  • 191. Data: 2016-11-07 11:46:08
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 06.11.2016 o 09:42 Shrek <...@w...pl> pisze:

> [...]
    > na autostradzie z lewego zmienia na prawy, a ktoś z rozbiegówki tez na
    > prawy. Niby pomysł (który wynika z interpretacji pierwszeństwa według
    > pasów) że tez z rozbiegóki będzie miał w tej sytuacji pierwszeństwo na
    > pierwszy rzut oka wydaje się słaby... ale wszędzie gdzie mają już długo
    > autostrady obowiazuje (ludowa akurat, choć niewykluczone że tą właśnie
    > interpretacją sankcjonowana) zasada, że prawy pas na węzłach się zwalnia
    > w miarę możliwości, żeby mogli z tej rozbiegówki właśnie wyjechać. Więc
    > skąd pomysł, żeby an wysokości rozbiegówki zmieniać pas na prawy?

    Jak najbardziej pierwszeństwo dla tego z rozbiegówki przed tym z lewego
    jest rozsądne choćby dlatego, że jemu zaraz kończy się pas. Tylko czy to
    ma poparcie w przepisach?

    BTW: Zauważyłem na filmach z USA, że tam między rozbiegówką a normalnych
    pasem nie ma żadnej linii - od pewnego momentu tworzą jakby jeden bardzo
    szeroki pas, który się powoli zwęża. Nie wiem jakie tam dokładnie
    obowiązuje pierwszeństwo ale myślę, że ten brak ścisłej granicy między
    pasami powoduje płynniejsze łączenie ruchu.

    --
    SW3
    ----

  • 192. Data: 2016-11-07 12:01:58
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 6 Nov 2016 16:18:11 +0100, w <nvnhjh$tck$1@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > http://moto.money.pl/znaki-drogowe/ostrzegawcze/a-7/
    >
    > Pół na pół - jak jest ustawiony przed skrzyżowaniem to całego, jak na
    > szkrzyżowaniu to pierwszej jezdni.

    A co ja pisałem?

  • 193. Data: 2016-11-07 12:02:50
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 6 Nov 2016 21:53:45 +0100, w <nvo58p$si3$1@node2.news.atman.pl>, "Axel"
    <n...@s...mu> napisał(-a):

    > To lepiej się zastanów nad swoim PJ, bo na przykład jak zawracasz na
    > głównej, to masz pierwszeństwo przed tymi z podporządkowanej....

    To chyba oczywiste -- jakbyś czytał uważnie to wiedziałbyś, że chodzi o wyjazd
    z podporządkowej.

  • 194. Data: 2016-11-07 12:05:43
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 6 Nov 2016 18:24:54 +0100, w <nvnp12$61r$4@node1.news.atman.pl>, Cavallino
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Przy pasie, czy przy jezdni przed jej połączeniem z autostradą?
    > Obstawiam to drugie i wiadomo co oznacza.

    Znak A-7 musi być ustawiony PRZED skrzyżowaniem, a nie na nim.
    Więc nie może być ustawiony na rozbiegówce.

  • 195. Data: 2016-11-07 12:07:09
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 6 Nov 2016 18:23:37 +0100, w <nvnoul$61r$3@node1.news.atman.pl>, Cavallino
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Czyli - wjazd z drogi podporządkowanej na autostradzie, PO wjeździe na
    > dodatkowy pas (rozbiegowy), nie włączasz się do ruchu, czyli masz
    > pierwszeństwo przy późniejszej zmianie pasa na środkowy (przed tym który
    > chce zmienić pas na środkowy z pasa lewego) jako znajdujący się z prawej
    > strony.

    Nie masz. Nawet nie opuściłeś jeszcze skrzyżowania, nie mówiąc już o tym że
    zmieniasz jezdnie. Fragmenty rozporządzeń już wklejałem.

    > Gdy się do ruchu włączasz, np. po wyjeździe ze stacji, czyli gdy pas
    > rozbiegowy nie jest częścią jezdni, to pierwszeństwa przy wjeździe na
    > pas środkowy nie masz.

    Cuda wianki wymyślasz.

  • 196. Data: 2016-11-07 12:09:15
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 7 Nov 2016 00:22:51 +0100, nadir

    > W rozporządzeniu o autostradach jest mowa o jezdni autostrady ale też o
    > pasie włączania, bo tak dokładnie nazywa się pas rozbiegowy.
    > Ekspert ze mnie żaden, ale przychylam się do zdania, że skoro jest to
    > rozdzielone w rozporządzeniu, to pas rozbiegowy/włączania nie jest
    > częścią autostrady.

    Jest rozdzielone, żeby to jakoś sensownie brzmiało -- po to się nadaje
    różne nazwy. W kwestii prawnej i pierwszeństwa nic to nie zmienia. Ten na
    pasie włączania ma ustąpic temu bezpośrednio z lewej, ale już nie musi temu
    z bardziej lewej (bo ten ma swoje ograniczenia z tytułu zmiany pasa ruchu).
    Analogicznie ten z "jezdni głównej", jeśli na pasie wyłączenia znajduje się
    pojazd, też musi mu ustąpić i nie może go bezpardonowo taranować tylko
    dlatego, że jedzie "jezdnią główną".

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 197. Data: 2016-11-07 12:15:18
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 6 Nov 2016 18:37:04 +0100, w <nvnpnv$cp8$4@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Ano zmienia, bo gdyby nie ta drobna linia, to każdy by pojechał dalej
    > swoim pasem.

    I spowodowałby wypadek ze swojej winy.

    > Prawidłowo to by było jakby się te dwa pasy kończyły a jeden z łącznicy
    > rozchodził na cztery pasy. Choć i tak słabo, bo oznakowanie powinno być
    > intuicyjne, a nie zabawa w co projektant miał na myśli. Choćby ciebie w

    Teraz też jest prawidłowe, tylko że nieintuicyjne. Domyślam się, że projektant
    chciał by auto z podporządkowanej dalej jechały swoim pasem po zmianie jezdni i
    inaczej się nie dało.

    > ... zrobił - myślałeś, że linia zatrzymania a tu niespodzianka. Dopiero
    > jak przyjrzałeś się w googlu a i tak nie zauważyłeś i trzeba ci było
    > powiedzieć. I to według ciebie dobre oznakowanie?

    Twój pomysł równie kiepski (nawet jeszcze gorszy).

    > Ale on miał A-7 a ja mam A-6. Toć mam ponoć pierwszeństwo! Dokładnie jak
    > na twoim przykładzie (tam linia na skuśkę i dodatkowe trójkąty niec nie
    > zmieniały, to je usnęliśmy i patrz co wyszło - właśnie to (tylko w
    > lustrzanym odbiciu. No to jak?

    Zjeżdżasz ze swojej jezdni, więc musisz ustąpić pierwszeństwa pojazdom już
    poruszającym się inną jezdnią. Teraz zapytasz czy zjeżdżając z głównej możesz
    wjechać bezkarnie w samochód stojący na wąskiej podporządkowanej, bo nie mogłeś
    zmieścić się koło niego?
    Mówiłem, że nie ogarniasz? :)

  • 198. Data: 2016-11-07 12:26:28
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 6 Nov 2016 18:29:13 +0100, w <nvnp94$61r$5@node1.news.atman.pl>, Cavallino
    <c...@k...pl> napisał(-a):

    > Problem zaczyna się w ustaleniu miejsca, w którym dodatkowy pas jest już
    > częścią jezdni na którą się wjechało.

    To już ustalono w rozporządzeniach, a nawet jest w wytycznych budowy
    skrzyżowań. Wraz ze swoim końcem. Chyba że nie kończy się, ale wtedy zmienia
    się też oznakowanie poziomie, aby oznaczyć miejsce w którym staje się częścią
    jezdni na którą wjeżdża się.

  • 199. Data: 2016-11-07 12:29:10
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sun, 6 Nov 2016 21:29:59 +0100, w <nvo3s5$jit$2@node2.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > Komu? I w którym miescu, skoro jest bezkolizyjnie?

    Jadącym główną drogą aż do miejsca zakończenia skrzyżowania i połączenia się
    jezdni.

  • 200. Data: 2016-11-07 12:32:01
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2016 o 12:02, r...@k...pl pisze:

    > To chyba oczywiste -- jakbyś czytał uważnie to wiedziałbyś, że chodzi o wyjazd
    > z podporządkowej.

    Poważnie?

    Shrek