  • 1. Data: 2022-04-28 09:12:07
    Temat: Auta elektryczne
    Od: trybun <M...@j...cb>

    Ma ktoś? Jak takie auto sprawuje się względem spalinowych? tzn chodzi mi
    głownie o samo utrzymanie, czyli przeglądy itd. Myśle o elektryku na
    poziomie Corsy, czy ma to sens? Jeżdżone będzie niewiele, jakaś średnia
    roczna przebiegów to 8000 km. Prąd własny, niby wszystko jest za, ale
    boje się wysokich kosztów utrzymania.. Podobno te bezstopniowe skrzynie
    po nawet niewielkim przebiegu wymagają czegoś na miarę generalnego
    remontu... A co z samym silnikiem, jest bezobsługowy i nie wymaga
    przeglądów?

  • 2. Data: 2022-04-28 09:37:49
    Temat: Re: Auta elektryczne
    Od: Piotr <c...@g...com>

    W dniu 2022-04-28 o 09:12, trybun pisze:

> [...]
    > po nawet niewielkim przebiegu wymagają czegoś na miarę generalnego
    > remontu... A co z samym silnikiem, jest bezobsługowy i nie wymaga

    Martwisz się o ceny przeglądów gdzie pewnie cokolwiek będzie trzeba
    wymienić po 80tysiac czyli za 10 lat? Równocześnie chcesz kupować
    elektryka i na wstępie wydawać 20-40 tysięcy więcej niż za benzynowego?

    Nie spina się to w żaden sposób ekonomicznie, zwłaszcza że prąd własny
    to tez nie za darmo jest (a czasem nawet drożej niż cudzy)

    Avast.

  • 3. Data: 2022-04-28 10:04:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2022 o 09:12, trybun pisze:

    > Ma ktoś?

    Tak.
    Nawet kilka.

    > Jak takie auto sprawuje się względem spalinowych?

    Bardzo dobrze, zazwyczaj zakup bev z miejsca wyłącza eksploatację
    równolegle używanych ice.
    A w konsekwencji prowadzi do możliwie szybkiego pozbycia się tychże i
    zakupu następnego bev.

    > tzn chodzi mi
    > głownie o samo utrzymanie, czyli przeglądy itd.

    250 zł rocznie.
    W Nissanie trochę drożej, w tesli 0.

    > Myśle o elektryku na
    > poziomie Corsy, czy ma to sens? Jeżdżone będzie niewiele, jakaś średnia
    > roczna przebiegów to 8000 km.

    IMO nie kalkuluje się, różnica w cenie za duża jak na takie przebiegi.
    Tyle że bev ma tyle innych zalet, że można przymknąć oko na to że będzie
    drożej.

    Prąd własny, niby wszystko jest za, ale
    > boje się wysokich kosztów utrzymania.. Podobno te bezstopniowe skrzynie
    > po nawet niewielkim przebiegu wymagają czegoś na miarę generalnego
    > remontu...

    Jakie skrzynie?
    Bev nie posiada skrzyni w ogóle.
    Nie ma się co psuć, a na pewno nie skrzynia.
    W starych trzeba mocno sprawdzić baterie, zwłaszcza w autach które nie
    były chłodzone.

    > A co z samym silnikiem, jest bezobsługowy i nie wymaga
    > przeglądów?

    Zgadza się.
    Przeglądy są wymuszane na gwarancji głównie z uwagi na zarobek dealerów.

  • 4. Data: 2022-04-28 10:05:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2022 o 09:37, Piotr pisze:

    > Martwisz się o ceny przeglądów gdzie pewnie cokolwiek będzie trzeba
    > wymienić po 80tysiac czyli za 10 lat? Równocześnie chcesz kupować
    > elektryka i na wstępie wydawać 20-40 tysięcy więcej niż za benzynowego?

    W tym segmencie to prawda.
    W innych już ceny się zrównują, bo bev występują zazwyczaj w wysokich
    mocach i wyposażeniach (nie dotyczy PSA).

  • 5. Data: 2022-04-28 10:51:25
    Od: trybun <M...@j...cb>

> [...]
    >
    > Nie spina się to w żaden sposób ekonomicznie, zwłaszcza że prąd własny
    > to tez nie za darmo jest (a czasem nawet drożej niż cudzy)

    A więc 20-40 tys zł więcej i co dostaje w zamian? Poza kosztami
    utrzymania wszystko z grubsza mam rozeznane. Myślę o elektrycznym aucie
    tylko dlatego że przejechałem się przy obliczaniu wydajności paneli
    fotowoltaicznej i teraz mam nadwyżki prądu, a więc można powiedzieć że
    paliwo do elektryka będę miał za darmo.

  • 6. Data: 2022-04-28 10:53:44
    Od: trybun <M...@j...cb>

    W dniu 28.04.2022 o 10:04, Cavallino pisze:

> [...]
    > były chłodzone.

    > Zgadza się.
    > Przeglądy są wymuszane na gwarancji głównie z uwagi na zarobek dealerów.

    Dzięki za wyczerpującą opinię.

    Słyszałem w jakimś programie motoryzacyjnym że w Toyocie po określonym
    przebiegu jakieś elementy skrzyni biegów (czy przekładniowej czy jak to
    tam w elektrykach się nazywa) podlegają wymianie, i jest to operacja
    porównywalna do remontu kapitalnego manualnej skrzyni biegów w spalinowce.

  • 7. Data: 2022-04-28 11:07:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2022 o 10:53, trybun pisze:

> [...]
    > tam w elektrykach się nazywa) podlegają wymianie, i jest to operacja
    > porównywalna do remontu kapitalnego manualnej skrzyni biegów w spalinowce.

    W elektrykach nie ma tego typu osprzętu.
    To jest w ogóle bardzo proste auto, z reguły totalnie bezawaryjne.
    Żaden ice, nawet z tych najbardziej niezawodnych, kosztowo nie ma
    żadnych szans zrównać się z elektrykiem.

    Za przegląd w Toyohie chcieli ode mnie 1500 zł, mimo że poza wymianą
    oleju i filtrów nic nie zrobili i nic jej nie dolegało.
    W bev nie ma oleju i większości filtrów, więc nie bardzo jest nawet co
    wymieniać.

  • 8. Data: 2022-04-28 11:08:58
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2022 o 10:51, trybun pisze:

    > A więc 20-40 tys zł więcej i co dostaje w zamian?

    Świetne auto, wygodę, komfort i super przyspieszenie.

> [...]
    > tylko dlatego że przejechałem się przy obliczaniu wydajności paneli
    > fotowoltaicznej i teraz mam nadwyżki prądu, a więc można powiedzieć że

    A wyliczyłeś ile kosztuje Cię rocznie paliwo na 8 kkm?

  • 9. Data: 2022-04-28 11:13:25
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 28 Apr 2022 11:08:58 +0200, Cavallino wrote:

    > Świetne auto, wygodę, komfort i super przyspieszenie.

    I smaczne obiady :-)

    Ale o jakim to aucie konkretnie myslisz, i jakie ma przyspieszenie ?

    J.

  • 10. Data: 2022-04-28 11:27:47
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 28-04-2022 o 11:13, J.F pisze:

    > I smaczne obiady :-)
    >
    > Ale o jakim to aucie konkretnie myslisz, i jakie ma przyspieszenie ?

    Właśnie na tym polega wic, że każde.
    W swojej klasie mocy nie ma konkurencji wśród ice.

    Nawet 40 konny Smart przyspiesza tak, że absolutnie nie można mieć uwag
    co do jego dynamiki.
    A gdyby komuś było za mało, to prostą zmianą softu można mu 2 krotnie
    podwyższyć moc za kilkaset zł.