  • 81. Data: 2022-05-08 22:02:29
    Temat: Re: Palą się autobusy
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 07.05.2022 o 18:09, Shrek pisze:

    > Jak szybko się ogarniesz, maski nie zostawisz otwartej na oścież,
    > gaśnicę obrócisz do góry nogami to jest spora szansa na sukces. Ale
    > faktycznie - dużo rzeczy po drodze może pójść nie tak.
    >
    > Natomiast elektyka na ogół nie zgasisz ani ty ani nawet strażacy.

    Weź mi powiedz prawdę, czy jak mi się bak rozszczelni w spalinowym to
    ktoś jest w stanie to kiedykolwiek zgasić?

    Bo taki jest mniej więcej argument, że jak się pali elektryk to bateria.
    Czyli adekwatnie należałoby rozważyć jak wyżej.

  • 82. Data: 2022-05-08 22:40:50
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 08.05.2022 o 22:02, ii pisze:

    > Weź mi powiedz prawdę, czy jak mi się bak rozszczelni w spalinowym to
    > ktoś jest w stanie to kiedykolwiek zgasić?

    Nie sądzę. Ale zwykle się nie rozszczelnia.

    > Bo taki jest mniej więcej argument, że jak się pali elektryk to bateria.
    > Czyli adekwatnie należałoby rozważyć jak wyżej.

    Pożar elektryka z dużym prawdopodobieństwem pochodzi właśnie ze zwarcia
    w układzie elektrycznym. I wtedy kupa.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 83. Data: 2022-05-09 01:20:52
    Od: ii <i...@o...invalid>

    W dniu 08.05.2022 o 22:40, Shrek pisze:

    > Nie sądzę. Ale zwykle się nie rozszczelnia.

    > Pożar elektryka z dużym prawdopodobieństwem pochodzi właśnie ze zwarcia
    > w układzie elektrycznym. I wtedy kupa.

    Że niby w elektryku ma się co palić od zwarcia? Weź nie świruj, tu nie
    ma paliwa. Dobrze wiesz, że realnie to tam się może zapalić tylko "bak".
    Nie całkiem wiadomo jak bardzo realnie. A widziałeś pompę paliwa
    zawieszoną w baku spalinowca? Jak mi kiedyś mechanik taką pompę
    serwisował i naruszyła się uszczelka pod tylnym siedzeniem to po
    zatankowaniu do pełna, paliwo lało się strumieniami w dół obok rury
    wydechowej biegnącej od przodu samochodu na sam jego koniec. Zagrożenie
    pożarowe jakie było z tym związane było znacznie większe od zwarcia w
    instalacji elektrycznej, które normalnie prowadzi do spalenia
    bezpiecznika i tyle.

  • 84. Data: 2022-05-09 06:18:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 09.05.2022 o 01:20, ii pisze:

    > Że niby w elektryku ma się co palić od zwarcia?

    Bateria i samochód. Oleje.

    > Weź nie świruj, tu nie
    > ma paliwa. Dobrze wiesz, że realnie to tam się może zapalić tylko "bak".

    Naprawdę muślisz, że resta jest "niepalna". Zresztą ten "bak" jest
    największym problemem.

    > które normalnie prowadzi do spalenia
    > bezpiecznika i tyle.

    No chyba że zwarcie w baterii. Jednak elektryki też płoną.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 85. Data: 2022-05-09 11:36:59
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 06-May-22 o 11:13, Cavallino pisze:

    > Włączałeś stoper?

    Nie, ale w sumie pomysł niezły - dzieje się to tak szybko... :)
    Szczerze, gdybym przeczytał wcześniej to bym ten czas zmierzył - 51
    litrów do baku, w tym czasie przemycie świateł i tylnej szyby - płacenie
    bez kolejki i w drogę :)

    > Ale dopuszczasz naruszenie rytuału, czy niekoniecznie?

    Oczywiście, gdyby to był elektryk to bym wyjeżdżał naładowany - te 30
    minut, o których wspominam niżej to strata czasu z powodu konieczności
    jazdy wolniej - wolniej od limitów nawet.

    > Clue jet takie, że bev trzeba wyjechać naładowanym, a ew. zimą doładować
    > po trasie, jak wyjdzie że będzie za mało.

    No i tu jest pies pogrzebany - zakładam, że gdybym musiał doładować
    (pewnie niewiele) to byłby to dodatkowy postój wydłużający czas dojazdu
    - przypominam, że o 10 muszę być na miejscu.
    W drodze powrotnej nie ma już z tym problemu zbyt wielkiego.

    > To tak jak ja Opla.
    > Kwestia gustu.

    Nie inaczej :)

    > Okropne....
    > Jak żyć?

    Dokładnie - cenię sobie możliwość wstania 0 5:45 zamiast o 5:15 lub
    nawet wcześniej - to spora różnica.

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 86. Data: 2022-05-09 14:13:57
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 May 2022 11:36:59 +0200, Mirek Ptak wrote:

    > Nie, ale w sumie pomysł niezły - dzieje się to tak szybko... :)

    Po ostatniej dyskucji wlaczylem nagrywanie filmu ... i zapomnialem
    wylaczyc. Nic sie nie zapamietalo :-)

    > Szczerze, gdybym przeczytał wcześniej to bym ten czas zmierzył - 51
    > litrów do baku, w tym czasie przemycie świateł i tylnej szyby

    Blokada "pistoletu" jakos zazwyczaj mi nie dziala - musze trzymac.

    >- płacenie bez kolejki i w drogę :)

    Placenie czesto jest bez lub z niewielka kolejka.
    ale niestety wszystko trwa - i 5 minut ... ciekaw jestem czy nie
    przekrocze.
    A jakbym jeszcze chcial z toalety skorzystac, albo porannej kawy ...

    > No i tu jest pies pogrzebany - zakładam, że gdybym musiał doładować
    > (pewnie niewiele) to byłby to dodatkowy postój wydłużający czas dojazdu
    > - przypominam, że o 10 muszę być na miejscu.

    Wstajesz godzine wczesniej, odsypiasz na ładowarce :-)

    > W drodze powrotnej nie ma już z tym problemu zbyt wielkiego.

    gdzies tam jeszcze jakis posilek trzeba zjesc - mozna w domu,
    mozna na ładowarce :-)

    J.

  • 87. Data: 2022-05-09 14:55:31
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 09-May-22 o 14:13, J.F pisze:
    > Placenie czesto jest bez lub z niewielka kolejka.

    Jeszcze mi się o 6 rano kolejka nie przytrafiła, ale nie wykluczam w
    przyszłości :)

> [...]
    > A jakbym jeszcze chcial z toalety skorzystac, albo porannej kawy ...

    > Wstajesz godzine wczesniej, odsypiasz na ładowarce:-)

    To już nie to samo :)

    > gdzies tam jeszcze jakis posilek trzeba zjesc - mozna w domu,
    > mozna na ładowarce:-)

    Unikam jedzenia w trasie - zwłaszcza tak krótkiej.

    Pozdrawiam - mirek

  • 88. Data: 2022-05-09 15:21:57
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-05-2022 o 11:36, Mirek Ptak pisze:

> [...]
    > Szczerze, gdybym przeczytał wcześniej to bym ten czas zmierzył - 51
    > litrów do baku, w tym czasie przemycie świateł i tylnej szyby - płacenie

    To już postęp.
    Więc jak Ci zimą zabraknie, to doładujesz na trasie.
    Ot i cała filozofia przejścia na ev.

    > No i tu jest pies pogrzebany - zakładam, że gdybym musiał doładować
    > (pewnie niewiele) to byłby to dodatkowy postój wydłużający czas dojazdu
    > - przypominam, że o 10 muszę być na miejscu.

    Zimą wiele rzeczy może wudłużyć czas dojazdu.
    Wystarczy trochę śniegu i wypadke na autostradzie.

    > Dokładnie - cenię sobie możliwość wstania 0 5:45 zamiast o 5:15 lub
    > nawet wcześniej - to spora różnica.

    Ja tam wolałbym 350 zł w kieszeni tygodniowo.....
    1/2 h to niska cena za powyższe.

  • 89. Data: 2022-05-09 15:23:10
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 9 May 2022 14:55:31 +0200, Mirek Ptak wrote:

    > Jeszcze mi się o 6 rano kolejka nie przytrafiła, ale nie wykluczam w
    > przyszłości :)

    Nie ma kolejki, to i obsluga mala.
    Wystarczy jeden przypadkowy klient, albo taki ktory rodzine potrzebuje
    nakarmic :-)

    > To już nie to samo :)

    Nie wiem, nie mam elektryka ... moze nawet lepiej ... o ile fotele
    wygodne :-)

    No i jeszcze jest wersja wg Misia :-)
    https://www.youtube.com/watch?v=yyTaQuPoUlw

    > Unikam jedzenia w trasie - zwłaszcza tak krótkiej.

    Google cos 4h przewiduje. A o 6 rano to 3:30-5:30 :-)

    Jak ma byc jeszcze dzien pracy, to gdzies zjesc trzeba - chyba, ze
    masz tam dobry bufet :-)

    J.

  • 90. Data: 2022-05-09 15:23:49
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 09-05-2022 o 14:55, Mirek Ptak pisze:

    > To już nie to samo :)

    Pewnie że nie, tak drzemka lepiej regeneruje niż dłuższe spanie ciurkiem.

    > Unikam jedzenia w trasie - zwłaszcza tak krótkiej.

    Czyli trzeba rytuały zmienić i po sprawie.
    No i to gniazdko do ładowania pod domem zdobyć, bez tego ani rusz.