  • 1. Data: 2009-05-21 19:32:16
    Temat: Pizza
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Bry,
    dziś próbowałem zamówić pizzę (Dominium) pod nr telefonu 22 2101010.
    Z komórki symbianowej E63 (Play) dzwonię, dzwonię i nikt nie odbiera. Jakaś
    zwałka myślę sobie... Ale zaraz, co to tu na wyświetlaczu się pokazuje?!
    Czas połączenia liczony od otrzymania zwrotnego wołania!
    Wziąłem E51 (Orange) i też mam to samo: czas połączenia jest liczony a w
    słuchawce tylko wołanie. Dryndam z jednej komórki na drugą - jest OK. Na
    domowy tepsiany analog - jest OK.
    I za którymś razem załapało ale też w taki sposób, że liczenie rozpoczęło
    się z pierwszym sygnałem a dziewczę odezwało się "po drugim dzwonku".
    Teraz patrzę w billing Play i są normalnie te połączenia zaliczone jako
    wykonane.

    Jak myślicie, co to mogło być? Wadę obu Nokii należy wykluczyć.

    Maciek.

  • 2. Data: 2009-05-21 19:44:35
    Temat: Re: Pizza
    Od: <a...@g...pl>

    > Jak myślicie, co to mogło być? Wadę obu Nokii należy wykluczyć.
    a moze byc "matrix" ;) -system odbiera "z wejscia" wszystko i wg algorytmu
    kieruje na grupe wywolan /zapewne analizujac nr dzwoniacego czy juz jest w
    bazie/ a zwrotnie masz wolanie lub zajetosc jak jest full. mozna to zrobic
    bez odbierania ale pewnie dogadali sie z opem na kase za przychodzace.

    podobnie jak faxy z cichym odbieraniem dokumentow - odbieraja, podstawiaja
    swoje wolanie a w tym czasie "fax slucha czy nie idzie fax", i jak nie fax
    to dopiero po chwili w aparacie dzwoni dzwonek - ze pewnie rozmowa...

  • 3. Data: 2009-05-21 19:44:47
    Od: "brum" <b...@o...eu>

    > Jak myślicie, co to mogło być? Wadę obu Nokii należy wykluczyć.

    zgloszenie centrali abonenckiej i wolanie abonenta ?

  • 4. Data: 2009-05-21 19:54:56
    Od: "Maciek" <m...@g...com>

    Użytkownik "brum" <b...@o...eu> napisał

    > zgloszenie centrali abonenckiej i wolanie abonenta ?

    To najbardziej prawdopodobne tyle tylko, że zwrotny wołania był stały,
    niezmienny, bez żadnej przerwy. Właśnie powtórzyłem test: licznik rusza od
    pierwszego tonu usłyszanego w słuchawce. Teraz gość odebrał prawie
    natychmiast, po jednym długim tuuuu ale 4 sekundy zostały policzone.

    Maciek.

  • 5. Data: 2009-05-21 19:58:18
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@g...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykonane.
    >
    > Jak myślicie, co to mogło być? Wadę obu Nokii należy wykluczyć.

    Spróbowałem zadzwonić i rzeczywiście , chociaż był tylko sygnał wołania to
    połączenie zostało zaliczone. Od razu zaczęło liczyć. Nie było połączenia ,
    a jest zaliczone kilka sekund. Zdzierstwo. Jaki wniosek? NIE DZWONIĆ!!!

  • 6. Data: 2009-05-21 20:08:52
    Od: <a...@g...pl>

    > To najbardziej prawdopodobne tyle tylko, że zwrotny wołania był stały,
    > niezmienny, bez żadnej przerwy.
    kwestia ustawien i central, te same centrale tego samego producenta i ciezko
    uslyszec roznice, moze po ss7 sa wpieci, moze.... i kilka innych
    mozliwosci..
    ivr tez moze odbierac wprost z traktu i wtedy nadrzedna centrala nie zdazy
    wygenerowac swojego wolania, moze wogole nie generowac swojego wolania
    itp -wtedy masz tylko ich z ivr.
    obstawiam dogadanie sie z opem i kasa za przychodzace.. lub.. taki typ ivr
    czy programisty ;P

  • 7. Data: 2009-05-21 20:19:56
    Od: "Maciej Muran" <m...@g...com>

    Użytkownik <a...@g...pl> napisał
    > obstawiam dogadanie sie z opem i kasa za przychodzace.. lub.. taki typ ivr
    > czy programisty ;P

    To tłumaczenie mi odpowiada.
    Ciekaw jeszcze tylko jestem, jaka jest różnica pomiedzy GTS Polska a GTS
    Energis. Bo do tej pierwszej firmy należy 022 210xxxx, jeśli dobrze
    odczytuję TZN PSTN.
    Zamierzam z czystej ciekawości pociągnąć sprawę dalej i dowiedzieć się co
    takiego stoi na drugim końcu. A jeđli już kogoś znałem, to tylko z Energisa.

    M.

  • 8. Data: 2009-05-21 21:18:54
    Od: Ircys <i...@p...pl>

    On 21 Maj, 22:08, <a...@g...pl> wrote:

> [...]
    > itp -wtedy masz tylko ich z ivr.
    > obstawiam dogadanie sie z opem i kasa za przychodzace.. lub.. taki typ ivr

    Nie żartuj sobie z tym ss7 i/lub dogadywaniem się z opem. Przecież to
    wskazuje,
    tak jak mówi kolega brum, na centralkę abonencką z natychmiastowym
    zgłoszeniem
    i lokalnym wołaniem lub np. centrex.

    Ircys

  • 9. Data: 2009-05-21 21:22:20
    Od: "Michal AKA Miki" <j...@...onetu.pl>

    Użytkownik "wiatrak" <w...@y...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > , a jest zaliczone kilka sekund. Zdzierstwo. Jaki wniosek? NIE DZWONIĆ!!!

    Ja mysle, ze to po prostu lekki brak wyobrazni... gdyby uruchomic na
    poczatku zapowiedz w stylu "witamy w Pizza Dominium, prosze czekac na
    polaczenie", to nikt nie mialby zadnych uwag...
    Tylko ktos by im musial zwrocic uwage, ze maja taki "problem" :)

    Pozdrawiam
    Michal

  • 10. Data: 2009-05-21 21:27:51
    Od: "wiatrak" <w...@y...pl>

> [...]
    > wykonane.
    >
    > Jak myślicie, co to mogło być? Wadę obu Nokii należy wykluczyć.

    Dzwoniłem na ich numer krakowski 12 394 94 94 . To samo. Od razu zalicza
    połączenie.

    wiatrak