  • 1. Data: 2022-02-06 14:44:32
    Temat: Działanie licznika energii
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    Czy do użytku domowego takie "proste" liczniki jednofazowe -
    https://allegro.pl/oferta/licznik-jednofazowy-podlic
    znik-energii-pradu-1-faz-10478323066
    są wystarczające?

    Widzę w opisie że jest zdefiniowany prąd minimalny, prąd maksymalny
    i...prąd bazowy? Ten ostatni to o czym mówi?

    Czy jeżeli taki licznik "przestanie działać", to podpięte urządzenia
    dalej mają fazę czy ona zniknie?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2022-02-06 15:05:04
    Temat: Re: Działanie licznika energii
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

> [...]
    >
    > Widzę w opisie że jest zdefiniowany prąd minimalny, prąd maksymalny
    > i...prąd bazowy? Ten ostatni to o czym mówi?

    "Za przykład niech służy oznaczenie licznika symbolem 10(40) A, gdzie 10
    A stanowi prąd bazowy, zaś 40 A prąd maksymalny. Oznacza to, że licznik
    pracując przy prądzie bazowym dokonuje pomiaru z błędem bliskim zeru,
    zaś przy maksymalnym - przy którym może stale pracować i który nie
    powinien być przekraczany - ten błąd może zacząć być już istotny. "

    https://www.fachowyelektryk.pl/technologie/zasilanie
    /2202-nowoczesne-liczniki-energii-elektrycznej-dobor
    -licznika-elektrycznego-do-potrzeb-odbiorcy.html

    > Czy jeżeli taki licznik "przestanie działać", to podpięte urządzenia
    > dalej mają fazę czy ona zniknie?

    Jak jebnie, to jebnie :) Zależy jak "przestanie działać". Jeśli będzie
    przerwa to będzie przerwa, jak jebnie elektronika, to przerwy nie będzie.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 3. Data: 2022-02-06 17:37:53
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 06.02.2022 15:05, LordBluzg(R) wrote:
> [...]
    > zaś przy maksymalnym - przy którym może stale pracować i który nie
    > powinien być przekraczany - ten błąd może zacząć być już istotny. "

    Tak też czułem we wnętrznościach, dzięki.

    > Jak jebnie, to jebnie ? Zależy jak "przestanie działać". Jeśli będzie
    > przerwa to będzie przerwa, jak jebnie elektronika, to przerwy nie będzie.

    Mogę założyć, że jeżeli dobrany odpowiednio do przewidywanych prądów
    udarowych, to przerwa mi raczej nie grozi?

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 4. Data: 2022-02-06 18:14:20
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Feb 2022 17:37:53 +0100, Mateusz Bogusz napisał(a):

    > Tak też czułem we wnętrznościach, dzięki.
    > (...)

    Jeszcze kwestia, czy ten błąd będzie na plus, czy na minus ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 5. Data: 2022-02-06 18:23:44
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    [...]
    > Mogę założyć, że jeżeli dobrany odpowiednio do przewidywanych prądów
    > udarowych, to przerwa mi raczej nie grozi?

    Raczej nie ale skoro weźmiesz taki licznik co ma 2x wincyj "A" niż Twój
    bezpiecznik, to najpierw powinno wywalić bezpiecznik.

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 6. Data: 2022-02-06 18:25:50
    Od: Collie <p...@b...pl>

    W niedzielę, 6.02.2022 o 18:14, Adam napisał:

    > Jeszcze kwestia, czy ten błąd będzie na plus, czy na minus ;)

    I kwestia w kwestii - czy to będzie na plus dodatni, czy na plus
    ujemny, że powołam się na Tego-który-przeskoczył-przez-płot.

  • 7. Data: 2022-02-06 18:28:40
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 06.02.2022 o 18:25, Collie pisze:

    > I kwestia w kwestii - czy to będzie na plus dodatni, czy na plus
    > ujemny, że powołam się na Tego-który-przeskoczył-przez-płot.

    Jestem za, a nawet przeciw :]

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy TVPi?>>>

  • 8. Data: 2022-02-06 19:04:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 06.02.2022 o 15:05, LordBluzg(R) pisze:
> [...]
    > zaś przy maksymalnym - przy którym może stale pracować i który nie
    > powinien być przekraczany - ten błąd może zacząć być już istotny. "

    Zastanawia mnie ten prąd minimalny 0,25A (inaczej obciążenie 57,5W przy
    230V) - włączę 2 żarówki LED'owe po 5W czyli 10W i licznik tego nie
    zauważy? Zużycie będzie 0?

    --
    Irokez

  • 9. Data: 2022-02-06 19:11:39
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 lutego 2022 o 19:04:55 UTC+1 Irokez napisał(a):
> [...]
    > Zastanawia mnie ten prąd minimalny 0,25A (inaczej obciążenie 57,5W przy
    > 230V) - włączę 2 żarówki LED'owe po 5W czyli 10W i licznik tego nie

    Włącz dwie żarówki i sprawdź. Będziesz miał najbardziej wiarygodna informacje.

  • 10. Data: 2022-02-06 19:15:22
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    niedziela, 6 lutego 2022 o 14:44:34 UTC+1 Mateusz Bogusz napisał(a):
> [...]
    > i...prąd bazowy? Ten ostatni to o czym mówi?
    >
    > Czy jeżeli taki licznik "przestanie działać", to podpięte urządzenia

    Co uważasz pod pojęciem że przestanie działać? Jedynie licznik przedplatowy ma w
    środku coś co rozłączy prąd.