    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    From: adrols <a...@g...pl>
    Subject: Play - 3 numery, przenoszenie numerow, oplaty
    Date: Thu, 3 Sep 2020 10:41:22 +0200

    Będzie trochę długo, ale inaczej się po prostu nie da.

    Z operatorem Play w 2018 roku podpisałem trzy umowy na Świadczenie Usług
    Telekomunikacyjnych, na numery, które później zostały złączone w grupę,
    choć na to nie mam żadnej umowy. Obecnie przeniosłem jeden numer do
    innej sieci, teraz przenoszę kolejne dwa, lecz niestety za numer który
    od 05.09.2020 będzie w innej sieci mam zapłacić w Play abonament za
    pełny okres rozliczeniowy, przyznaje że tego nie rozumiem, ale po kolei.

    W maju 2018 roku podpisałem umowę na nr A (przeniesiony z prepaida
    Play), a operator dodatkowo dał (jest to wyraźnie napisane) kartę
    grupową z numerem, oznaczmy go tu jako G - otrzymałem dodatkową kartę SIM.
    Jednocześnie, w tym samym dniu podpisałem aneks do umowy (abonamentowej)
    z numerem B i dokupiłem telefon, numer ten zapiszę jako Bt
    Co ciekawe, w tej umowie ani słowa nie ma o karcie grupowej, o
    stworzonej grupie, absolutnie nic.
    Jest natomiast dokument, nieostemplowany i niepodpisany: ,,Podsumowanie
    Twojej oferty grupowej" i tam są wyszczególnione wszystkie numery i
    łączny abonament to A + Bt + G.

    Niestety moim błędem było nie dokładne przeczytanie umowy, a w zasadzie
    nie poproszenie o dokumenty, które stanowią integralną część, a więc:
    1. regulamin ŚUT przez P4 dla abonentów
    2. cennik UT, tj. cennik oferty duet stan nielimitowany
    3. regulamin oferty promocyjnej
    a) regulamin oferty promocyjnej stan nielimitowany - duet
    b) regulamin oferty promocyjnej grupa duet stan nielimitowany
    4. regulamin świadczenia usług dodatkowych Play Now
    5. regulamin/-y extra usług partnerów P4, które zostały wskazane w umowie
    6. regulamin/-y extra usług P4, które zostały wskazane w umowie

    We wrześniu 2018 stwierdziłem, że podpiszę umowę na abonament z kolejnym
    numerem (prepaid) i dokupię telefon, numer nazwijmy tutaj Ct (z
    telefonem) i w umowie jest informacja, że ,,daliśmy Ci kartę grupową o nr
    G". Z tej umowy wynika, że powinienem mieć już dwie karty SIM z numerem
    G, ale oczywiście miałem jedną kartę SIM.

    Załączony jest kolejny dokument, nieostemplowany i niepodpisany:
    ,,Podsumowanie Twojej oferty grupowej" i tam są wyszczególnione już
    wszystkie numery: nr A, nr B, nr Ct oraz nr G. Co ciekawe nr Bt jest już
    określony jako B, czyli bez telefonu.
    Pomijając to, łączny abonament to A + Bt + Ct + G

    Ponownie nie poprosiłem o załączniki
    1. regulamin ŚUT przez P4 dla abonentów
    2. cennik UT, tj. cennik oferty duet stan nielimitowany
    3. regulamin oferty promocyjnej, tj. regulamin oferty promocyjnej stan
    nielimitowany - rodzina
    4. regulamin świadczenia usług dodatkowych Play Now
    5. regulamin/-y extra usług partnerów P4, które zostały wskazane w umowie
    6. regulamin/-y extra usług P4, które zostały wskazane w umowie
    Chciałbym jednak zaznaczyć, że tutaj jest mowa o abonamencie Rodzina
    Stan Nielimitowany, a nie Duet jak przy umowach w maju 2018.

    To w ramach wstępu, a teraz sprawa jak to było z przenosinami.

    Najpierw postanowiłem przenieść do innej sieci nr A. Wszystko poszło
    sprawie, numer przeniesiony, abonament pomniejszony, choć tak nie do
    końca, bowiem o ile na FV z Play nie było już numeru A, za to na numerze
    G zostało naliczone 5 zł, a dokładniej tak:
    Opłaty dla nr G (karta do internetu) - karta grupowa duet /okres
    rozliczeniowy/ - 5 zł.

    Pomyślałem, że może gdzieś się z płatnością spóźniłem i naliczono mi 5
    zł., bowiem w pierwszym dokumencie (z maja 2018) ,,Podsumowanie Twojej
    oferty grupowej" była wzmianka o 5 zł. w takim przypadku. Przyznam, że
    płaciło się samo - cyklicznie kartą, więc na pewno było wszystko
    opłacone na czas, ale o 5 zł nie będę się kłócić.
    Reasumując, łączny abonament to Bt + Ct + G(tu: 5 zł.)

    Wystąpiłem o przeniesienie dwóch kolejnych numerów, czyli B i C.
    Umowa na nr B kończy się 19.09.2020, a na nr C kończy się 05.09.2020
    Play numer C oddaje w dniu 05.09.2020 ale na otrzymanej FV z Play jest
    opłata abonamentowa dla nr C za pełny okres rozliczeniowy, w tym
    przypadku od 20.08.2020 do 19.09.2020.

    Skąd? Jak? Dlaczego mam opłacać abonament za nr, który będzie w innej sieci?

    Zadzwoniłem do Play, z informacji które mi przekazano okazało się, że
    numer jest w ofercie grupowej i najpierw mam wypowiedzieć umowę z
    numerem na grupę, tylko że ja nie mam takiej umowy.

    Poszedłem do punktu Play, zgłosiłem pisemnie tę sprawę, że opłata
    abonamentowa za nr C na FV jest naliczania za pełny okres rozliczeniowy.
    Sprawę zgłosiłem 24.08.2020, do dziś nie otrzymałem odpowiedzi.
    Termin płatności FV jest na 07.09.2020, dziś jest 03.09.2020 i nadal nie
    wiem jaką kwotę mam uregulować za nr C

    To są "przeboje" z nr C, a co będzie z przenoszeniem nr B to czas pokaże.

    Ktoś może mi pomóc w tej sprawie, ktoś miał podobną sytuację?
    Jaką umowę grupową mam rozwiązać, umowę której nie mam

    Pozdrawiam
    Adrian