  • 11. Data: 2017-01-20 07:16:00
    Temat: Re: Platforma do przewozu rowerów na haku - trzy pytania
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    W dniu 19.01.2017 o 21:11, Yogi(n) pisze:
    > Od paru lat mam hak o nośności 75 kg (thule).
    >
    > W tym roku chciałbym kupić bagażnik montowany na haku i wozić na nim 4
    > rowery. Każdy z nich waży w przedziale 13-15 kg. Sam bagażnik to też
    > ok. 15-20 kg. Razem wyjdzie z pewnością 60-63 kg
    > 1. Jak to w praktyce wygląda? Nie zacznie opadać, nie zgubię bagażnika z
    > rowerami na trasie? Z jaką prędkością można tym bezpiecznie jeździć?

    mam na 4 rowery, przy czym jeździłem na razie z rowerami 2+1, więc
    trochę niższy ciężar. Przy 160km/h nie odpadł, nad Balaton dojechał

    > 2. Jaki bagażnik warto kupić? Rozpiętość cenowa to od mniej więcej 600
    > do 3000 PLN, a wiem, że co tanie, to drogie. Może ktoś polecić jakiś
    > rozsądny model? Używany będzie 3-4 razy w roku, ale na długich trasach,
    > więc nie ma znaczenia np. możliwość odchylania, ale "solidność" i
    > bezpieczeństwo w czasie transportu.

    ja mam model za 800zł, charakteryzuje się utrudnionym mocowaniem (znaczy
    że do kuli przykręcamy kluczem, a nie na superszybki zatrzask), na dole
    koła mocowane na paski, od góry rama mocowana pałąkami - na zewnętrzne
    pałąki dokupiłem główki zamykane na kluczyk, chociaż pewnie to
    zabezpieczenie tylko na dzieciaków

    > 3. Kwestia dodatkowej tablicy - czy można dorobić bez problemu w
    > Wydziale Komunikacji bez zagubienia wydanej dla samochodu, czy też
    > trzeba kombinować i dorabiać "fałszywkę"?Gliny się nie przyczepią do
    > takiej dorabianej?

    teraz ponoć można, ale ja mam dorabianą i się nie doczepili

    Łukasz

  • 12. Data: 2017-01-20 08:12:17
    Od: ąćęłńóśźż <n...@d...spamerow>

    Nieuważny kierowca za Tobą skasuje Ci od razu cztery rowery (w praktyce mnie skasował
    tylko dwa + tylną klapę od uderzenia rowerami + tylną szybę od uderzenia rowerami -
    bez rowerów nadziałby się na hak i tyle by było z mojej strony.).
    To powyżej za Visę (mozna zarobic, można stracić), reszta czyli w połowie drogi na
    wakacje m.in. nieplanowane nocowanie w jakimś przydrożnym przytułku bezcenne.

    -----

  • 13. Data: 2017-01-20 10:36:42
    Od: uciu <a...@g...com>

    Mam thule G5 z dostawką na 4 rower.
    Tablice mam z allegro ale teraz w WK załatwisz dodatkowe.
    Jak załaduje 4 rowery to du... siada mocno dlatego staram sie wiecej ładować do boxa
    na dach niz do bagażnika.
    Bagażnik otwierasz bez problemu - platforma jest uchylna.

    Ogolnie Ok

  • 14. Data: 2017-01-20 17:40:44
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 19-01-2017 o 22:35, Yogi(n) pisze:

    > Użytkownik "ToMasz" <t...@p...fm.com.pl> napisał w wiadomości
    >
    > OK, dzieki, rozjaśniłeś temat.
    > O tablicach doczytałem, powinno sie udać dorobić oryginał.
    >
    > Jeszcze kwestia wyboru bagażnika. Wypatrzyłem takie:

    Nie odważyłbym się wrzucić 4 rowerów na bagażnik kiepskiej firmy.
    Jak Ci to spadnie, to koszty mogą być większe niż cena bagażnika.
    Nie mówiąc o wygodzie użytkowania i stabilności podczas jazdy.

    Już moje Thule na 3 rowery jest na granicy powyższego.

  • 15. Data: 2017-01-20 17:58:32
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:o5teia$1b5$1@node1.news.atman.pl...

> [...]
    > Nie mówiąc o wygodzie użytkowania i stabilności podczas jazdy.
    >
    > Już moje Thule na 3 rowery jest na granicy powyższego.

    To oczywiste, ale ogranicza mnie masa, nie koszt. Bagażnik powinien
    ważyć maksymalnie 19,5 kg, a zapewne lepiej, żeby ważył np.15-16, bo
    nośność haka to 75.
    W tej chwili zastanawiam się nad:
    http://allegro.pl/bagaznik-uchwyt-rowerowy-na-4-rowe
    ry-twinny-nowy-i6684291332.html

    Nie jest najlżejszy, ale sposób mocowania do haka mnie przekonuje. Mniej
    przekonuje mnie sposób mocowania rowerów do platformy, a i
    zabezpieczenie antykradzieżowe też raczej takie sobie.
    https://www.youtube.com/watch?v=CUu1tajojvA
    https://www.youtube.com/watch?v=mzyifFoj4RA

    No i zabawa jak z meblami z Ikei.

    --
    Yogi(n)

  • 16. Data: 2017-01-20 18:54:00
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-01-2017 o 17:58, Yogi(n) pisze:

> [...]
    >
    > To oczywiste, ale ogranicza mnie masa, nie koszt. Bagażnik powinien
    > ważyć maksymalnie 19,5 kg, a zapewne lepiej, żeby ważył np.15-16,

    Thule są o tyle cięższe?
    Nie przejmowałbym się aż tak masą.
    Jak jest na 4 rowery, to znaczy że da się tyle przewieźć.
    Inaczej by nie robili.
    Już mniej wierzę, że da się je przewieźć jakimś wynalazkiem, na który
    będziesz miał pewnie problem nawet je zamocować - tak jak ja z 3
    rowerami mam kłopot.

> [...]
    >

    > Nie jest najlżejszy, ale sposób mocowania do haka mnie przekonuje. Mniej
    > przekonuje mnie sposób mocowania rowerów do platformy,

    No właśnie - przecież tak zamocowane rowery będą się bujać niemożebnie.
    Oby Ci szyb nie wybiły.

    Naprawdę zastanów się nad tego typu wynalazkami, bo każdy kto oszczędził
    na bagażniku potem mocno żałował, pogadaj z właścicielami badziewia za
    kilkaset zł.....

    Zwłaszcza że to jest droższe niż mój thule 943 (fakt, że na 3 rowery).

  • 17. Data: 2017-01-20 21:10:32
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:o5tirm$5rv$1@node1.news.atman.pl...
    >W dniu 20-01-2017 o 17:58, Yogi(n) pisze:

    > Thule są o tyle cięższe?

    20-23 kg

> [...]
    > Już mniej wierzę, że da się je przewieźć jakimś wynalazkiem, na który
    > będziesz miał pewnie problem nawet je zamocować - tak jak ja z 3

    Chodz nie o możliwości bagażnika, a o nośność haka. Rowery ważą razem
    55,5kg, zapewne jest tam jakiś zapas, ale wolałbym go nie przekraczać.

    > No właśnie - przecież tak zamocowane rowery będą się bujać
    > niemożebnie.
    > Oby Ci szyb nie wybiły.

    Firma ma b. dobre opinie, a takie bagażniki są wykorzystywane w
    wypożyczalniach. Ale poszperam jeszcze, może znajdę jakiś test czy forum
    z opiniami. Na Amazonie szawby chwalą, ale są tylko trzy opinie.

    > Naprawdę zastanów się nad tego typu wynalazkami, bo każdy kto
    > oszczędził na bagażniku potem mocno żałował, pogadaj z właścicielami
    > badziewia za kilkaset zł.....

    No właśnie, nie ma mowy o oszczędzaniu, mogę powiedzmy te 3 kafle wydać,
    ale na coś lekkiego. A z lekkich (lżejszych niż 20 kg), ten jest
    najdroższy. Ale jeszcze szukam, może znajdę jakieś bardziej
    konwencjonalne rozwiązanie.

    --
    Yogi(n)

  • 18. Data: 2017-01-20 22:00:17
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    1 hak jest mocny jak jasna cholera. niema wała żebyś mu zrobił krzywdę.
    Mój bagażnik (platforma) jest do kuli przykręcany taką śmieszną blachą.
    można stanąć na końcu, tam gdzie jest tablica rejestracyjna - nic się
    nie rusza, nie urywa itp. Ale gdyby przeprowadzić taki proces myślowy:
    Doprowadźmy do katastrofy, żeby stwierdzić gdzie jest najsłabszy punkt.
    jaja sobie dam oglić, że ten punkt to miejsce zaraz za hakiem, albo na
    styku platformy i haka. reasumując jakaby nie była konstrukcja, to ten
    element wymieniony wyżej odpowiada za to czy będzie katastrofa czy nie,
    a my o tym elemencie nie rozmawiamy i nie wiemy jak wygląda. Jescze raz
    powtarzam. jak Ci w te rowery wjedzie ( odpukać) tir, to nie wiem jakie
    będą zniszczenia, ale hak to przetrwa. (chyba ze masz jakąś imitacje haka)

    2 u mnie występuje problem kolizji pedałów, bo mam takie pałąki
    wystajace z platformy w góre. no tak sobie wymyślili że do pałąków
    dopina się rury podsiodłowe, a pałąki mają zawiasy, więc trzeba sie
    nakombinować. platforma rowerowa trzymająca rowery za korby, wydaje mi
    sie stabilniejsza.

    3 górne mocowanie rowerów. w pewnym momencie życia ( rowery na dachu),
    zakombinowałem tak: wywaliłem siodła wraz ze sztycami. wetknąłem dwie
    stare stalowe sztyce w ramy i zespawałem te sztyce. niema wała - nie
    ruszysz rowerów osobno (to oczywiście skrót myślowy. spaw był tylko
    jeden, drugi musiał być na zawiasie, bo by kąty nie spasowały. jednak to
    była stabilizacja najlepsza z moźliwych. druga zaleta taka ze montaż
    trwał sekundy)
    4 rowery na platformie się kołyszą, bujają. niestety, mają jeden punkt
    podparcia, więc tak już będzie . na samym początku chciałem robić jakieś
    wzmocnienia po bokach, albo chociaż ekspandery dociągające do dachu, do
    relingów - nie ma takiej potrzeby. z drugiej strony, z takim bagażem nie
    jadę na wyścigi.
    ToMasz

  • 19. Data: 2017-01-20 22:20:11
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 20-01-2017 o 21:10, Yogi(n) pisze:

    > Użytkownik "Cavallino" <c...@k...pl> napisał w
    > wiadomości news:o5tirm$5rv$1@node1.news.atman.pl...

    > 20-23 kg

    Czyli pewnie stal zamiast alu.
    Obawiam się, że nie bez powodu.

    > Chodz nie o możliwości bagażnika,a o nośność haka.

    A myślisz, że na jakie haki to jest wymyślone?
    A skoro jest to się sprzedaje, więc da się używać.
    75 kg to standard dla haka.

    Rowery ważą razem
    > 55,5kg, zapewne jest tam jakiś zapas, ale wolałbym go nie przekraczać.

    > Firma ma b. dobre opinie, a takie bagażniki są wykorzystywane w
    > wypożyczalniach.

    Co o niczym nie świadczy, oprócz ceny.
    Wypożyczający może mieć gdzieś wygodę klienta.

    > No właśnie, nie ma mowy o oszczędzaniu, mogę powiedzmy te 3 kafle wydać,
    > ale na coś lekkiego.

    Coś lekkiego może się nie do końca sprawdzić jak wpakujesz na to 4 rowery.
    Naprawdę przez zakupem wymusiłbym przetestowanie czegoś takiego z 4
    rowerami na dystansie np. 100 km.

  • 20. Data: 2017-01-20 23:34:41
    Od: "Yogi\(n\)" <y...@k...pl>

    wiadomości news:o5tuu9$iqd$1@node2.news.atman.pl...

    > Czyli pewnie stal zamiast alu.
    > Obawiam się, że nie bez powodu.

    Pewnie alumiowe są za 5 kafli ;-)

    > A myślisz, że na jakie haki to jest wymyślone?
    > A skoro jest to się sprzedaje, więc da się używać.
    > 75 kg to standard dla haka.

    Nie wiem, nie robiłem analizy rynku haków. Ale gdyby można było sobie
    tak podchodzić do tematu, to rynek roiłby się od bagażników na 5 rowerów
    ;-)

    > Co o niczym nie świadczy, oprócz ceny.
    > Wypożyczający może mieć gdzieś wygodę klienta.

    Ale też nie wygoda jest kryterium, o czym pisałem. A skoro wypożyczalnie
    kupują - to pewnie czymś sie kierują, bo z pewnością nie niską ceną.
    Gdyby rowery klientom wypożyczalni rozbijały szyby albo spadały w czasie
    jazdy, to właściciele wypożyczalni raczej by ich nie kupowali. A to
    już, MSZ, o czymś świadczy.

    > Coś lekkiego może się nie do końca sprawdzić jak wpakujesz na to 4
    > rowery.
    > Naprawdę przez zakupem wymusiłbym przetestowanie czegoś takiego z 4
    > rowerami na dystansie np. 100 km.

    I tak chyba zrobię, tj. namierzę taką wypożyczalnię i sprawdzę kilka
    różnych rozwiązań.

    --
    Yogi(n)