  • 1. Data: 2011-03-13 21:51:43
    Temat: Podświetlanie LED z LCD 9"
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Mam ledowe podświetlanie ekranu LCD, z EEE 901, świeci. Ale nie mam
    pojęcia jak mocno powinno świecić (bez LCD, bo był rozbity w pył), ani
    jaki prąd może to mieć dopuszczalny...
    Ma ktoś pomysł jaki prąd może takie podświetlanie łykać? Jak go wyznaczyć?
    Zrobiłbym z tego coś pożytecznego, a tak leży i się zastanawia...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 2. Data: 2011-03-14 07:23:02
    Temat: Re: Podświetlanie LED z LCD 9"
    Od: "EM" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > Ma ktoś pomysł jaki prąd może takie podświetlanie łykać? Jak go wyznaczyć?
    > Zrobiłbym z tego coś pożytecznego, a tak leży i się zastanawia...

    A jakiej wielkości tam są LEDy?
    Jeśli masz pełną nazwę, to powinno dać się znaleźć dokumentację, i parametry
    podświetlenia będą wprost napisane lub da je się określić.
    --
    Pozdr
    EM

  • 3. Data: 2011-03-14 19:32:13
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2011-03-14 08:23, EM pisze:

    > A jakiej wielkości tam są LEDy?
    > Jeśli masz pełną nazwę, to powinno dać się znaleźć dokumentację, i
    > parametry podświetlenia będą wprost napisane lub da je się określić.
    Tam jest 8 zestawów po 3 ledy w szereg, w obudowach mniejszych niż plcc2
    (coś wielkości opornika 1208 tylko wyższa, biała plastikowa jak plcc2),
    przy 9V bierze całość około 100mA (/8 = 12,5mA/diodę czyli dość
    realnie). Ale przy 300mA też świeci i to dużo jaśniej ;) i tendencja
    jest dość liniowa (prąd/jasność na oko) więc nie mam wrażenia jakbym
    wchodził już w obszar "te diody więcej nie pociągną"...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 4. Data: 2011-03-14 20:31:22
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    W dniu 2011-03-14 20:32 BartekK napisał(a):

> [...]
    > jest dość liniowa (prąd/jasność na oko) więc nie mam wrażenia jakbym
    > wchodził już w obszar "te diody więcej nie pociągną"...

    Mierz temperaturę i spokojnie powoli podkręcaj prąd. LEDy nie padają
    nagle tylko wcześniej sporo się grzeją.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/