  • 21. Data: 2021-07-15 10:24:39
    Temat: Re: Płyta + CPU +2x ethernet 1Gb, mała
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 13.07.2021 23:29, heby wrote:
    > Siedzi więc sobie router 4G na strychu, ledwo słyszalny w salonie,
    > wyciągający 1/100 mojego pasma. Przyszła praca zdalna i jest płacz,
    > lament i organizowanie pracy na schodach na strych.

    Wydaje mi się że generalizujesz na podstawie anegdoty. Mój sąsiad nie
    kład żadnych przewodów. Gdy wspólnie podłączaliśmy światłowód to
    doprowadził go do rogu salonu, z zewnątrz wszedł do listwy
    przypodłogowej, a stamtąd do routera. Ponieważ nauka zdalna miewała
    problemy, to od routera listwami pociągnął skrętkę do dwóch pokoi i
    chłopaki mają taki Internet jakie światełko.

    Analogicznie da się zrobić, gdyby kiedyś w życiu potrzebne byłyby
    większe transfery. Jak widzisz, już bardziej zasadne wydaje się
    marudzenie, że kanalizacji do każdego pokoju nie doprowadziłeś ;-)

    > Sprzęt nie jest problemem, wysycam w domowych zastosowanie pełny 1Gb,
    > problemem jestem ja i moje, delikatnie odbiegające potrzeby od

    Widzę że wiesz czego potrzebujesz i nie będę z tym dyskutował. Zwrócę
    tylko uwagę - żebyśmy się rozumieli w tym punkcie - mnie nauczono że
    "wysycenie" łącza, cpu, gpu itd. oznacza średnie użycie (w przedziale
    czasu) na poziomie >= 80% a nie "piki". Masz non-stop transfer po sieci
    na poziomie ~800Mbps? ;-)

    > suwerenowych, wymysły routingowe. Mam pod główny router podpięte 4
    > źródła netu: światełko, link radiowy innego dostawcy, wifi spinajace się
    > z moim telefonem awaryjnie i jak wszystko padnie ,to Aero2 na USB. I dla
    > takich świrów jak ja, nikt nie produkuje gotowców, pozostaje rękodzeło
    > ze złomu.

    A jaki gotowiec byś chciał? OpenWRT za 40zł -
    https://allegro.pl/oferta/repeater-3xusb-wzmacniacz-
    sygnalu-wifi-300mb-s-wps-6495160717

    Ustawisz:
    - link radiowy innego dostawcy
    - Aero2 na USB
    - światełko poprzez jeden z portów LAN i
    https://allegro.pl/oferta/tp-link-tl-fc311b-20-singl
    e-mode-wdm-konvertor-1-10775648586

    - wifi spinajace się z telefonem awaryjnie

    Nie wiem po co "spinać" z WiFi. W telefonie ustawiasz taki sam SSID,
    hasło i jak sam napisałeś "awaryjnie" kładziesz telefon obok routera.
    Wszystko co po WiFi działa dalej.

    Akceptowalne?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 22. Data: 2021-07-15 11:10:24
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-15, Mateusz Bogusz <m...@o...pl> wrote:
    > A gdy już ktoś doradza innym droższy przewód, to niech też doradzi że
    > potrzebne będzie droższe urządzenie, które będzie zużywać więcej prądu...

    Na Cat6 pójdzie sprzęt chodzący na Cat5e, więc to może być inwestycja na
    przyszłość skoro różnica w cenie pomijalna. Za n-lat to droższe
    urządzenie nie będzie już droższe, a i szansa na mniejszą prądożerność
    też będzie spora. Natomiast jak się Cat6 nie położy, a za te n-lat
    zechce, to koszty wymiany pewnie przewyższą wszystkie obecne różnice
    wynikające z ceny sprzętu i prądożerności.

    --
    Marcin

  • 23. Data: 2021-07-15 15:21:35
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Tu wielu z nas będzie miało problem, gdyż routery w mieszkaniach w bloku są zwykle
    umieszczane przy drzwiach wejściowych z
    korytarza, daleko od okien -> słaby sygnał GSM.

    -----

  • 24. Data: 2021-07-15 15:24:05
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Odpowiedź padła: kanalizacja kablowa (czyli co najmniej karbowane peszle o dużym
    promieniu łuków lub lepiej gładkie rurki).
    Niestety wykonawca często może to spie.....ć (gdy np. stanie drabiną na rurce, po czy
    zbrodnię przykryje styropianem).

    -----

  • 25. Data: 2021-07-15 16:32:23
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 15.07.2021 09:11, Mateusz Bogusz wrote:

    > Oczywiście że napisałem to z przekąsem.

    > Pewnie że lepiej rzeczy robić raz a dobrze niż wiele razy poprawiać. Ale
    > kładzenie nawet dzisiaj 5e zamiast 6a czy 6, nadal nie jest złym
    > pomysłem. Zacznijmy od tego że typowy użytkownik...

    Aaaa... Ty o typowym... to jemu nie jest potrzebny ani kabel, ani rurki,
    ani 12V... wystarczy TVP1, gość niedzielny i zgrzewka najtańszego piwa
    z biedry... tylko co to ma wspólnego z wątkiem?

    --
    pzdr
    Roman

  • 26. Data: 2021-07-16 00:07:33
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 15/07/2021 10:24, Mateusz Bogusz wrote:
    > Wydaje mi się że generalizujesz na podstawie anegdoty.

    Raczej opisuje autentyczne przypadki na przestrzeni wielu miesięcy
    "słuchaj a mógłbyś mi zerknąc co jest nie tak" których wysypało się w
    pandemii dziesiątki, a ja jestem dyżurnym informatykiem.

    Siedzący na schodach na strych mistrz z właczonym Teams to akurat
    autentyk. Ale trafiali się też tacy, co z połaczeniem wideo przechodzili
    do kuchni, niekoniecznie z powodu wystroju a raczej łapania zasięgu 4G.
    Teraz mają światłowód i dalej chodzą do kuchni, bo tam lepiej zbiera wifi.

> [...]
    > problemy, to od routera listwami pociągnął skrętkę do dwóch pokoi i
    > chłopaki mają taki Internet jakie światełko.

    Wiele osób nie ma listew przypodłogowych połozonych w pionie. Do miejsc,
    gdzie zwyczajowo są pokoje dzieci, czyli poddasza użytkowego. Całkiem
    sporo osób nie ma w ogóle listew przypodłogowych ułożonych tak, aby nie
    było po drodze drzwi. Życie.

    > Analogicznie da się zrobić, gdyby kiedyś w życiu potrzebne byłyby
    > większe transfery. Jak widzisz, już bardziej zasadne wydaje się
    > marudzenie, że kanalizacji do każdego pokoju nie doprowadziłeś ;-)

    Nie doprowadziłem też 5e do ubikacji. Ale doprowadziłem tam, gdzie miało
    być przydatne, podobnie zrobiłem z kanalizacją. Wiem, że to
    zdumiewające. Elektrycy widząc tyle kabli pukali się w głowę.

> [...]
    > "wysycenie" łącza, cpu, gpu itd. oznacza średnie użycie (w przedziale
    > czasu) na poziomie >= 80% a nie "piki". Masz non-stop transfer po sieci

    Mam *czasami* transfer ~1000Mbps. To czasami oznacza, że robiąc backup
    czegoś ważnego mogę go zrobić w parę godzin a nie parę dni. To że
    obciążenie średnie jest mniejsze jest zupełnie bez znaczenia. Nie po to
    masz w telefonie 5G aby mieć non-stop 100Mbit. Tylko po to aby się
    szybciej ściągnęła apka, jak jej potrzebujesz.

    > A jaki gotowiec byś chciał? OpenWRT za 40zł -
    > https://allegro.pl/oferta/repeater-3xusb-wzmacniacz-
    sygnalu-wifi-300mb-s-wps-6495160717

    4x porty Ethernet 10/100 Mbps

    Żartujesz, prawda?

> [...]
    > - link radiowy innego dostawcy
    > - Aero2 na USB
    > - światełko poprzez jeden z portów LAN i

    I będę miał z 900Mbit/s docelowo 100Mbit/s ? W imię czego? Że małe i
    applowskie z wyglądu i ciągnie mało prądu?

    > - wifi spinajace się z telefonem awaryjnie
    > Nie wiem po co "spinać" z WiFi.

    Po to, że w telefonie mogę w ostateczności postawić accesspoint i router
    automatycznie rozprowadzi go do istniejącej sieci. To się dzieje
    automatycznie, na podstawie analizy na którym źródle internetu wystapiła
    awaria i czy stosowny AP w telefonie jest włączony.

    > W telefonie ustawiasz taki sam SSID,
    > hasło i jak sam napisałeś "awaryjnie" kładziesz telefon obok routera.
    > Wszystko co po WiFi działa dalej.

    Czyli 5%, wliczając w to 0% komputerów do pracy.

    > Akceptowalne?

    Nie spełnia nawet 1 warunku.

    PS. Miałem ten router, lub identycznie wyglądający. Ma za mało flasha na
    cokolwiek poważnego, pomijając predkosci z lat '90. To że na wielu
    urządzeniach można zainstalować OpenWRT nie oznacza że należy.

  • 27. Data: 2021-07-16 00:59:54
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2021-07-15, ąćęłńóśźż <...@...pl> wrote:
> [...]
    czy zbrodnię przykryje styropianem).

    > -----
    obecne różnice wynikające z ceny sprzętu i

    To jest zawsze koszt, chyba, że mówimy o pojedyńczej przelotce przez
    ścianę gotowym, zapaczowanym kablem. Nawet jak są położone jakieś dukty
    to przy sredniej wielkości chałupie, porządnie zrobionej instalacji z
    wyprowadzeniem w gniazdkach będzie sporo zabawy.

    --
    Marcin

  • 28. Data: 2021-07-16 09:12:21
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Ale to osiągniesz np. wpinając obydwa urządzenia patchcordami do jednego switcha.
    Wtedy cała reszta sieci i nawet router niepotrzebne.

    -----

  • 29. Data: 2021-07-16 15:30:57
    Od: Roman Tyczka <r...@h...you.spammer>

    On 16.07.2021 09:12, ąćęłńóśźż wrote:
    > Ale to osiągniesz np. wpinając obydwa urządzenia patchcordami do jednego
    > switcha.
    > Wtedy cała reszta sieci i nawet router niepotrzebne.

    Komunikacją miejską lub PKSem też wszędzie dojedziesz, po co Ci samochód?
    Palcami też obiad zjesz, wyrzuć sztućce.
    Po co Ci tyle butów, w jednej parze oblecisz cały rok.
    itd.

  • 30. Data: 2021-07-16 18:59:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    > Ale to osiągniesz np. wpinając obydwa urządzenia patchcordami do jednego
    > switcha.
    > Wtedy cała reszta sieci i nawet router niepotrzebne.

    Nie bardzo rozumiem, jakim cudem ma mi nie być potrzebny router do
    internetu (~900Mbit/s) i co tutaj pomoże 1 switch (1000Mbit/s) i
    dlaczego bieganie do kotłowni na kilka godzin ma być wygodniejsze od
    odpalenia tego w sypialni?