc trzeba - chyba, ze
    > masz tam dobry bufet:-)

    Daje radę jakaś bagietka na śniadanko wskoczy ;)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 99. Data: 2022-05-10 07:26:23
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 09-May-22 o 15:23, Cavallino pisze:

    > Czyli trzeba rytuały zmienić i po sprawie.

    Ale jakie rytuały? - rozumiem "tankowanie" dzień wcześniej, ale że niby
    mam się zatrzymać w 4 godzinnej trasie na jedzenie? Wybacz, to nie
    zmiana rytuału, tylko strata czasu :) A gdy jeszcze jest wymuszona przez
    auto - tym gorzej.

    > No i to gniazdko do ładowania pod domem zdobyć, bez tego ani rusz.

    To prawda, niestety raczej ciężka do przeskoczenia...

    Pozdrawiam - Mirek

  • 100. Data: 2022-05-10 07:31:01
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 10-05-2022 o 07:26, Mirek Ptak pisze:

    > Ale jakie rytuały? - rozumiem "tankowanie" dzień wcześniej, ale że niby
    > mam się zatrzymać w 4 godzinnej trasie na jedzenie? Wybacz, to nie
    > zmiana rytuału, tylko strata czasu :)

    Gdzieś jeść trzeba.
    Śniadania nie jesz w ogóle?

    > To prawda, niestety raczej ciężka do przeskoczenia...

    Znam opowieści ludzi, którzy sobie prywatne słupki pod blokiem
    poinstalowali.
    Trzeba tylko chcieć