eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPedalarze
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 714

  • 491. Data: 2012-05-21 10:05:36
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    wiadomości grup
    dyskusyjnych:XnsA05A6381C8E8budzik61pocztaonetpl@127
    .0.0.1...
    > Użytkownik MadMan m...@n...wp.pl ...
    >
    >>>> http://g.co/maps/awfay
    >>>>
    >>>> z tego wynika że owszem, jest ładna asfaltowa droga dla rowerów. Nic
    >>>> tylko stawiać patrol i łapać kierowców.
    >>>
    >>> ROTFL
    >>> Kolejny przykłąd na to, ze od przepisó ważniejszy jest zdrowy
    >>> rozsądek i współistnienie na drodze a nie wzajemna walka.
    >>
    >> Sugerujesz że jeżdżąc po drogach powinienem mieć gdzieś przepisy?
    >>
    > nie mam nic przeciwko, jeżeli nad przepisy wyniesiesz zdrowy rozsądek.
    > Przykładów jest mnóstwo np.
    > - oznakowanie wspomnianej ścieżki rowerowej

    Naprawdę uważacie, że wbicie słupa między chodnik a ddr byłoby lepsze?
    Czy wydanie dziesiątek tysięcy zł na solidny słup wiszący NAD nimi?
    A to wszystko tylko po to, żeby kilku niedowartościowanych pedalarzy (bo
    rowerzyści zrozumieją obecne oznakowanie wystarczająco dobrze) lepiej się
    poczuło?



  • 492. Data: 2012-05-21 10:10:20
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-21 09:59, Budzik wrote:
    > Użytkownik Marcin 'Yans' Bazarnik g...@...lesie ...
    >
    >>>>>> Podobnie dziwnym wynalazkiem są przyciski dla pieszych/na
    >>>>>> przejazdach na skrzyżowaniach - po kija? nie mogą się zmieniać
    >>>>>> zgodnie z cyklem świateł dla samochodów ?! Jedynie spowalniają ruch
    >>>>>> i wywołują frustrację - samochody mają czerwone światło, piesci mają
    >>>>>> czerwone i muszą czekać do kolejnego cyklu świateł.
    >>>>>
    >>>>> ??
    >>>>> sa po to, zeby było włączone zielone dla samochodów a tylko w razie
    >>>>> potrzeby było uruchamiane zielone dla pieszych.
    >>>>> Co w tym dziwnego?
    >>>>
    >>>> Blokuje ruch pieszych/rowerów - trzeba najpierw wcisnąć a później
    >>>> czekać np. 2 fazy świateł - LIPA.
    >>>
    >>> dlatego pisałem, że maja byćdobrze ustawione.
    >>> Jak sa dobrze ustawione, to swiatła zielone włączaja sie w pierwszej
    >>> mozliwej fazie po nacisnieciu.
    >>> Jak trzeba czekac dwie fazy, to sa zle ustawione.
    >>
    >> Prawie zawsze tak jest, gdy wciśniesz światło w momencie/lub tuż po
    >> zaświecenia czerwonego dla ruchu poprzecznego. Wtedy Ty stoisz, oni
    >> stoją - bardzo efektywne rozwiązanie komunikacji.
    >
    > jeszcze raz powtórze - dobrze ustawione.
    > Nie moja wina ze podajesz przykłady sygnalizacji ustawionej źle.

    Niestety chyba znacząca część z tych o które miałem okazję przejeżdżać.

    >>> Ale ich stawianie ma sens tam, gdzie potrzeba zielonego swiatła dla
    >>> pieszego vs ilosc faz dla kierowców ma sie jak 1:>5
    >>
    >> Co jest złego w tym, żeby zielone światło dla pieszych zaświecało się w
    >> momencie czerwonego dla ruchu poprzecznego pojazdów ?
    >>
    > to, ze wtedy mozna puscic inaczej potoki samochodów.
    > Przykładowo, jeżeli dla pieszych jest czerwone, mozna puscic jakies prawo
    > czy lewo skrety na bezwarunkowym zielonym.

    No właśnie specjalnie przygłądałem się tym skrzyżowaniom i nie zaważyłem
    takiego wykorzystania. Niestety sprzęt najwyraźniej pozwala na więcej
    niż sa w stanie wykorzystać.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 493. Data: 2012-05-21 10:11:44
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-05-21 09:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik MadMan m...@n...wp.pl ...
    >
    >>>> http://g.co/maps/awfay
    >>>>
    >>>> z tego wynika że owszem, jest ładna asfaltowa droga dla rowerów. Nic
    >>>> tylko stawiać patrol i łapać kierowców.
    >>>
    >>> ROTFL
    >>> Kolejny przykłąd na to, ze od przepisó ważniejszy jest zdrowy
    >>> rozsądek i współistnienie na drodze a nie wzajemna walka.
    >>
    >> Sugerujesz że jeżdżąc po drogach powinienem mieć gdzieś przepisy?
    >>
    > nie mam nic przeciwko, jeżeli nad przepisy wyniesiesz zdrowy rozsądek.

    Aha, zdrowy rozsądek definiowany indywidualnie - zupełnie jak koniowe
    pomysły.

    > Przykładów jest mnóstwo np.
    > - oznakowanie wspomnianej ścieżki rowerowej

    Tu akurat nie wiem.

    > - bezsensowne ograniczenia predkosci (np. Głogowska w Poznaniu, gdzie MO
    > regularnie łapała za przekroczenie predkosci, ba chwalili się w gazetach
    > ile dziennie wystawiaja mandaty a obecnie podnieśli dopuszczalna predkosc
    > do 60 bo ktos sie zorientował, ze to w koncu całkiem ładna droga dwupasmowa
    > z pasem rozdzielajacym jadacych w przeciwnym kierunku

    Ekhem - a to MO to gdzie i kiedy widziałeś? Mam wrażenie, że tylko na
    zdjęciach. Co do ograniczenia - było? Było, to policja zgodnie z
    obowiązkiem reagowała na wykroczenia. W końcu prędkość podniesiono
    i tak też w sumie dzieje się wszędzie - powoli to podąża ku normalności
    i racjonalności. No, ale ja wiem, że każde ograniczenie to tylko
    niezobowiązująca sugestia i narusza wolność jednostki.

    > - zakaz jazdy po poboczu (jezeli jest wymalowana ciagla linia) tam gdzie
    > widocznosc jest dobra a jazda po tym poboczu pozwoli dac sie łątwiej
    > wyprzedzic szybszym

    Poboczem to mogą sobie rowery jechać.

    > - wyprzedzanie traktora czy innego równie wolnego pojazdu na zakazie

    Cóż, czasem się trafi to można poczekać.

    > - jazda 200km/h po autostradzie gdzie ograniczenie jest do 140.

    Jest ograniczenie do 140km/h? Jest. Obowiązuje wszystkich? Obowiązuje.
    Można zakładać, że inni jednak przepisów przestrzegają? Można.

    > Itd, itd.

    Możesz długo wymieniać, ale to i tak niczego nie zmieni. To nie
    rozsądek, a widzimisię, które każdy może mieć inne.


  • 494. Data: 2012-05-21 10:16:40
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:
    >> to, ze wtedy mozna puscic inaczej potoki samochodów.
    >> Przykładowo, jeżeli dla pieszych jest czerwone, mozna puscic jakies prawo
    >> czy lewo skrety na bezwarunkowym zielonym.
    >
    > No właśnie specjalnie przygłądałem się tym skrzyżowaniom i nie zaważyłem
    > takiego wykorzystania. Niestety sprzęt najwyraźniej pozwala na więcej niż
    > sa w stanie wykorzystać.

    Ale to dotyczy nie tylko akurat przejazdów dla rowerów.
    Wiele jest skrzyżowań, że gołym okiem widać, iż niektóre kierunki mogą
    spokojnie być puszczone równocześnie i dłużej, a zielone dla pieszych czy
    rowerów w zupełnie innym momencie i pewnie też dłużej.
    Po prostu to przerasta naszych drogowców.



  • 495. Data: 2012-05-21 10:42:11
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: Marcin 'Yans' Bazarnik <g...@...lesie>

    On 2012-05-21 10:16, Cavallino wrote:
    >
    > Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w
    > wiadomości grup dyskusyjnych:
    >>> to, ze wtedy mozna puscic inaczej potoki samochodów.
    >>> Przykładowo, jeżeli dla pieszych jest czerwone, mozna puscic jakies
    >>> prawo
    >>> czy lewo skrety na bezwarunkowym zielonym.
    >>
    >> No właśnie specjalnie przygłądałem się tym skrzyżowaniom i nie
    >> zaważyłem takiego wykorzystania. Niestety sprzęt najwyraźniej pozwala
    >> na więcej niż sa w stanie wykorzystać.
    >
    > Ale to dotyczy nie tylko akurat przejazdów dla rowerów.

    Zgadza się. Ale przyciski w wielu miejscach to dodatkowy kretynizm.

    > Wiele jest skrzyżowań, że gołym okiem widać, iż niektóre kierunki mogą
    > spokojnie być puszczone równocześnie i dłużej, a zielone dla pieszych
    > czy rowerów w zupełnie innym momencie i pewnie też dłużej.
    > Po prostu to przerasta naszych drogowców.

    Dokładnie tak. Radośnie swiecące się czerwone światła dla obu kierunków
    ruchu. A jak już tak żalić się, to brak bezkolizyjnych prawoskrętów,
    które rozładowały by doskonale ruch.

    --
    pozdrawiam,
    Marcin 'Yans' Bazarnik


  • 496. Data: 2012-05-21 10:43:35
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 21 May 2012 09:53:04 +0200, Cavallino napisał(a):

    > Tego, że rowerzysta swoją obecnością na jezdni wprowadza możliwość kolizji,
    > w przeciwieństwie do stanu gdy na jezdni go nie ma?

    No patrz, zupełnie jak kierowca samochodu!

    --
    Pozdrawiam,
    Damian Karwot damian.karwot (at) gmail kropa com
    JabberID: damian.karwot (at) jabster kropa pl
    Tlen: madman1985, GG: 2283138


  • 497. Data: 2012-05-21 11:36:54
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>


    Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w wiadomości
    grup dyskusyjnych:jpcv53$qsd$...@i...gazeta.pl...
    > On 2012-05-21 10:16, Cavallino wrote:
    >>
    >> Użytkownik "Marcin 'Yans' Bazarnik" <g...@...lesie> napisał w
    >> wiadomości grup dyskusyjnych:
    >>>> to, ze wtedy mozna puscic inaczej potoki samochodów.
    >>>> Przykładowo, jeżeli dla pieszych jest czerwone, mozna puscic jakies
    >>>> prawo
    >>>> czy lewo skrety na bezwarunkowym zielonym.
    >>>
    >>> No właśnie specjalnie przygłądałem się tym skrzyżowaniom i nie
    >>> zaważyłem takiego wykorzystania. Niestety sprzęt najwyraźniej pozwala
    >>> na więcej niż sa w stanie wykorzystać.
    >>
    >> Ale to dotyczy nie tylko akurat przejazdów dla rowerów.
    >
    > Zgadza się. Ale przyciski w wielu miejscach to dodatkowy kretynizm.

    Zależy czy jest dostowany do ruchu rowerowego panującego w danym miejscu.
    Jeśli rower jedzie raz na kwadrans, to logiczne, że musi poczekać, przecież
    nie będziesz blokował samochodów co 1,5 minuty.


    >
    >> Wiele jest skrzyżowań, że gołym okiem widać, iż niektóre kierunki mogą
    >> spokojnie być puszczone równocześnie i dłużej, a zielone dla pieszych
    >> czy rowerów w zupełnie innym momencie i pewnie też dłużej.
    >> Po prostu to przerasta naszych drogowców.
    >
    > Dokładnie tak. Radośnie swiecące się czerwone światła dla obu kierunków
    > ruchu. A jak już tak żalić się, to brak bezkolizyjnych prawoskrętów, które
    > rozładowały by doskonale ruch.

    Howgh.
    Albo nieumiejętne wykorzystanie pętli indukcyjnych - one nie powinny
    sygnalizować, że pierwszy samochód wjechał, tylko w zależności od potrzeb
    wydłużać cykl świateł dla najbardziej zakorkowanego kierunku.
    Typowy przykład - korek tylko na lewoskręcie z jednego kierunku, ale przy
    okazji blokujący kierunek na wprost.
    Przecież aż się prosi, żeby puścić kilka razy więcej samochodów na tym
    lewoskręcie, np. 3 minuty non stop, tak żeby skrzyżowanie się rozładowało,
    nikogo z przeciwka nie zbawi jak poczeka RAZ o minutę dłużej niż zazwyczaj,
    za to potem sam przejedzie na jednej zmianie świateł zamiast na trzech.

    Chodzi np. skrzyżowania JPII/Baraniaka od strony Śródki (Poznań rzecz
    jasna).



  • 498. Data: 2012-05-21 11:59:20
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    >> ale on ma racje, skoro to nie jest wydzielona DDR a chodnik połączony z
    >> pasem dla rowerów to zdecydowanie powinno byc C13/C16.
    >
    > Ale to jest wydzielona DDR.
    > Nic nie pisze w przepisach, że musi być wydzielona płotem o wysokości 2m.

    zaintrygowałęs mnie.
    To kto decyduje o tym, czy stawia sie znak DDR czy ciag pieszo rowerowy w
    przypadku sciezki takiej jak na moście teatralnym?


  • 499. Data: 2012-05-21 11:59:22
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    >>> Dla mnie brak rowerów na jezdni drastycznie zwiększa bezpieczeństwo
    >>> rowerzystów i choćbyście nie wiem jak tupali to mnie nie
    >>> przekonacie, że jest inaczej.
    >>> A bezpieczeństwo kierowców w kontakcie z rowerzystami rośnie prawie
    >>> do 100%.
    >>
    >> czy mozesz podac jakies statystyki tego niebezpieczenstwa na drodze
    >> wynikajacego z obecności rowerzystów?
    >
    > Tego, że rowerzysta swoją obecnością na jezdni wprowadza możliwość
    > kolizji, w przeciwieństwie do stanu gdy na jezdni go nie ma?
    > A na to że teraz jest dzień też chciałbyś statystyk?
    >
    No nie zartuj.
    Jezeli cos jest ekstremalnie niebezpieczne, tak jak piszesz, zapewne w
    jakims procencie przypadków powoduje, ze to niebezpieczenstwo przeistacza
    sie w prawdziwe zdarzenie. Kwestia prawdopodobienstwa.
    Nie wyobrazam sobie decydowac o zmianach w przepisach na zasadzie "wydaje
    mi się"


  • 500. Data: 2012-05-21 11:59:24
    Temat: Re: Pedalarze
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino c...@k...pl ...

    >> Sorry, ale naprawde nie wierze w te 8km/h
    >
    > A jednak tyle (15 minut) zabiera przejazd z Estkowskiego na np. most
    > Teatralny.
    > Fakt - razem z wypięciem roweru, więc możesz odjąć z minutę.

    dopowiadajac - wlasnie znalazłem jakies stare zapiski a propos czasów
    przejazdów i predkosci (czyzbyśmy jużkiedys takie dyskusje prowadzili :)

    Moje dane:
    Dystans 7100km
    Czas 350h z ułamkiem
    Średnia 20,3km/h

    Ale nawet takie dane z imo dosc sporego dystansu sa obarczone błedem
    Z jednej strony czesc była poza miastem, z drugiej strony niektore trasy
    były po 100 i wiecej km co równiez skutecznie obniza srednia, poza tym nie
    zawsze człowiek się spieszy, czasami tak jak mówisz sa to typowe
    przechadzki rowerowe.

strony : 1 ... 40 ... 49 . [ 50 ] . 51 ... 60 ... 72


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: