  • 1. Data: 2014-01-28 22:58:30
    Temat: Pierwszy motocykl
    Od: Nana14 <www.natalka.martyniuk@_NOSPAM_interia.pl>

    Mam 15 lat i chciałabym zacząć swoją karierę na motocyklu. Mam 160 cm i
    45kg. Jaki motocykl na mnie by najlepiej pasował?

  • 2. Data: 2014-01-28 23:00:25
    Temat: Re: Pierwszy motocykl
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-01-28 22:58, Nana14 pisze:
    > Mam 15 lat i chciałabym zacząć swoją karierę na motocyklu. Mam 160 cm i
    > 45kg. Jaki motocykl na mnie by najlepiej pasował?

    Na Ciebie to raczej motocyklista ale z tym to musisz poczekac jeszcze rok.

    --
    Kuczu

    LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
    Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

  • 3. Data: 2014-01-29 09:38:46
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2014-01-28 23:00, Kuczu pisze:

    > Na Ciebie to raczej motocyklista ale z tym to musisz poczekac jeszcze rok.

    Kuczu, Ty Świnio :)

    A może koleżanka jest z tych drugich ?

    A ad rem to zapraszam do lektury FAQ (nomen omen) - link w stopce. Przy
    tym wzroście obstawiam jakieś Virago 250, ale GS 500 też powinien dać
    radę, w razie potrzeby można mu obniżyć zawieszenie. Z nowszych to VTR
    250. Chyba że koleżanka lubi plastik, to trzeba pomacać CBR 125/250 lub
    Ninja 250.
    Jedno jest pewne - trzeba się przymierzyć do konkretnego motocykla i
    sprawdzić, czy sięgasz do ziemi całymi stopami.

    --
    Pozdrawiam - Maciek, ely50/ts150/srx250.
    weFAQ&v=qvj

  • 4. Data: 2014-01-29 10:03:27
    Od: Kuczu <q...@g...com>

    W dniu 2014-01-29 09:38, Magic pisze:

> [...]
    > radę, w razie potrzeby można mu obniżyć zawieszenie. Z nowszych to VTR
    > 250. Chyba że koleżanka lubi plastik, to trzeba pomacać CBR 125/250 lub

    Dla 15 latki ? Dorosly motocyklista legalnie to juz niedlugo ale GS500
    to jednak
    znacznie pozniej.

  • 5. Data: 2014-01-29 12:09:15
    Od: "James" <n...@d...for.spam>

> [...]
    >potrzeby można mu obniżyć zawieszenie. Z nowszych to VTR 250. Chyba że
    >koleżanka lubi plastik, to trzeba pomacać CBR 125/250 lub Ninja 250.

    Chyba troszkę za dużo tych cyfr w pojemnościach dla kogoś, kto ma tylko 15
    lat! Powinno to raczej wyglądać tak (choć to tylko teoretyczne modele):
    obstawiam jakieś Virago 50, ale GS 50 też powinien dać radę[...]
    Z nowszych to VTR 50. Chyba że koleżanka lubi plastik, to CBR 25/50 lub
    Ninja 50.

    >Jedno jest pewne - trzeba się przymierzyć do konkretnego motocykla i
    >sprawdzić, czy sięgasz do ziemi całymi stopami.
    Jedno jest pewne, trzeba zrobić UPRAWNIENIA i wtedy przymierzyć się do
    motoroweru, który jest odpowiedniej mocy/pojemności.

    Jak można 15 letniej dziewczynie radzić motocykl o pojemności 500ccm?

    James

  • 6. Data: 2014-01-29 12:21:35
    Od: Jacek <s...@o...pl>

    W dniu 2014-01-28 22:58, Nana14 pisze:
    > Mam 15 lat i chciałabym zacząć swoją karierę na motocyklu.
    Zacznijmy od przepisów i odpowiedzialności, z czego jasno wynika, żeby:
    1. skończyć 16 lat i zrobić PJ kategorii A1 (można zacząć 3 miesiące
    prze 16 urodzinami).
    2. kupić odpowiedni pod kategorię motocykl i jeździć
    Właśnie w takiej kolejności.
    Znam chłopaka, który miał motorower Yamaha TZR 50 ze zdjętą blokadą.
    Potrącił typa jadącego na podwójnym gazie na rowerze. Mija już półtora
    roku, a on łazi składać zeznania, motor zabrany do ekspertyzy. Końca
    sprawy nie widać i nie wiadomo, jak się skończy. Wszystko przez zdjętą
    blokadę czyli jazda bez uprawnień.

    kategoria A1 pozwala kierować:
    motocyklem o pojemności skokowej silnika nie przekraczającej 125 cm? i
    mocy nie przekraczającej 11 kW (14,9556 KM) oraz stosunku mocy do masy
    własnej nieprzekraczającej 0,1 kW/kg,
    motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,
    pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM,

    Jacek

  • 7. Data: 2014-01-29 12:33:34
    Od: Wilk <h...@1...pl>

    W dniu 2014-01-29 12:21, Jacek pisze:
> [...]
    > własnej nieprzekraczającej 0,1 kW/kg,
    > motocyklem trójkołowym o mocy nieprzekraczającej 15 kW,
    > pojazdami określonymi dla prawa jazdy kategorii AM,

    Tak jak przedmówca napisał. Może zrobić A1 lub kategorie AM i jeździć
    motorowerem (AM jest tańsze). Niestety w naszym kraju w przypadku
    robienia kat. A1 -> A2 -> A to trzeba ponieść wyższe koszta aniżeli A2
    -> A lub od razu A (tyle, że do kategorii A to jeszcze trochę poczeka
    ponieważ jest od 24 roku życia). Może zrobić AM, poczekać do 18 i zrobić A2?

    Wilk

  • 8. Data: 2014-01-30 20:10:10
    Od: Magic <m...@w...pl>

    W dniu 2014-01-29 12:09, James pisze:

> [...]
    > motoroweru, który jest odpowiedniej mocy/pojemności.
    >
    > Jak można 15 letniej dziewczynie radzić motocykl o pojemności 500ccm?

    Rajt, umkło mi. Na razie może co najwyżej jakąś 50-tką poganiać. Później
    też raczej 125/250.

  • 9. Data: 2014-02-11 12:42:16
    Od: adrian5q <adrian5q@_NOSPAM_interia.pl>

    Nana14 napisal

    > Mam 15 lat i chciałabym zacząć swoją karierę na motocyklu. Mam 160 cm i
    > 45kg. Jaki motocykl na mnie by najlepiej pasował?

    > --

    kup sobie skutera :)a jak chcesz scigacza to yamaha tzr 50 zauwazylem ze
    dziewczyny ktore lubia moto wlasnie tzr na poczatek wybieraja pozdro