  • 1. Data: 2011-03-13 17:10:23
    Temat: prąd kondensatora
    Od: "Papa5merf" <slońce@peru.ru>

    ładuje sporą pojemność sporą energią i mam pewien problem, mianowicie nie
    mam pojęcia jakim maksymalnym prądem (mocą) moge go ładowć tak żeby go nie
    uszkodzić?:O)
    strasznie drogie te kondziory więc nie chcę eksperymentować ani doprowadzać
    do eksplozji:O)

    p.s. jakie energie są niebezpieczne dla człoweika?
    jaka energia powoduje utratę przytomności?

  • 2. Data: 2011-03-13 23:44:52
    Temat: Re: prąd kondensatora
    Od: Tom <t...@n...spam.invalid>

    On 14/03/2011 3:10 AM, Papa5merf wrote:
> [...]
    > do eksplozji:O)
    >
    > p.s. jakie energie są niebezpieczne dla człoweika?
    > jaka energia powoduje utratę przytomności?

    Jak spore kondensatory to na pewno wytrzymaja spory prad - czyli jakie
    pytanie taka odpowiedz.
    Tomek

  • 3. Data: 2011-03-14 18:02:51
    Od: "Papa5merf" <s...@p...ru>

    Órzytkownik "Tom" napisał:

    > Jak spore kondensatory to na pewno wytrzymaja spory prad
    > - czyli jakie pytanie taka odpowiedz.

    więc konkretnie:
    kondensator o pojemności [C], średnicy móżki [d], napięciu [U], więcej
    danych nie posiadam stąd moje pytanie, więc jaki maksymalnie prądem moggę go
    ładować?:O)

    p.s. jeden już mi się zapalił, czyli 2 stuwy w plecy:O(

  • 4. Data: 2011-03-14 21:09:42
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Papa5merf" <s...@p...ru> napisał w wiadomości

> [...]
    > go
    > ładować?:O)
    >
    > p.s. jeden już mi się zapalił, czyli 2 stuwy w plecy:O(

    Zajefajny konkret :)
    Ja mam kondensatory wielkości sporej budy ATX na kompa a nóżki to śruby
    chyba M12.
    Jakim prądem mogę ładować? ;) pewnie sporym bo to zgrzewarka.

    Podaj może typ to będzie od razu wiadomo.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2011-03-14 21:12:33
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Papa5merf wrote:

> [...]
    > go ładować?:O)
    >
    > p.s. jeden już mi się zapalił, czyli 2 stuwy w plecy:O(

    A nie możesz dać ogranicznik prądu, jak to robią w cywilizowanych krajach?
    Taki NTC 10 ohm w stanie zimnym, 8mohm w gorącym czyni cuda. Jaki
    kondensator i jakie napięcie masz?

    Waldek

  • 6. Data: 2011-03-14 21:15:35
    Od: Mario <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2011-03-14 19:02, Papa5merf pisze:

> [...]
    > kondensator o pojemności [C], średnicy móżki [d], napięciu [U], więcej
    > danych nie posiadam stąd moje pytanie, więc jaki maksymalnie prądem

    Nie większym niż Imax.
    Proszę bardzo.

    MD

  • 7. Data: 2011-03-15 12:34:00
    Od: "spa" <s...@a...er>

    Użytkownik "Papa5merf" <s...@p...ru> napisał w wiadomości
    > p.s. jeden już mi się zapalił, czyli 2 stuwy w plecy:O(

    To jakieś małe
    Maksymalny prąd 9A

  • 8. Data: 2011-03-16 16:22:28
    Od: "Papo5merf" <r...@d...peru>

    Órzytkownik "Waldemar Krzok" napisał:

    > A nie możesz dać ogranicznik prądu, jak to robią w cywilizowanych
    > krajach? Taki NTC 10 ohm w stanie zimnym, 8mohm w gorącym
    > czyni cuda. Jaki kondensator i jakie napięcie masz?

    no właśnie do tego zmieżam, problem w tym że nie wiem jaki dać obranicznik
    bo nie mam pojęcia jaki Imax mają kondensatory:O(
    ograniczenia termiczne mnie nie interesują bo nic nie wnoszą do tematu, dla
    takeigo głupiego opornika mam wszystkie parametry, rezystancję, tolerancję,
    moc, napięcie i pewnie jeszcze pare można by znaleźć, a dla takeigo
    kondensatora nie ma nic poza pojemnością i napięciem granicznym:O(
    kondensatory mają pracować impulsowo jak w lampie błyskowej z bardzo dużymi
    energiami (nie wiem jakie są niebezpieczne dla człowieka więc jest tochę
    strachu)
    jak szedł ogień z ograniczników prądu to się nie pszejmowałem ale jak
    płomienie poszły z kondensatora to przestało być zabawne:O(
    czy może kondensatory są tak produkowane żeby wytrzymały prąd ładowania bez
    ogranicznika napięciem maksymalnym i może ten co się spalił był jakiś
    wadliwy? ale i tam dalej nie wiem jaki ten prąd maksymalny wynosi:O(

  • 9. Data: 2011-03-16 19:14:47
    Od: "Dziadek" <...@...c>

    > kondensatory mają pracować impulsowo jak w lampie błyskowej z bardzo
    > dużymi
    > energiami (nie wiem jakie są niebezpieczne dla człowieka więc jest tochę
    > strachu)

    To może weź kondensatory do lamp błyskowych - one mają specyfikację na taką
    pracę.

    Dz.

  • 10. Data: 2011-03-16 20:45:40
    Od: "Irokez" <n...@e...pl>

    Użytkownik "Papo5merf" <r...@d...peru> napisał w wiadomości

> [...]
    > ogranicznika napięciem maksymalnym i może ten co się spalił był jakiś
    > wadliwy? ale i tam dalej nie wiem jaki ten prąd maksymalny wynosi:O(

    Naprawdę zero informacji na kondensatorze? Zwłaszcza do takiej pracy?
    Chcesz to jak nie zapomnę podam parametry kondensatora pracującego w takich
    warunkach - w zgrzewarce (Capacitor Discharge Welding) drobne ponad 200kA na
    elektrodach, gdzie pierwotne to bateryjka kondensatorów na jakieś 3kV.

    Ale czy Ci to pomoże? Wątpię.

    --
    Irokez