  • 1. Data: 2020-09-03 10:41:22
    Temat: Play - 3 numery, przenoszenie numerow, oplaty
    Od: adrols <a...@g...pl>

    Będzie trochę długo, ale inaczej się po prostu nie da.

    Z operatorem Play w 2018 roku podpisałem trzy umowy na Świadczenie Usług
    Telekomunikacyjnych, na numery, które później zostały złączone w grupę,
    choć na to nie mam żadnej umowy. Obecnie przeniosłem jeden numer do
    innej sieci, teraz przenoszę kolejne dwa, lecz niestety za numer który
    od 05.09.2020 będzie w innej sieci mam zapłacić w Play abonament za
    pełny okres rozliczeniowy, przyznaje że tego nie rozumiem, ale po kolei.

    W maju 2018 roku podpisałem umowę na nr A (przeniesiony z prepaida
    Play), a operator dodatkowo dał (jest to wyraźnie napisane) kartę
    grupową z numerem, oznaczmy go tu jako G - otrzymałem dodatkową kartę SIM.
    Jednocześnie, w tym samym dniu podpisałem aneks do umowy (abonamentowej)
    z numerem B i dokupiłem telefon, numer ten zapiszę jako Bt
    Co ciekawe, w tej umowie ani słowa nie ma o karcie grupowej, o
    stworzonej grupie, absolutnie nic.
    Jest natomiast dokument, nieostemplowany i niepodpisany: ,,Podsumowanie
    Twojej oferty grupowej" i tam są wyszczególnione wszystkie numery i
    łączny abonament to A + Bt + G.

    Niestety moim błędem było nie dokładne przeczytanie umowy, a w zasadzie
    nie poproszenie o dokumenty, które stanowią integralną część, a więc:
    1. regulamin ŚUT przez P4 dla abonentów
    2. cennik UT, tj. cennik oferty duet stan nielimitowany
    3. regulamin oferty promocyjnej
    a) regulamin oferty promocyjnej stan nielimitowany - duet
    b) regulamin oferty promocyjnej grupa duet stan nielimitowany
    4. regulamin świadczenia usług dodatkowych Play Now
    5. regulamin/-y extra usług partnerów P4, które zostały wskazane w umowie
    6. regulamin/-y extra usług P4, które zostały wskazane w umowie

    We wrześniu 2018 stwierdziłem, że podpiszę umowę na abonament z kolejnym
    numerem (prepaid) i dokupię telefon, numer nazwijmy tutaj Ct (z
    telefonem) i w umowie jest informacja, że ,,daliśmy Ci kartę grupową o nr
    G". Z tej umowy wynika, że powinienem mieć już dwie karty SIM z numerem
    G, ale oczywiście miałem jedną kartę SIM.

    Załączony jest kolejny dokument, nieostemplowany i niepodpisany:
    ,,Podsumowanie Twojej oferty grupowej" i tam są wyszczególnione już
    wszystkie numery: nr A, nr B, nr Ct oraz nr G. Co ciekawe nr Bt jest już
    określony jako B, czyli bez telefonu.
    Pomijając to, łączny abonament to A + Bt + Ct + G

    Ponownie nie poprosiłem o załączniki
    1. regulamin ŚUT przez P4 dla abonentów
    2. cennik UT, tj. cennik oferty duet stan nielimitowany
    3. regulamin oferty promocyjnej, tj. regulamin oferty promocyjnej stan
    nielimitowany - rodzina
    4. regulamin świadczenia usług dodatkowych Play Now
    5. regulamin/-y extra usług partnerów P4, które zostały wskazane w umowie
    6. regulamin/-y extra usług P4, które zostały wskazane w umowie
    Chciałbym jednak zaznaczyć, że tutaj jest mowa o abonamencie Rodzina
    Stan Nielimitowany, a nie Duet jak przy umowach w maju 2018.

    To w ramach wstępu, a teraz sprawa jak to było z przenosinami.

    Najpierw postanowiłem przenieść do innej sieci nr A. Wszystko poszło
    sprawie, numer przeniesiony, abonament pomniejszony, choć tak nie do
    końca, bowiem o ile na FV z Play nie było już numeru A, za to na numerze
    G zostało naliczone 5 zł, a dokładniej tak:
    Opłaty dla nr G (karta do internetu) - karta grupowa duet /okres
    rozliczeniowy/ - 5 zł.

    Pomyślałem, że może gdzieś się z płatnością spóźniłem i naliczono mi 5
    zł., bowiem w pierwszym dokumencie (z maja 2018) ,,Podsumowanie Twojej
    oferty grupowej" była wzmianka o 5 zł. w takim przypadku. Przyznam, że
    płaciło się samo - cyklicznie kartą, więc na pewno było wszystko
    opłacone na czas, ale o 5 zł nie będę się kłócić.
    Reasumując, łączny abonament to Bt + Ct + G(tu: 5 zł.)

    Wystąpiłem o przeniesienie dwóch kolejnych numerów, czyli B i C.
    Umowa na nr B kończy się 19.09.2020, a na nr C kończy się 05.09.2020
    Play numer C oddaje w dniu 05.09.2020 ale na otrzymanej FV z Play jest
    opłata abonamentowa dla nr C za pełny okres rozliczeniowy, w tym
    przypadku od 20.08.2020 do 19.09.2020.

    Skąd? Jak? Dlaczego mam opłacać abonament za nr, który będzie w innej sieci?

    Zadzwoniłem do Play, z informacji które mi przekazano okazało się, że
    numer jest w ofercie grupowej i najpierw mam wypowiedzieć umowę z
    numerem na grupę, tylko że ja nie mam takiej umowy.

    Poszedłem do punktu Play, zgłosiłem pisemnie tę sprawę, że opłata
    abonamentowa za nr C na FV jest naliczania za pełny okres rozliczeniowy.
    Sprawę zgłosiłem 24.08.2020, do dziś nie otrzymałem odpowiedzi.
    Termin płatności FV jest na 07.09.2020, dziś jest 03.09.2020 i nadal nie
    wiem jaką kwotę mam uregulować za nr C

    To są "przeboje" z nr C, a co będzie z przenoszeniem nr B to czas pokaże.

    Ktoś może mi pomóc w tej sprawie, ktoś miał podobną sytuację?
    Jaką umowę grupową mam rozwiązać, umowę której nie mam

    Pozdrawiam
    Adrian

  • 2. Data: 2020-09-03 11:29:59
    Temat: Re: Play - 3 numery, przenoszenie numerow, oplaty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-09-03 o 10:41, adrols pisze:
    > Play numer C oddaje w dniu 05.09.2020 ale na otrzymanej FV z Play jest
    > opłata abonamentowa dla nr C za pełny okres rozliczeniowy, w tym
    > przypadku od 20.08.2020 do 19.09.2020.

    Pewnie dlatego, że abonament jest płatny z góry, a numer jeszcze nie
    jest przeniesiony. Może będzie, może nie, to pewne nie jest, natomiast
    zasada naliczania abonamentu z góry cały czas obowiązuje. Nie płać
    abonamentu, to się skompensuje z kolejnym rachunkiem, gdzie będzie kwota
    abonamentu odjęta.

    Co do reszty opłat typu dodatkowe 5zł, to pewnie jest tak, że cała ta
    misterna wyliczanka jest ważna w przypadku trzech numerów. Ja na
    przykład miałem tak, że były 3 abonamenty i jeden internet za 10zł, a
    jak się zaczęło odłączać numery abonamentowe do innej sieci, to w
    internecie z 10zł zrobiło się 40, bo warunkiem opłaty 10zł było
    utrzymywanie 3 innych numerów.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2020-09-03 13:20:27
    Od: Adrian <a...@g...pl>

    > Z operatorem Play w 2018 roku podpisałem trzy umowy na Świadczenie Usług
    > Telekomunikacyjnych, na numery, które później zostały złączone w grupę...

    Sprawa została właśnie wyjaśniona z operatorem - sprawnie i pozytywnie.

    Muszę przyznać, że konsultant był bardzo kompetentny i profesjonalnie
    potraktował abonenta, który jednak zmienia operatora. Szacun!

    Adrian

  • 4. Data: 2020-09-04 07:19:05
    Temat: Re: Sray - 3 numery na sucho (bez mydła)
    Od: adrols <a...@g...pl>

    Och jakiś Ty błyskotliwy, ten żart, ten sarkazm, och och.

    Dziwnym trafem po moim wpisie tu na grupie, zadzwonił do mnie Play
    i sprawę sam wyjaśnił.

    Widzisz, nie zawsze jest tak jak Ty myślisz...proponuje nerwosolek,
    ponoć pomaga na stres i frustracje :P

  • 5. Data: 2020-09-04 10:07:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-09-04 o 07:19, adrols pisze:
    > Och jakiś Ty błyskotliwy, ten żart, ten sarkazm, och och.

    Też o tym pomyślałem, że jesteś strasznym marudą, który nie umie sobie
    poradzić z dość prostą sprawą, w dodatku masz problem z jasnym (bez
    zbędnego wodolejstwa) opisywaniem problemu.

    > Dziwnym trafem po moim wpisie tu na grupie, zadzwonił do mnie Play
    > i sprawę sam wyjaśnił.

    I to jeszcze naiwnym, skoro myślisz że konsultanci przeszukują usenet i
    dzwonią do niezadowolonych klientów.

    > Widzisz, nie zawsze jest tak jak Ty myślisz...proponuje nerwosolek,
    > ponoć pomaga na stres i frustracje :P

    Sobie zaaplikuj, to może nie będziesz puszczał takich bezsensownych
    postów :)

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2020-09-04 11:06:56
    Od: adrols <a...@g...pl>

    W dniu 2020-09-04 o 10:07, Liwiusz pisze:
    > Też o tym pomyślałem, że jesteś strasznym marudą, który nie umie sobie
    > poradzić z dość prostą sprawą, w dodatku masz problem z jasnym (bez
    > zbędnego wodolejstwa) opisywaniem problemu.
    Zapewne Ty byś moją sprawę opisał w dwóch zdaniach, szacun.

    > I to jeszcze naiwnym, skoro myślisz że konsultanci przeszukują usenet i
    > dzwonią do niezadowolonych klientów.
    Hahahaha, niektórzy jednak mają bujną wyobraźnie.

    > Sobie zaaplikuj, to może nie będziesz puszczał takich bezsensownych
    > postów :)

    Rozumiem, że jak masz Ty masz jakąś zagwozdkę to pytasz wujka google i
    na wszystko masz odpowiedź, tak?
    No widzisz, kiedyś na tej grupie było inaczej, kiedyś ludzie sobie
    pomagali, ale teraz jak widać już na to liczyć nie można.

    Reasumując, nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi :P

  • 7. Data: 2020-09-04 11:12:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2020-09-04 o 11:06, adrols pisze:

    > Zapewne Ty byś moją sprawę opisał w dwóch zdaniach, szacun.

    Wydesytylowałem z twojego postu jeden z problemów, który można by
    napisać w paru słowach: "naliczyli mi abonament za kolejny miesiąc, gdy
    ja przenoszę numer za parę dni", co wyjaśniłem, że nie ma w tym nic
    dziwnego.

    Pozostałej części twojego słowotoku już nie analizowałem, zwłaszcza że
    wymagałeś opinii prawnej na podstawie zawartych umów, a umów nie
    pokazywałeś.

    > Hahahaha, niektórzy jednak mają bujną wyobraźnie.

    Sam użyłeś argumentu, że oddzwonili po twoim poście, tak jakby to miałby
    być argument, dlaczego mieliśmy się nad nim męczyć :)

> [...]
    > pomagali, ale teraz jak widać już na to liczyć nie można.
    >
    > Reasumując, nie ma głupich pytań, są tylko głupie odpowiedzi :P

    Przede wszystkim podstawową zasadą jest zwięzłe opisanie problemu i
    zrobienie tego w taki sposób, aby dać innym szansę na pomoc.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2020-09-04 21:27:42
    Temat: Re: Sray, Play pomarudzić trzeba
    Od: Adrian <a...@g...pl>

    W dniu 2020-09-04 o 11:12, Liwiusz pisze:

    Po pierwsze, dziękuję za merytoryczną odpowiedź

> [...]
    > napisać w paru słowach: "naliczyli mi abonament za kolejny miesiąc, gdy
    > ja przenoszę numer za parę dni", co wyjaśniłem, że nie ma w tym nic
    Nie wszyscy mogą być i są tak doświadczeni jak Ty w tych sprawach.
    Dodam, że uczono mnie aby opisywać problem od A do Z, tak aby nie było
    dodatkowych pytań

    > Pozostałej części twojego słowotoku już nie analizowałem, zwłaszcza że
    > wymagałeś opinii prawnej na podstawie zawartych umów, a umów nie
    > pokazywałeś.
    Niestety nigdzie w moim poście nie padło pytanie o pomoc prawną, tylko
    pytanie czy ktoś się z czymś takim już spotkał.
    Dlatego numerów nie podawałem tylko opisałem je dokładnie.

    > Sam użyłeś argumentu, że oddzwonili po twoim poście, tak jakby to miałby
    > być argument, dlaczego mieliśmy się nad nim męczyć :)
    Owszem, bo takie sytuacje miały wcześniej miejsce i to wielokrotnie.
    Parku znajomych pisało na grupie i nagle problem się rozwiązuje od
    strony operatora.
    Ok, tak było wcześniej gdy budowano markę operatorów, więc czasy
    dinozaurów. Widzę, że wszystko się już to pozmieniało.

    > Przede wszystkim podstawową zasadą jest zwięzłe opisanie problemu i
    > zrobienie tego w taki sposób, aby dać innym szansę na pomoc.
    Opisałem zwięźle i dokładnie, tak jak pisałem wcześniej, do A do Z.

    Dodam, że operator do mnie zadzwonił i nawet te 5 zł., których w ogóle
    nie kwestionowałem, mi uwzględnił, te 5 zł., które mi przez 3 miesiące
    naliczał, więc FV -15 zł.
    No i ciekawostka. Tej informacji (5 zł.) nie było na zgłoszeniu w
    punkcie Play. Nadal twierdzisz, że nie czytają tej grupy?