eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 275

  • 51. Data: 2016-11-05 09:11:06
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 01:26, PlaMa pisze:
    > W dniu 2016-11-04 o 12:52, r...@k...pl pisze:
    >
    >> Jaka linia jest między pasem 3 i 4?
    >> Albo raczej: jaki typ linii przerywanej to jest?
    >> Albo lepiej daj od razu google maps :)
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.1690316,20.9359826,3a
    ,75y,226.77h,75.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sliw4HdW2qSU1
    l4qifaa3YA!2e0!7i13312!8i6656
    >
    >
    > Jakby połamało - Auchan, Warszawa, Krakowska 61

    W rzeczywistości to jeszcze gorzej wygląda, bo teraz są tam jescze
    resztki jakiegoś starego oznakowania (linia zatrzymania idąca na skos
    przez pas ruchu;)

    Moim zdaniem jest tak, że masz pierwszeństwo przed jadącym środkowym i
    zjeżdzającym na prawy. W praktyce jakbym zobaczył na środkowym kogoś z
    prawym kierunkiem, to bym mu profilaktycznie odpuścił.

    Tylko raz przypominam sobie przetrenowanie tej sytuacji w praktyce -

    https://www.google.pl/maps/@52.2770702,20.9941562,3a
    ,75y,358.69h,89.65t/data=!3m6!1e1!3m4!1sQ3SmoBPs5vE_
    RtTMekHGHA!2e0!7i13312!8i6656

    ktoś z dokładnie tego miejsca zmieniał na prawy ja już całkiem żwawo na
    rozbiegówce. Hamowałem dość mocno przed końcem, chwile kombinowałem żeby
    doczekać się dużej przerwy w samochodach, w końcu wycofałem i już
    wyjechałem normalnie rozpędzeniem się na rozbiegówce.

    Prawdę mówiąc wtedy byłem przekonany, że to on "był w prawie", teraz
    dochodzę do wniosku że chyba nie. W praktyce to chyba dość rzadka
    sytuacja, więc mało kto się nad tym doktoryzuje. Jak już dojedzie do
    takiej to lepiej odpuścić, bo ten drugi zapewne tego nie analizował,
    tylko opiera się na intuicji i mądrościach ludowych, a te mu
    podpowiadają że ma pierwszeństwo.

    Shrek


  • 52. Data: 2016-11-05 10:18:22
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:nvik51$ihk$1@node2.news.atman.pl...
    >W dniu 04.11.2016 o 17:00, Dalok pisze:
    >
    >>>> W realu dochodzi jeszcze znak A-7 "ustąp pierwszeństwa"
    >>>> i oznakowanie poziome.
    >>>> Wtedy winnym kolizji będzie kierowca A, bo działanie znaku A-7
    >>>> nie dotyczy tylko skrzyżowania, a dotyczy też "innych miejsc
    >>>> przecinania
    >>>> się
    >>>> kierunków ruchu", czyli na cały pas rozbiegowy.
    >>>
    >>> A czemu nie na cała autostradę, albo na przykład najbliższe 100m?
    >> .........
    >>> Gdzie tkwi błąd?
    >>>
    >>> Shrek
    >>
    >> Rozporządzenie o znakach określa odległości umiejscowienia
    >> znaku od rejonu działania A-7.
    >> Cytat z rozporządzenia :
    >> Paragraf 3
    >> 3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do znaku A-7, ktory
    >> umieszcza si?? w odległości do 50 m od skrzy˝owania
    >> na drogach, na ktorych dopuszczalna pr??dkoEc pojazdow
    >> przekracza 60 km/h, oraz do 25 m od skrzy˝owania
    >> na pozosta?ych drogach, z zastrze˝eniem paragr. 5
    >> ust. 5.
    >>
    >> 6. Przepis ust. 5 stosuje si?? odpowiednio do znaku
    >> A-7 umieszczonego przed torowiskiem pojazdow szynowych
    >> lub w innych miejscach przecinania si?? kierunkow
    >> ruchu.
    >
    > No i - skoro ty twierdzisz, że obowiązuje do końca rozbiegówki, bo...
    > (właśnie dlaczego akurat do końca), to ja twierdzę, że do czasu nowego
    > znaku, lub skrzyżowania - wjechałeś spod A-7 masz ustępować przy
    > wszystkich przecięciach się kierunku ruchu, aż coś się zmieni. Ty
    > twierdzisz, że coś się zmienia pod koniec rozbiegówki - dlaczego akurat
    > tam?
    >
    > Shrek

    Napisałem "do końca rozbiegówki" bo ktoś dał przykładowy link
    i tam rozbiegówka była względnie krótka, czyli było widać,
    że się kończy.

    Ja już ci zacytowałem (z rozporzadzenia) odległości od miejsca
    niebezpiecznego stosowane przy stawianiu A-7.
    Możesz jeszcze przeczytać rozporzadzenie o warunkach
    technicznych znaków i sygnałów tam powinno być szczegółowo
    opisane gdzie i w jakich odległościach od miejsca niebezpiecznego
    stawia się A-7.


  • 53. Data: 2016-11-05 10:39:41
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 4 Nov 2016 18:58:55 +0100, w <b...@m...org>, Myjk
    <m...@n...op.pl> napisał(-a):

    > Fri, 04 Nov 2016 15:58:09 +0100, r...@k...pl
    >
    > > P1c.
    > > Nigdzie w ich definicji nie ma niczego o pierwszeństwie.
    > > Tam jest do czego te pasy służą.
    >
    > Myślę, że zmyliły Cię pojęcia pasa włączającego i wyłączającego. To nie
    > jest tożsame z włączaniem/wyłączaniem z ruchu.

    Nie jest, ale akurat w tym przypadku jest -- wyjazd z parkingu.

    > > Nawet w rozporządzeniu o autostradach ten pas jest odróżniany od jezdni:
    > > "1. Wjazd na jezdnię autostrady powinien mieć równoległy pas włączania,
    > > umieszczony z prawej strony jezdni."
    >
    > To nadal jest pełnoprawny pas ruchu (a nie np. zatoka czy pobocze), który

    Jest, ale nie stanowi części jezdni drogi, na którą wjeżdżamy.

    Reszta wycięta, bo nie ma związku.

    > > Tak samo jak zatoka autobudowa nie jest częścią jezdni.
    >
    > Otóż nie tak samo, bo zatoka jest wyłączona z ruchu, a pas
    > włączający/wyłączający nie jest wyłączony z ruchu.

    To samo -- też nie należy do jezdni.


  • 54. Data: 2016-11-05 10:56:54
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Sat, 5 Nov 2016 01:26:19 +0100, w <581d2731$0$5153$65785112@news.neostrada.pl>,
    PlaMa <b...@w...pl> napisał(-a):

    > W dniu 2016-11-04 o 12:52, r...@k...pl pisze:
    >
    > > Jaka linia jest między pasem 3 i 4?
    > > Albo raczej: jaki typ linii przerywanej to jest?
    > > Albo lepiej daj od razu google maps :)
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.1690316,20.9359826,3a
    ,75y,226.77h,75.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sliw4HdW2qSU1
    l4qifaa3YA!2e0!7i13312!8i6656
    > Jakby połamało - Auchan, Warszawa, Krakowska 61

    Szeroka (jeżeli dobrze widzę, bo jej szerokość zamiast x2 to jakieś x1,5), a
    więc sprawa oczywista. Włączający się do ruchu, wjeżdżając na jezdnię głównej
    drogi, ma ustąpić pierwszeństwa wszystkim poruszającym się po niej pojazdom.


  • 55. Data: 2016-11-05 11:13:12
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 10:18, Dalok pisze:

    > Napisałem "do końca rozbiegówki" bo ktoś dał przykładowy link
    > i tam rozbiegówka była względnie krótka, czyli było widać,
    > że się kończy.

    Gdyż, albowiem, ponieważ? Co konkretnie uprawnia cię do stwierdzenia, że
    A-7 obowiązuje do konca rozbiegówki?

    > Ja już ci zacytowałem (z rozporzadzenia) odległości od miejsca
    > niebezpiecznego stosowane przy stawianiu A-7.

    To akurat jest odnościk do tego _odkąd_ miałby obowiązywać A-7 a nie
    _dokąd_.

    Więc jeszcze raz zapytam - skąd pomysł, ze A-7 obowiazuje do końca
    rozbiegówki, a nie na przyład do końca autostrady, do następnego węzła,
    do pierwszego "ustąpionego" samochodu, czy dowolnie wybranego innego
    miejsca?

    Jeszcze raz napiszę po co jest ten znak A-7. Jak jest widoczne
    oznakowanie poziome, to wszystko jest jasne (przynajmniej dla
    większości). Jak jest zasypane śniegiem, to jakiś idiota mógłby
    stwierdzić, że ma pierwszeństwo z rozbiegówki przed jezdnią główną i
    wwalić się od razu na lewy pas. Koniec wyjaśnienia.

    Shrek


  • 56. Data: 2016-11-05 11:17:05
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 05.11.2016 o 10:56, r...@k...pl pisze:

    >> https://www.google.pl/maps/@52.1690316,20.9359826,3a
    ,75y,226.77h,75.01t/data=!3m6!1e1!3m4!1sliw4HdW2qSU1
    l4qifaa3YA!2e0!7i13312!8i6656
    >> Jakby połamało - Auchan, Warszawa, Krakowska 61
    >
    > Szeroka (jeżeli dobrze widzę, bo jej szerokość zamiast x2 to jakieś x1,5), a
    > więc sprawa oczywista. Włączający się do ruchu, wjeżdżając na jezdnię głównej
    > drogi, ma ustąpić pierwszeństwa wszystkim poruszającym się po niej pojazdom.

    Jakbyś jeszcze tą podstawę prawną podał, o którą wszyscy proszą;)

    Shrek


  • 57. Data: 2016-11-05 12:46:09
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-11-03 22:45, Shrek wrote:
    > W dniu 03.11.2016 o 22:41, PlaMa pisze:
    >
    >>> mysle, że gdy przeczytasz deifnicję włączania się do ruchu, to
    >>> wątpliwości zostaną rozwiane
    >>
    >> Nadal sprawa nie jest 100% klarowna.
    >>
    >> Art. 17. 1. Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
    >> postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów
    >> ruchu drogowego oraz przy wjeżdżaniu:
    >> 1) na drogę z nieruchomości, z obiektu przydrożnego lub dojazdu do
    >> takiego obiektu, z drogi niebędącej drogą publiczną oraz ze strefy
    >> zamieszkania;
    >> 2) na drogę z pola lub na drogę twardą z drogi gruntowej;
    >> 3) na jezdnię z pobocza, z chodnika lub z pasa ruchu dla pojazdów
    >> powolnych;
    >> 3a) na jezdnię lub pobocze z drogi dla rowerów, z wyjątkiem wjazdu na
    >> przejazd dla rowerzystów lub pas ruchu dla rowerów;
    >> 4) pojazdem szynowym - na drogę z zajezdni lub na jezdnię z pętli.
    >> 2. Kierujący pojazdem, włączając się do ruchu, jest obowiązany zachować
    >> szczególną ostrożność oraz ustąpić pierwszeństwa innemu pojazdowi lub
    >> uczestnikowi ruchu.
    >
    > Moim zdaniem jest klarowna - skoro jechal pasem 4 to znaczy że był już w
    > ruchu i normalnie zmieniał pas.

    A czy nie jest tak, ze ten rozbiegowy jest rozdzielony taka gruba linia
    (nie pamiętam oznaczenia) i wtedy jak się z niego wjeżdża przekraczając
    ją to jest się włączającym do ruchu? I wtedy nie ma znaczenia, ze jesteś
    tym z prawej. Przekraczasz ta grubą linię i się włączasz.

    --
    mk4


  • 58. Data: 2016-11-05 12:51:37
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 05 Nov 2016 10:39:41 +0100, r...@k...pl

    >> Myślę, że zmyliły Cię pojęcia pasa włączającego i wyłączającego. To nie
    >> jest tożsame z włączaniem/wyłączaniem z ruchu.
    > Nie jest, ale akurat w tym przypadku jest -- wyjazd z parkingu.

    Parking to parking, pas to pas. Niepotrzebnie podpinasz pas do parkingu, bo
    to dwie różne rzeczy.

    > Jest, ale nie stanowi części jezdni drogi, na którą wjeżdżamy.

    Jest, czyli stanowi integralną część drogi, która nie jest wyłączona z
    ruchu od momentu gdy się na ten pas wyjedzie z parkingu.

    > Reszta wycięta, bo nie ma związku.

    Ma związek o tyle, że pomyliłeś linie.

    >> Otóż nie tak samo, bo zatoka jest wyłączona z ruchu, a pas
    >> włączający/wyłączający nie jest wyłączony z ruchu.
    > To samo -- też nie należy do jezdni.

    Ale nie jest wyłączony z ruchu, więc obowiązują reguły
    jak na każdym innym pasie ruchu.

    --
    Pozdor
    Myjk


  • 59. Data: 2016-11-05 13:11:36
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: mk4 <m...@d...null>

    On 2016-11-05 11:13, Shrek wrote:
    > W dniu 05.11.2016 o 10:18, Dalok pisze:
    >
    >> Napisałem "do końca rozbiegówki" bo ktoś dał przykładowy link
    >> i tam rozbiegówka była względnie krótka, czyli było widać,
    >> że się kończy.
    >
    > Gdyż, albowiem, ponieważ? Co konkretnie uprawnia cię do stwierdzenia, że
    > A-7 obowiązuje do konca rozbiegówki?
    >
    >> Ja już ci zacytowałem (z rozporzadzenia) odległości od miejsca
    >> niebezpiecznego stosowane przy stawianiu A-7.
    >
    > To akurat jest odnościk do tego _odkąd_ miałby obowiązywać A-7 a nie
    > _dokąd_.
    >
    > Więc jeszcze raz zapytam - skąd pomysł, ze A-7 obowiazuje do końca
    > rozbiegówki, a nie na przyład do końca autostrady, do następnego węzła,
    > do pierwszego "ustąpionego" samochodu, czy dowolnie wybranego innego
    > miejsca?

    No chyba dlatego ze stoi przy rozbiegówce i dla niej obowiązuje. Jak się
    rozbiegówka kończy to i moc znaku wygasa bo nie ma już tego do czego się
    odnosił. Zdaje się, ze ma to sens, prawdaż?

    --
    mk4


  • 60. Data: 2016-11-05 13:22:50
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "Dalok" <l...@o...pl>

    Użytkownik "Shrek" <...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:nvkbbl$i64$2@node1.news.atman.pl...
    >W dniu 05.11.2016 o 10:18, Dalok pisze:
    >
    > Co konkretnie uprawnia cię do stwierdzenia, że A-7 obowiązuje do konca
    > rozbiegówki?
    > Więc jeszcze raz zapytam - skąd pomysł, ze A-7 obowiazuje do końca
    > rozbiegówki, a nie na przyład do końca autostrady, do następnego węzła, do
    > pierwszego "ustąpionego" samochodu, czy dowolnie wybranego innego miejsca?

    A-7 obowiązuje w rejonie gdzie istnieje niebezpieczeństwo
    związane z nie udzieleniem pierwszeństwa, czyli na końcu rozbiegówki
    też takie niebezpieczeństwo istnieje i njależy ustąpić pierwszeństwa.

    > Jeszcze raz napiszę po co jest ten znak A-7. Jak jest widoczne oznakowanie
    > poziome, to wszystko jest jasne (przynajmniej dla większości). Jak jest
    > zasypane śniegiem, to jakiś idiota mógłby stwierdzić, że ma pierwszeństwo
    > z rozbiegówki przed jezdnią główną i wwalić się od razu na lewy pas.
    > Koniec wyjaśnienia.
    >
    > Shrek

    Jeżeli tak świetnie to rozumiesz to napisz,
    kiedy z rozbiegówki "od razu można wwalić się na pas"
    drogi głównej i mieć pierwszeństwo przed jadącym główną
    i w tym samym czasie zmieniającym pas na prawy,
    w sytuacji gdy oznakowanie poziome jest zasypane śniegiem ?
    Czy 5 mtr za A-7 to będzie od razu, czy już nie ?
    A moze 10 mtr to już nie będzie od razu ?
    Uzasadnij na podstawie PoRD.

strony : 1 ... 5 . [ 6 ] . 7 ... 20 ... 28


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: