  • 11. Data: 2021-07-12 16:55:00
    Temat: Re: Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/07/2021 15:24, nadir wrote:
    > Może gotowy FUJITSU FUTRO S720/S920?
    > https://www.fujitsu.com/pl/products/computing/pc/thi
    n-clients/FUTRO-S720/
    > Mają wbudowany 1Gbit LAN i złącze PCI-Expres, pod które można podpiąć
    > drugą kartę sieciową.

    Mam Furuto 900, choć obecnie bezrobotny. Dwie wady:
    1) PCI a nie PCIe (gigabit nie wyrabia)
    2) Miejsca w środku jest mało, tylko na lowprofile
    3) procesor nie lepszy

    Zakładam że mówisz o nowszym modelu, z magistralą PCIe. Sprawdzę, ceny
    nie są specjalnie zachętające jednak.

  • 12. Data: 2021-07-12 19:23:48
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 12/07/2021 14:00, RadoslawF wrote:

    > Używany.
    > Tyle że raczej na pewno będzie miał sporo większy pobór prądu.
    > No i będzie problem ze znalezieniem.
    >
    > Pozdrawiam

    Zgadzam sie. Ale uzywany PC nie bedzie tanszy niz dobry uzywany router.
    Ja sam uzywam Ubiquiti EdgeRouter X i on wyciaga Gigabita prawdziwego,
    ze swoich 5 gigabitowych portow. Kupilem tanio i uzywany. Nie
    zamienilbym go na pradozerna skrzynie PC.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 13. Data: 2021-07-12 20:06:38
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 12.07.2021 o 16:55, heby pisze:

> [...]
    > 3) procesor nie lepszy
    >
    > Zakładam że mówisz o nowszym modelu, z magistralą PCIe. Sprawdzę, ceny

    Sam osobiście się tymi nowszymi/lepszymi Futro nie bawiłem, jedynie
    wersjami 400/600, ale w opisie i na zdjęciu nr 2 jest PCI-Express w S920.
    https://hejdom.pl/blog/22-home-assistant/208-home-as
    sistant-sprzet-fujitsu-futro-s920.html
    Co do ceny i wydajności, to się nie wypowiem.

    Albo coś w ten deseń
    https://www.asrock.com/mb/Intel/H370M-ITXac/index.pl
    .asp
    i jakiś mało prądożerny procesor?

  • 14. Data: 2021-07-12 20:50:20
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2021-07-12 o 15:00, RadoslawF pisze:

    > Używany.

    śmiem wątpić, ze względu na "target" tego sprzętu.

    pozdrawiam.

    --
    Irokez

  • 15. Data: 2021-07-12 21:10:54
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/07/2021 20:06, nadir wrote:
    > Sam osobiście się tymi nowszymi/lepszymi Futro nie bawiłem, jedynie
    > wersjami 400/600, ale w opisie i na zdjęciu nr 2 jest PCI-Express w S920.
> [...]

    OK, z parkytowers wynika, że to może być tylko pozornie złacze PCI-E, w
    S900 zamienili jedną linię zasilania z masą, dzięki czemu bez magicznej
    przelotki (kątowej) nie działa.

    https://www.parkytowers.me.uk/thin/Futro/s900/

    > https://www.asrock.com/mb/Intel/H370M-ITXac/index.pl
    .asp
    > i jakiś mało prądożerny procesor?

    Tak, opcja typu ITX + normalna karta sieciowa jak najbardziej wchodzi w
    grę, jesli nic innego się nie trafi.

  • 16. Data: 2021-07-12 21:18:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 12/07/2021 19:23, pioruns wrote:
    > Ubiquiti EdgeRouter X

    Być może miałby resztę sensu (z powodu braku pamięci masowej musiałbym
    porzucić np. mój obecny PXE), ale pod warunkiem że bez problemu dziala
    na nim OpenWRT. Działa? Opisy w necie sa skrajnie różne: działa i nie
    działa (w sensie: bugi). Bez OpenWRT nie widzę sensu, mam sporo róznych
    małych detali które musiałbym wynieśc poza router (czyli postawić i tak
    osobny złom na te usługi).

  • 17. Data: 2021-07-13 08:23:58
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 12.07.2021 00:33, heby wrote:
    > Maiłem w rękach kilka "routerów" i o ile do podstawowego NATu
    > teoretycznie się nadają, to już do odpalania na nich VPNa, pracy jako
    > transparent proxy, pihole, czy kilku innych, są gówno warte. Bez
    > normalnego PC raczej nie wiele dam radę wyciagnąć.

    Mnie do głowy przychodzi jedno. Już od 7-8 lat co któryś co buduje dom,
    podkreśla że jedną z ważniejszych rzeczy było położenie CAT6. A w 2021
    jest nadal problem ze skonfigurowaniem sprzętu który zapcha chociaż CAT5e.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 18. Data: 2021-07-13 13:47:31
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 13.07.2021 08:23, Mateusz Bogusz wrote:

    > Mnie do głowy przychodzi jedno. Już od 7-8 lat co któryś co buduje dom,
    > podkreśla że jedną z ważniejszych rzeczy było położenie CAT6. A w 2021
    > jest nadal problem ze skonfigurowaniem sprzętu który zapcha chociaż CAT5e.

    Nie będę komentował Twojej głowy i co do niej przychodzi. Ale dorzucę
    pod rozkminę dwa fakty, może głowa skorzysta:
    - domów nie budujemy co kilka lat, raczej co kilka dekad, więc i kable
    lepiej położyć raz, a nie dwa razy
    - różnica w cenie między kat 5e a kat 6 jest znikoma w domowych metrażach

    --
    pzdr
    Roman

  • 19. Data: 2021-07-13 23:29:26
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    > Mnie do głowy przychodzi jedno. Już od 7-8 lat co któryś co buduje dom,
    > podkreśla że jedną z ważniejszych rzeczy było położenie CAT6.

    Budowałem 9 lat temu i mam 5e w każdym pokoju, w niektórych po dwa,
    wszytkie komputery stacjonarne wpięte drutem. Wykorzystuje pełne pasmo
    podczas obsługi NASa, obecnie przyszło światełko do domu i internet też
    ogarniam tymi kablami. Szansa na szybsze światełko raczej zerowa przez
    najbliższe parę lat, prawda też taka, że nie potrzebne.

    Okoliczne domy mają tylko Wifi. Dlaczego? Bo im nikt nie powiedział, aby
    puścili kabelek ethernet w jakieś strategiczne miejsca, to tumaniści,
    nie pojmujący swoich przyszłych potrzeb a często i aktualnych. Siedzi
    więc sobie router 4G na strychu, ledwo słyszalny w salonie, wyciągający
    1/100 mojego pasma. Przyszła praca zdalna i jest płacz, lament i
    organizowanie pracy na schodach na strych.

    Po to druty 5e. I 6, bo obecnie takie prościej kupić.

    > A w 2021
    > jest nadal problem ze skonfigurowaniem sprzętu który zapcha chociaż CAT5e.

    Sprzęt nie jest problemem, wysycam w domowych zastosowanie pełny 1Gb,
    problemem jestem ja i moje, delikatnie odbiegające potrzeby od
    suwerenowych, wymysły routingowe. Mam pod główny router podpięte 4
    źródła netu: światełko, link radiowy innego dostawcy, wifi spinajace się
    z moim telefonem awaryjnie i jak wszystko padnie ,to Aero2 na USB. I dla
    takich świrów jak ja, nikt nie produkuje gotowców, pozostaje rękodzeło
    ze złomu.

  • 20. Data: 2021-07-15 09:11:06
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.07.2021 13:47, Roman Tyczka wrote:
    > Nie będę komentował Twojej głowy i co do niej przychodzi. Ale dorzucę
    > pod rozkminę dwa fakty, może głowa skorzysta:

    Oczywiście że napisałem to z przekąsem.

    > - domów nie budujemy co kilka lat, raczej co kilka dekad, więc i kable
    > lepiej położyć raz, a nie dwa razy

    Pewnie że lepiej rzeczy robić raz a dobrze niż wiele razy poprawiać. Ale
    kładzenie nawet dzisiaj 5e zamiast 6a czy 6, nadal nie jest złym
    pomysłem. Zacznijmy od tego że typowy użytkownik będzie chciał mieć po
    prostu Internet w telefonie. A do tego żaden przewód mu nie potrzebny.
    Nawet jeżeli przewód doprowadzający Internet do routera WiFi będzie po
    5e, to jeszcze naście lat zanim ten telefon (i router) będą w stanie się
    komunikować z taką prędkością (u typowego domownika), a z dużym
    prawdopodobieństwem ten router będzie podłączony po prostu bezpośrednio
    pod światłowód.

    A gdy już ktoś doradza innym droższy przewód, to niech też doradzi że
    potrzebne będzie droższe urządzenie, które będzie zużywać więcej prądu...

    > - różnica w cenie między kat 5e a kat 6 jest znikoma w domowych metrażach

    Ujście do kanalizacji też można dać w każdym pomieszczeniu, koszt rury
    50mm znikomy w domowym metrażu (może się przydać np. do przyszłej
    klimatyzacji). To samo z dodatkowym przewodem na 12V do oświetlenia -
    będzie można jak coś zrobić proste zasilanie z akumulatora. Można też
    położyć do każdego pomieszczenia przewód od domofonu - nigdy nie wiadomo
    gdzie przyda się słuchawka.

    I można tak jeszcze dużo "przydasiów" wymieniać lub po prostu coś
    zaplanować/założyć i ten plan wykonać.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz