  • 1. Data: 2022-02-06 13:39:08
    Temat: [arduino] komentarze w pliku konfiguracyjnym
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    Dzień dobry,

    Porzebuję wczytać plik konfiguracyjny z karty SD, pomijając jednocześnie
    wszystki linie zakomentowane jakimś znakiem (kratka, średnik itp).
    Czytam z pliku linia po linii i każdą przeczytaną linię dodaję do

    ustawienia[numer_linii] = przeczytana_linia;

    I to działa bez problemu.

    Próbowałem sprawdzić jakim znakiem zaczyna się przeczytana_linia

    if (!przezytana_linia.startsWith("#")) {
    ustawienia[numer_linii] = przeczytana_linia;
    }

    ale to nie działa. W ustawienia[] pojawają się puste elementy, czasem do
    ustawienia[] dodawany jest fragment linii zaczynającej się od #.

    Spędziłem nad tym wczoraj za długo, więc pytam tutaj - są jakieś gotowe
    biblioteki/funkcje/rozwiązania, których mógłbym użyć?

    Używam ArduinoIDE jeśli to ma znaczenie.

    Pomożecie? Z góry dziękuję.

    --
    Michał

  • 2. Data: 2022-02-06 14:04:01
    Temat: Re: [arduino] komentarze w pliku konfiguracyjnym
    Od: Mirek <m...@n...dev>

    On 06.02.2022 13:39, Mchal M. Lechanski wrote:

> [...]
    > ustawienia[] dodawany jest fragment linii zaczynającej się od #.
    >
    >Znak komentarza # moźe się pojawić w dowolnym miejscu - nie koniecznie
    na początku linii.
    Możesz też mieć puste linie, albo same znaki LF, których Windows nie widzi.

    Albo przygotuj plik konfigu tip-top, albo parsuj porządnie - jest pewnie
    kupa gotowych bibliotek, jeśli masz miejsce to użyj gotowca.

    --
    Mirek.

  • 3. Data: 2022-02-06 14:07:54
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 06/02/2022 13:04, Mirek wrote:

> [...]
    >

    > Albo przygotuj plik konfigu tip-top, albo parsuj porządnie - jest pewnie
    > kupa gotowych bibliotek, jeśli masz miejsce to użyj gotowca.

    np pierwszy z brzegu:
    https://www.arduino.cc/reference/en/libraries/inifil
    e/

  • 4. Data: 2022-02-06 16:25:01
    Od: stary grzyb <s...@o...pl>

    > if (!przezytana_linia.startsWith("#")) { ...

    Pewnie to głupie, ale spróbuj '#' zamiast "#".

  • 5. Data: 2022-02-06 18:04:40
    Od: "Mchal M. Lechanski" <m...@d...eu>

    > na początku linii.
    > Możesz też mieć puste linie, albo same znaki LF, których Windows nie widzi.

    cały czytany plik to 7 linii z których 3 zaczynało się znakiem #, a 4
    było bez niego. Żadna z linii nie miala tego znaku w środku, jak również
    nie było pustych linii.

    > Albo przygotuj plik konfigu tip-top, albo parsuj porządnie - jest pewnie
    > kupa gotowych bibliotek, jeśli masz miejsce to użyj gotowca.

    Jakiekolwiek poszukiwania zestawu słów gdzie obok siebie występowały
    arduno i comments zwracały informacje jak komentować linie w skedczu
    Arduino. Daetgo o gotowca pytam tutaj. O pliku configu pisałem wyżej.

    Wszystkim dziękuję bardzo za odpowiedzi, IniFile wydaje się
    rozwiązaniem, który być może rozwiąże moj problem. Dziękuję za podpowiedź.

    --
    Michał

  • 6. Data: 2022-02-06 22:24:41
    Od: kriters <k...@o...pl>

    W dniu 06.02.2022 o 18:04, Mchal M. Lechanski pisze:

    > Wszystkim dziękuję bardzo za odpowiedzi, IniFile wydaje się
    > rozwiązaniem, który być może rozwiąże moj problem. Dziękuję za
    > podpowiedź.

    Jedynym poprawnym rozwiązaniem jest zrozumienie dlaczego to nie działa.
    Arduino ma spore możliwości debugowanie przez proste Serial.print(...).