  • 1. Data: 2009-03-28 17:46:15
    Temat: Podlaczenie przyczepy z instalacja 12v do samochodu z instalacja 24v
    Od: "P4tryk" <p...@w...pl>

    Witam
    Chcialbym miec mozliwosc podlaczenia przyczepy z instalacja elektryczna na
    12 V do samochodu ciezarowego z instalacja 24 V. Chcialbym to zrobic za
    posrednictwem przekaznikow na 24 v zalaczajacyh 12 v do swiatel przyczepy.
    Problem skad wziac 12 V. Na allegro sa dostepne przetwornice 24v/12v w cenie
    okolo 60-70 zl. Czy nie prosciej bedzie wziac te 12v tylko z jednego
    akumulatora (sa dwa w szeregu tak zeby bylo 24v). Czy moge tak zrobic czy
    nie bedzie zadnego problemu. Wtedy koszt praktycznie zaden bo nie mam
    dodatkowych przetwornic (nie licze przekaznikow). ? Moze ktos zna jakies
    madrzejsze rozwiazanie ? Zaznaczam ze nie moge zmienic instalacji przyczepki
    (przyczepka z wypozyczalni).

    // Patryk Jakóbiak \\
    // p...@w...pl \\

  • 2. Data: 2009-03-28 18:08:50
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Bierz zasilanie z 1 aku.

  • 3. Data: 2009-03-28 18:10:08
    Od: "Feromon" <f...@o...pl>

    Użytkownik "P4tryk" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > rozwiazanie ? Zaznaczam ze nie moge zmienic instalacji przyczepki (przyczepka

    Wtyczka pasuje? Może tylko żarówki podmienić na 24V?

    Feromon

  • 4. Data: 2009-03-28 20:54:21
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Saturday, March 28, 2009, 7:08:50 PM, you wrote:

    > Bierz zasilanie z 1 aku.

    Wyjątkowo głupi pomysł.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2009-03-28 20:55:09
    Od: "Jd." <j...@i...pl>

> [...]
    > akumulatora (sa dwa w szeregu tak zeby bylo 24v). Czy moge tak zrobic czy

    Problem może się pojawić z nierównomiernym rozładowaniem akumulatorów - ten
    "dolny" będzie niedoładowany.
    Jak to jest raz za czas kilkadziesiat km jazdy to pewnie bez problemu, ale
    na urlop do Portugalii to bym się z taką przyczepą nie wybrał...

    Wtedy koszt praktycznie zaden bo nie mam
    > dodatkowych przetwornic (nie licze przekaznikow). ? Moze ktos zna jakies
    > madrzejsze rozwiazanie ? Zaznaczam ze nie moge zmienic instalacji
    > przyczepki (przyczepka z wypozyczalni).

    A co tam jest w instalacji przyczepy? Może żarówki wystarczy wymienić?
    --
    ==========###-###*###-###==============
    Jaroslaw Dubowski, Bytom j...@i...pl

  • 6. Data: 2009-03-29 02:59:04
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Sat, 28 Mar 2009 21:54:21 +0100, RoMan Mandziejewicz napisał(a):

    > Wyjątkowo głupi pomysł.

    A uzasadnienie?

  • 7. Data: 2009-03-29 09:23:55
    Od: Grzegorz Brzęczyszczykiewicz <g...@o...pl>

    > A uzasadnienie?

    Nierównomierne rozładowanie akumulatorów.

    G.B.

  • 8. Data: 2009-03-29 12:02:15
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Dnia Sun, 29 Mar 2009 11:23:55 +0200, Grzegorz Brzęczyszczykiewicz
    napisał(a):

    > Nierównomierne rozładowanie akumulatorów.
    >
    > G.B.

    Wiec trza dac przelacznik. Jednego dnia na 1, drugiego na 2 akus;)

  • 9. Data: 2009-03-29 13:20:39
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jacek,

    Sunday, March 29, 2009, 4:59:04 AM, you wrote:

    > A uzasadnienie?

    Elementarne prawa fizyki. Poczynając od pierwszego Kirchoffa.

  • 10. Data: 2009-03-29 13:44:55
    Od: Jacek <a...@m...pl>

    Odpowiedz powyzej.