  • 491. Data: 2012-05-21 10:05:36
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA05A6381C8E8budzik61pocztaonetpl@127
    .0.0.1...
    > Użytkownik MadMan m...@n...wp.pl ...

    > nie mam nic przeciwko, jeżeli nad przepisy wyniesiesz zdrowy rozsądek.
    > Przykładów jest mnóstwo np.
    > - oznakowanie wspomnianej ścieżki rowerowej

    Naprawdę uważacie, że wbicie słupa między chodnik a ddr byłoby lepsze?
    Czy wydanie dziesiątek tysięcy zł na solidny słup wiszący NAD nimi?
    A to wszystko tylko po to, żeby kilku niedowartościowanych pedalarzy (bo
    rowerzyści zrozumieją obecne oznakowanie wystarczająco dobrze) lepiej się
    poczuło?

  • 492. Data: 2012-05-21 10:10:20
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-21 09:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik Marcin 'Yans' Bazarnik g...@...lesie ...

    > jeszcze raz powtórze - dobrze ustawione.
    > Nie moja wina ze podajesz przykłady sygnalizacji ustawionej źle.

    Niestety chyba znacząca część z tych o które miałem okazję przejeżdżać.

    > to, ze wtedy mozna puscic inaczej potoki samochodów.
    > Przykładowo, jeżeli dla pieszych jest czerwone, mozna puscic jakies prawo
    > czy lewo skrety na bezwarunkowym zielonym.

    No właśnie specjalnie przygłądałem się tym skrzyżowaniom i nie zaważyłem
    takiego wykorzystania. Niestety sprzęt najwyraźniej pozwala na więcej
    niż sa w stanie wykorzystać.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 493. Data: 2012-05-21 10:11:44
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-21 09:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik MadMan m...@n...wp.pl ...

    > nie mam nic przeciwko, jeżeli nad przepisy wyniesiesz zdrowy rozsądek.

    Aha, zdrowy rozsądek definiowany indywidualnie - zupełnie jak koniowe
    pomysły.

    > Przykładów jest mnóstwo np.
    > - oznakowanie wspomnianej ścieżki rowerowej

    Tu akurat nie wiem.

    > - bezsensowne ograniczenia predkosci (np. Głogowska w Poznaniu, gdzie MO
    > regularnie łapała za przekroczenie predkosci, ba chwalili się w gazetach
    > ile dziennie wystawiaja mandaty a obecnie podnieśli dopuszczalna predkosc
    > do 60 bo ktos sie zorientował, ze to w koncu całkiem ładna droga dwupasmowa
    > z pasem rozdzielajacym jadacych w przeciwnym kierunku

    Ekhem - a to MO to gdzie i kiedy widziałeś? Mam wrażenie, że tylko na
    zdjęciach. Co do ograniczenia - było? Było, to policja zgodnie z
    obowiązkiem reagowała na wykroczenia. W końcu prędkość podniesiono
    i tak też w sumie dzieje się wszędzie - powoli to podąża ku normalności
    i racjonalności. No, ale ja wiem, że każde ograniczenie to tylko
    niezobowiązująca sugestia i narusza wolność jednostki.

    > - zakaz jazdy po poboczu (jezeli jest wymalowana ciagla linia) tam gdzie
    > widocznosc jest dobra a jazda po tym poboczu pozwoli dac sie łątwiej
    > wyprzedzic szybszym

    Poboczem to mogą sobie rowery jechać.

    > - wyprzedzanie traktora czy innego równie wolnego pojazdu na zakazie

    Cóż, czasem się trafi to można poczekać.

    > - jazda 200km/h po autostradzie gdzie ograniczenie jest do 140.

    Jest ograniczenie do 140km/h? Jest. Obowiązuje wszystkich? Obowiązuje.
    Można zakładać, że inni jednak przepisów przestrzegają? Można.

    > Itd, itd.

    Możesz długo wymieniać, ale to i tak niczego nie zmieni. To nie
    rozsądek, a widzimisię, które każdy może mieć inne.

  • 494. Data: 2012-05-21 10:16:40
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:

    > No właśnie specjalnie przygłądałem się tym skrzyżowaniom i nie zaważyłem
    > takiego wykorzystania. Niestety sprzęt najwyraźniej pozwala na więcej niż
    > sa w stanie wykorzystać.

    Ale to dotyczy nie tylko akurat przejazdów dla rowerów.
    Wiele jest skrzyżowań, że gołym okiem widać, iż niektóre kierunki mogą
    spokojnie być puszczone równocześnie i dłużej, a zielone dla pieszych czy
    rowerów w zupełnie innym momencie i pewnie też dłużej.
    Po prostu to przerasta naszych drogowców.

  • 495. Data: 2012-05-21 10:42:11
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-21 10:16, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:

    > Ale to dotyczy nie tylko akurat przejazdów dla rowerów.

    Zgadza się. Ale przyciski w wielu miejscach to dodatkowy kretynizm.

> [...]
    > czy rowerów w zupełnie innym momencie i pewnie też dłużej.
    > Po prostu to przerasta naszych drogowców.

    Dokładnie tak. Radośnie swiecące się czerwone światła dla obu kierunków
    ruchu. A jak już tak żalić się, to brak bezkolizyjnych prawoskrętów,
    które rozładowały by doskonale ruch.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik

  • 496. Data: 2012-05-21 10:43:35
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 21 May 2012 09:53:04 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Tego, że rowerzysta swoją obecnością na jezdni wprowadza możliwość kolizji,
    > w przeciwieństwie do stanu gdy na jezdni go nie ma?

    No patrz, zupełnie jak kierowca samochodu!

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 497. Data: 2012-05-21 11:36:54
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jpcv53$qsd$...@i...gazeta.pl...

    > Zgadza się. Ale przyciski w wielu miejscach to dodatkowy kretynizm.

    Zależy czy jest dostowany do ruchu rowerowego panującego w danym miejscu.
    Jeśli rower jedzie raz na kwadrans, to logiczne, że musi poczekać, przecież
    nie będziesz blokował samochodów co 1,5 minuty.

    > Dokładnie tak. Radośnie swiecące się czerwone światła dla obu kierunków
    > ruchu. A jak już tak żalić się, to brak bezkolizyjnych prawoskrętów, które
    > rozładowały by doskonale ruch.

    Howgh.
    Albo nieumiejętne wykorzystanie pętli indukcyjnych - one nie powinny
    sygnalizować, że pierwszy samochód wjechał, tylko w zależności od potrzeb
    wydłużać cykl świateł dla najbardziej zakorkowanego kierunku.
    Typowy przykład - korek tylko na lewoskręcie z jednego kierunku, ale przy
    okazji blokujący kierunek na wprost.
    Przecież aż się prosi, żeby puścić kilka razy więcej samochodów na tym
    lewoskręcie, np. 3 minuty non stop, tak żeby skrzyżowanie się rozładowało,
    nikogo z przeciwka nie zbawi jak poczeka RAZ o minutę dłużej niż zazwyczaj,
    za to potem sam przejedzie na jednej zmianie świateł zamiast na trzech.

    Chodzi np. skrzyżowania JPII/Baraniaka od strony Śródki (Poznań rzecz
    jasna).

  • 498. Data: 2012-05-21 11:59:20
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Ale to jest wydzielona DDR.
    > Nic nie pisze w przepisach, że musi być wydzielona płotem o wysokości 2m.

    zaintrygowałęs mnie.
    To kto decyduje o tym, czy stawia sie znak DDR czy ciag pieszo rowerowy w
    przypadku sciezki takiej jak na moście teatralnym?

  • 499. Data: 2012-05-21 11:59:22
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > Tego, że rowerzysta swoją obecnością na jezdni wprowadza możliwość
    > kolizji, w przeciwieństwie do stanu gdy na jezdni go nie ma?
    > A na to że teraz jest dzień też chciałbyś statystyk?

    No nie zartuj.
    Jezeli cos jest ekstremalnie niebezpieczne, tak jak piszesz, zapewne w
    jakims procencie przypadków powoduje, ze to niebezpieczenstwo przeistacza
    sie w prawdziwe zdarzenie. Kwestia prawdopodobienstwa.
    Nie wyobrazam sobie decydowac o zmianach w przepisach na zasadzie "wydaje
    mi się"

  • 500. Data: 2012-05-21 11:59:24
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    > A jednak tyle (15 minut) zabiera przejazd z Estkowskiego na np. most
    > Teatralny.
    > Fakt - razem z wypięciem roweru, więc możesz odjąć z minutę.

    dopowiadajac - wlasnie znalazłem jakies stare zapiski a propos czasów
    przejazdów i predkosci (czyzbyśmy jużkiedys takie dyskusje prowadzili :)

    Moje dane:
    Dystans 7100km
    Czas 350h z ułamkiem
    Średnia 20,3km/h

    Ale nawet takie dane z imo dosc sporego dystansu sa obarczone błedem
    Z jednej strony czesc była poza miastem, z drugiej strony niektore trasy
    były po 100 i wiecej km co równiez skutecznie obniza srednia, poza tym nie
    zawsze człowiek się spieszy, czasami tak jak mówisz sa to typowe
    przechadzki rowerowe.