    From: "Marcin [3M]" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Panasonic próbuje sprzedać jeden ze swoich działów foto.
    Date: Tue, 1 Jan 2013 14:55:25 +0100

    Użytkownik "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> napisał w
    wiadomości news:kbuble$1p4$1@news.task.gda.pl...

    > No i witam w nowym roku. :)
    >
    > Chyba wykrakałem pisząc o możliwych konsekwencjach stoczenia się
    > statusu akcji Panasonika (oraz Sony) do poziomu śmieciowego,
    > zachęcającego do podejmowania dziwnych kroków:
    > http://japandailypress.com/panasonic-considering-sal
    e-of-sanyo-digital-camera-division-1219748

    > Na razie chcą sprzedać Foto-Sanyo ze względu na "pilny brak
    > gotówki", ale jak jedyny chętny powie: albo wszystko, albo nic, to
    > jeszcze nie wiadomo, co Panas wybierze, skoro kasa dziwnie szybko
    > się rozeszła...
    >
    > A przypomniało mi się, jak to kiedyś załatwiła Minolta: najpierw
    > ogłosili, że chcą sobie z Sony tylko trochę powspółpracować. A już kilka
    > miesięcy później gruchnęła wiadomość: Minolta całkowicie wycofuje się z
    > rynku foto!
    >

    > pozdrawiam
    >
    > Mariusz [mr.]

    Zrobiłbym to samo.
    Problemem rynku sprzętu foto jest to, że obecnie jest modny. Ale moda ma to
    do siebie, że mija.
    Gdy sprzęt wyglądać jak nowe gadżety, przestanie być interesujący.
    To już było przerabiane w latach 70-tych. Kto dziś pamięta że wówczas
    lustrzanki 35mm produkowała Mamiya, Konica, Yashica, Cosina, Ricoh,
    Honywell, że nie wspomnę Agfy, Kodaka, Rollei-a czy luksusowej Alpy...
    Gdy rynek się ustabilizował, nastąpiła utrata zainteresowania jego ofertą.
    Została Minolta, Nikon, Canon, Olympus i Pentax. Czyli mniej niż połowa.
    Obecnie "coś" odciaga klientów od rynku foto, a on sam nie przynosi
    kolejnych rewolucyjnych zabawek. IMO, cykl się powtórzy. Prędzej czy
    później. Czas pokaże, kto odpadnie...