eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody › Po 2-3 tygodniach pauzowania wyjechałem samochodem i zapaliły mi się kontrolki: ABS, czujnik ciśnienia opon i kontrola trakcji

  • 1. Data: 2020-05-16 19:56:50
    Temat: Po 2-3 tygodniach pauzowania wyjechałem samochodem i zapaliły mi się kontrolki: ABS, czujnik ciśnienia opon i kontrola trakcji
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    Wyjechałem sobie rozruszać trochę samochód (BMW E91) i tak się
    rozruszał, że na esce przy 120 km/h zapalił mi całą choinkę kontrolek.
    Najpierw kontrola trakcji zabrała mi moc (prosta droga, spokojna
    jednostajna jazda), potem alarm ciśnienia opon i ABS.

    Zjechałem, sprawdziłem - opony nieprzebite. Komunikat na wyświetlaczu
    samochodu 'czujnik ciśnienia opon nie potrafi ustalić ciśnienia - jedź
    ostrożnie i zgłoś się do serwisu'.

    Po przejechaniu 2 km - wszystko zgasło i samochód jechał jakby nigdy
    nic, jednak na zakrętach albo lekkich nierównościach kontrola trakcji
    cały czas się włączała.

    Co myślicie? Przez niejeżdżenie rdza pozatykała czujniki ABS?

    --
    MN

  • 2. Data: 2020-05-16 20:33:20
    Od: "Irek.N." <t...@j...taki.jest.pl>

    > Co myślicie? Przez niejeżdżenie rdza pozatykała czujniki ABS?

    Myślę, że czas "poprzetykać spływy" i wygrzać samochód*, może Ci się
    gdzieś wilgoć w kablach zebrała. U mnie tak było, nagła choinka na
    kokpicie, później 2 miesiące w serwisie, na szczęście na gwarancji.

    Miłego.
    Irek.N.
    * stoi na zewnątrz?

  • 3. Data: 2020-05-16 20:39:29
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    W dniu 2020-05-16 o 20:33, Irek.N. pisze:

> [...]
    > gdzieś wilgoć w kablach zebrała. U mnie tak było, nagła choinka na
    > kokpicie, później 2 miesiące w serwisie, na szczęście na gwarancji.

    Stoi w garażu. Na forum mówią, że to dość typowe objawy zabrudzonego
    albo uszkodzonego czujnika ABS.

    --
    MN

  • 4. Data: 2020-05-16 21:11:16
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

    Kula, fusy albo podjedź do kogoś z interfejsem.

  • 5. Data: 2020-05-16 22:25:55
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:5ec0295f$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    user Marcin N pisze tak:

    > Co myślicie? Przez niejeżdżenie rdza pozatykała czujniki ABS?

    e tam mój stoi po 5 miesięcy nic się nie zatyka.
    byłby błąd ABS ciągle.

    --
    Piter

    Sweet little girl I prefer