    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
    Date: Mon, 12 Jul 2021 00:33:55 +0200

    On 11/07/2021 10:37, pioruns wrote:
    > Urzadzenie, ktorego szukasz, nazywa sie router.

    Urządzenie które nazywa się "router" w handlu zazwyczaj:
    a) nie jest x86 (to warunek)
    b) nie ma zwyczajowo dostatecznie dużo mocy obliczeniowej do zadań
    innych niż routing
    c) mało który wyciąga NATa na 1gbit nawet jeśli twierdzi że wyciąga

    Maiłem w rękach kilka "routerów" i o ile do podstawowego NATu
    teoretycznie się nadają, to już do odpalania na nich VPNa, pracy jako
    transparent proxy, pihole, czy kilku innych, są gówno warte. Bez
    normalnego PC raczej nie wiele dam radę wyciagnąć.

    > Skladasz tira a chcesz wjechac w kazda uliczke jak motorem. Sorry ale
    > tak sie nie da, nie bedziesz mial malych gabarytow jak router, poboru
    > pradu jak router, kilku portow Gigabit jak router, i wszystko jeszcze
    > tanio kurwa :D

    Nie. Zagadnienie o którym mowa jest ogarnialne przez bardzo tani
    procesor. W zasadzie ogarnąc go powinien gówiany Atom z przed 10 lat.
    Niestety, producenci płyt głównych robią sobie jaja. Płyta z Atomem i 2x
    portem gigabit *NIE* wyciąga gigabitu na jednej dziurce, mimo
    gigabitowego PHY. Spodziewam się, że z powodu kiepskiego wpięcia w
    procesor, być może na "odpierdol się, terminy gonią".

    Jeszcze raz: gówniany Atom wyciągnie routing 1gbit, pod warunkiem że
    będzie poprawnie spięty hardwareowo z ethernetem. Innymi słowy, zamiast
    tira mamy włoski skuterek. Szukam tylko takiego, który ma oba koła całe.

    Mój obecny router na x86 konsumuje koło 5W mocy po stronie 230V.
    Zrobiony z terminala. Ma wąskie gardło w postaci procesora.

    > Chyba, ze komus chce sie szperac i szukac dla Ciebie "2x lepszych od Via
    > Eden", ale tanich, malo pradozernych i w malej obudowie, i z dwoma
    > Gigabit Ethernet portami oczywiscie, no to powodzenia.
    > [Ironia off]

    Przesadzasz. Nie zamierzam prosić kogokolwiek o to aby za mnie poszukał.
    Spędziłem wiele godzin grzebiac po necie zanim napisałem posta. Poza tym
    że mam rozwiązanie obecnie stosowane, oraz ze dwa-trzy chińskie gotowce
    które jako tako spełniają zagadnienie, najzwyczajniej pytam, bo może
    ktoś od reki zna rozwiązanie *lepsze* od moich.

    Ostatecznie wstawie tam współczesny itx z kartą na PCIe z uwagi na
    ryzyku kupowania chińskich wynalazków - chińczyk nei da mi gwarancji że
    będzie potrafił przerzucać 1gbit.

    Jeśli zakładasz, że pytam aby się kimkolwiek wyręczyć, to wsadź sobei w
    dupę tą ironię. Nie pytam w tym kierunku i nie przyszło by mi przez
    głowę zrobić coś takiego. Pytam, bo nie wiem wszystkiego i nie wszystko
    jestem w stanie znaleźć. Być może jest jakies oczywiste rozwiązanie, np.
    tani terminal z 2x ethernet gigabitowym. Znalazłem taki z 2x 100Mbit.
    Wiec jest nadzieja.