  • 1. Data: 2022-02-06 21:56:52
    Temat: Podlicznik energii - odczyt godzinowy
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    Witam,

    Kontynuując tematy licznikowe mam pytanie odnośnie zdalnego odczytywania
    pomiarów energii.

    Niestety, żeby uruchomić funkcję e-licznika w Tauronie trzeba zapłacić za
    wymianę licznika (niby za usługę) jakieś 340zł.

    Zakupiłem sobie więc takie cudo, żeby mieć możliwość zdalnego zebrania odczytów
    godzinowych:

    https://www.houseiq.pl/pl/p/OXT-Sterownik-Licznik-Pe
    tla-CT-100A-1P-WiFi-TUYA/1687

    Niestety po zainstalowaniu i podpięciu do aplikacji (Tuya) nie mogę znaleźć loga
    godzinowego, a odczyty podawane są tylko dzienne.

    No to myślę sobie zainstaluję jakieś inne aplikacje (Geeni, smart Life) ale
    generalnie wygląda jak by to były dokładnie te same aplikacje co Tuya. Po
    dodaniu licznika do listy wyświetla się idealnie ten sam interface.

    Pytanie więc mam takie, czy ten interface siedzi fizycznie w oprogramowaniu
    licznika?

    W jaki inny sposób można zalogować odczyty zdalne godzinowe aby porównać koszty
    w taryfach np. G11/G12W?

    Chodzi o to aby nie musiał siedzieć z alarmem w ręku i na piechotę zczytywać
    pomiary przez miesiąc... :O

    Pozdrawiam,
    --
    sword

  • 2. Data: 2022-02-06 22:25:21
    Temat: Re: Podlicznik energii - odczyt godzinowy
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.02.2022 o 21:56, sword pisze:

> [...]
    > znaleźć loga
    > godzinowego, a odczyty podawane są tylko dzienne.

    Bo zwyczajnie źle wybrałeś. Polecam rozwiązania z Supla (Zamel). Nie
    dość że ładnie z kompa działa to smartfon też ma całkiem ładne logi.

    Kiedyś miałem podobny dylemat i wybrałem Supla. Mam tam różności
    podczepione, łącznie z alarmem i działa idealnie jak chcę, znaczy
    bezawaryjnie od 2 lat (czas jaki użytkuję) a jeszcze się to rozwija w
    dobrym kierunku.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 3. Data: 2022-02-06 22:41:34
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2022-02-06 22:25, LordBluzg(R) wrote:
    > Kiedyś miałem podobny dylemat i wybrałem Supla. Mam tam różności podczepione,
    > łącznie z alarmem i działa idealnie jak chcę, znaczy bezawaryjnie od 2 lat
    > (czas jaki użytkuję) a jeszcze się to rozwija w dobrym kierunku.

    Generalnie z Zamela też szukałem ale nie widziałem tam opcji z wyświetlaczem.
    Możesz podać jaki masz model?

    --
    sword

  • 4. Data: 2022-02-06 22:51:09
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.02.2022 o 22:41, sword pisze:

    > Generalnie z Zamela też szukałem ale nie widziałem tam opcji z
    > wyświetlaczem.
    > Możesz podać jaki masz model?

    On nie ma wyświetlacza, masz wszystko w kompie albo w apce.
    Nie musisz nawet do tego podchodzić :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 5. Data: 2022-02-06 23:08:06
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.02.2022 o 22:51, LordBluzg(R) pisze:

    > On nie ma wyświetlacza, masz wszystko w kompie albo w apce.
    > Nie musisz nawet do tego podchodzić :)

    https://youtu.be/Ef5wSvAaIkQ?t=176

    Tutaj masz, to co Ciebie interesuje.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 6. Data: 2022-02-06 23:13:19
    Od: sword <n...@p...onet.pl>

    On 2022-02-06 23:08, LordBluzg(R) wrote:
    > Tutaj masz, to co Ciebie interesuje.

    OK, dzięki, przejrzę.

    Coś takiego by się nadawało, tylko to jest zwykły licznik impulsów
    i do tego potrzebny jest dodatkowy zasilacz:

    https://supla.zamel.com/product/licznik-impulsow-wi-
    fi-liw-01/

    --
    sword

  • 7. Data: 2022-02-06 23:18:29
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.02.2022 o 23:13, sword pisze:

> [...]
    >
    > Coś takiego by się nadawało, tylko to jest zwykły licznik impulsów
    > i do tego potrzebny jest dodatkowy zasilacz:

    To se dokupisz ten zasilacz. Szukaj na YT jak to działa, nim podejmiesz
    decyzję.
    https://youtu.be/yIktAWM9vxc

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 8. Data: 2022-02-07 22:03:05
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 6 Feb 2022 21:56:52 +0100, sword wrote:
> [...]
    >
    > Niestety, żeby uruchomić funkcję e-licznika w Tauronie trzeba zapłacić za
    > wymianę licznika (niby za usługę) jakieś 340zł.

    A nie masz?
    Sporo licznikow jest juz wymienione.

> [...]

    > dodaniu licznika do listy wyświetla się idealnie ten sam interface.
    >
    > Pytanie więc mam takie, czy ten interface siedzi fizycznie w oprogramowaniu

    Mozliwe. Jak chcesz zobaczyc jak bylo godzina po godzinie, to cos musi
    pamietac. Licznik lub serwer.

> [...]
    > w taryfach np. G11/G12W?
    > Chodzi o to aby nie musiał siedzieć z alarmem w ręku i na piechotę zczytywać

    A nie ma tam jakiegos innego interfejsu ?

    J.

  • 9. Data: 2022-02-07 22:13:59
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 07.02.2022 o 22:03, J.F pisze:
    [...]
    > A nie ma tam jakiegos innego interfejsu ?

    Widziałeś kiedyś zegarek, który pamięta godzinę wstecz we wskazaniu? :D

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 10. Data: 2022-02-08 00:06:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 7 Feb 2022 22:13:59 +0100, LordBluzg(R) wrote:
    > W dniu 07.02.2022 o 22:03, J.F pisze:
    > [...]
    >>
    > Widziałeś kiedyś zegarek, który pamięta godzinę wstecz we wskazaniu? :D

    Zegarek nie, ale to licznik.
    Dzien wstecz pamieta, nawet pare dni.

    A jesli jakis inny interfejs, np www, to moze daje sie odczytac jakims
    komputerkiem co godzina.

    J.