  • 61. Data: 2021-02-23 10:22:26
    Temat: Re: Podwyżka opłat na A2
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2021.02.22 o 21:20, Poldek pisze:

    > A i tak z budżetu państwa - z podatków PIT, CIT, VAT akcyzy od alkoholu itp. idą
    > co roku miliardy na drogi.

    > Problemy ze zdrowiem ma dzięki długotrwałemu przebywaniu w środowisku
    > zanieczyszczonym hałasem i spalinami. A jej wnuczki mają krzywe kręgosłupy, bo
    > spędzają całe życie w domach przed ekranami, gdyż dzieci nie bawią się w
    > dzisiejszych czasach na dworze, bo wszędzie zapierdalają jakieś samochody, całe
    > otoczenie jest zasrane poustawianymi samochodami, wszędzie jest hałas i smród
    > spalin.

    <lol> jeśli na prawdę tak myślisz, to jesteś modelowym, wymarzonym przez
    państwo, łatwym do sterowania w dowolną stronę, przykładem nadwrażliwego
    rodzica, któremu tendencyjne i opresyjne środki przekazu wmówiły, że na zewnątrz
    na zewsząd czyha niebezpieczeństwo, wypadki, brud i choroby, a na dzieci
    dodatkowo pedofile i handlarze żywym towarem. Jeśli bym był hipotetycznym
    dzieckiem takiego rodzica, to też bym nie chciał wyjść z domu, bo bym musiał na
    rowerze w kasku i ochraniaczach jeździć, a w piaskownicy bawić się w
    rękawiczkach gumowych i wycierać grabki w chusteczki nawilżane.

    A udział 'zapierdalająch wszędzie samochodów' w niewychodzeniu dzieci z domów
    jest taki sam, jak wpływ samochodów na ilość smogu w miastach (przypominam
    lockdown z początku 2020, gdzie samochody praktycznie nie jeździły, a smog w
    Krakowie był na normalnym poziomie).

    Dzieci wcale nie wychodzą na dwór z powodu 'zapierdalająch wszędzie samochodów',
    wcale nie boja się wyjść z domu (no chyba że są zindoktrynowane przez rodziców
    jw.), tylko nie maja na to czasu ani ochoty. Co do czasu to jest napisane moje
    zdanie poniżej, a co do ochoty, to nie raz widziałem na osiedlu, że jak się
    tylko zacznie dobra zabawa, to się przypierdala jakiś dbający o dobro i
    bezpieczeństwo ktoś i zakazuje kopać piłką albo gonić się pod oknami albo
    głaskać psa albo biegać po trawie. Jak bym był dzieckiem ,to bym drugim razem
    wolał na tablecie posiedzieć.

    Jak byłem mały dawno temu, w latach 80, to też było sporo dzieci, które nie
    wychodziły na pole, a mieszkałem na wsi gdzie samochodów było kilka, graliśmy
    mecze na jezdni i czasem nic nie przejechało przez pół godziny. Więc ciekawe
    czemu dzieci nie wychodziły? Czy były jakieś inne powody, niż lęk przed
    'zapierdalającym samochodem'?

    Jak sobie przypominam, z całej mojej klasy z podstawówki na polu czas spędzało
    może z 6-7 na 25, w tym ja z dwoma kolegami mieliśmy paczkę i była jeszcze druga
    konkurencyjna paczka w drugiej części wsi. Reszta była widziana 'na wolności'
    sporadycznie. Często chcieliśmy kogoś dodatkowego wyciągnąć z domu, bo nam
    brakowało osób, ale rzadko udawało się kogoś wyrwać.
    Wtedy do zapełnienia dzieciom czasu wystarczała szkoła + obowiązki typu pomocy w
    gospodarstwie. Obecnie gospodarstwo raczej odpada, ale doszły obowiązkowe
    zajęcia dodatkowe (typu bez sensu uczone języki obce) oraz kanały elektroniczne,
    nad którymi dzieci spędzają dużo czasu.

    A co do chorób - nie mam statystyk dla chorób, ale w stosunku do lat 80 średnia
    długość życia wzrosła z 70 do 77lat. W roku 1990 było w PL niecałe 10 milionów
    pojazdów, w 2018 30 milionów. Tak więc ilość samochodów wpłynęła pozytywnie na
    długość życia (ewentualnie te osoby dłużej żyjące generują przyrost ilości
    pojazdów...). Jak dla mnie wniosek jest prosty - środowisko zawierające więcej
    samochodów łączy się z dłuższym życiem, więc aby żyć dłużej trzeba kupować
    smaochody.

    pozdrawiam Krzysiek

  • 62. Data: 2021-02-23 11:24:14
    Od: collie <c...@v...pl>

    W wtorek, 23.02.2021 o 10:22, KrzysiekSX napisał:

    > Jak sobie przypominam, z całej mojej klasy z podstawówki na polu czas spędzało
    > może z 6-7 na 25, w tym ja z dwoma kolegami mieliśmy paczkę i była jeszcze druga
    > konkurencyjna paczka w drugiej części wsi.

    To da się wytłumaczyć tym, że pewnie nie wszystkie dzieci miały blisko
    do pola. Byli też chłopi małorolni, a także bezrolni fornale, więc ich
    dzieci mogły co najwyżej chodzić po cudzym polu, co nie wszystkim mogło
    się podobać. A zresztą, granie w piłkę na świeżo zaoranym polu też do
    wielkich przyjemności nie należy. Mniemam więc, że 18-19 pozostałych
    Twych kolegów bawiło się z konieczności na dworze. Komputerów jeszcze
    nie było, więc nie można było w domu grać w grę.

    PS. Mieszkałem w Krakowie i tam też wychodziłem na pole. Z psem zwykle
    na pole w Parku Krakowskim, bo tam miałem najbliżej z Karmelickiej.

    --
    Jak ty mnie zaimponowałeś w tej chwili
    (Siara)

  • 63. Data: 2021-02-23 11:27:32
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2021.02.18 o 02:16, Poldek pisze:
> [...]
    wyzki-oplat-za-przejazd-od-poniedzialku-wsrod-powodo
    w.html#do_w=52&do_v=138&do_a=291&s=BoxBizImg2

    > Chciałbyś, żeby podatnicy zapłacili za twoje przejazdy autostradą?
    > Może ciocia Krysia, która nie ma samochodu i jeździ pociągami ma zapłacić
    > podatek, żebyś ty jeździł autostratą?

    A czy podatnik nie dopłaca do jazdy cioci Krysi jak jedzie koleją? PKP przejada
    całkiem pokaźne dotacje od państwa... więc jeśli jazda po drogach ma obciążać
    tylko kierowców, to sprawiedliwie by było odciążenie kierowców od utrzymywania
    innych środków transportu i przerzucenie kosztów na korzystających (pasażerów
    tramwajów, pociągów, rowerów itp.).
    Pozdrawiam Krzysiek

  • 64. Data: 2021-02-23 11:32:35
    Od: KrzysiekSX <k...@u...gdzies>

    W dniu 2021.02.23 o 11:24, collie pisze:

> [...]
    >
    > PS. Mieszkałem w Krakowie i tam też wychodziłem na pole. Z psem zwykle
    > na pole w Parku Krakowskim, bo tam miałem najbliżej z Karmelickiej.

    Wiesz co, to może ma sens, że tych innych dzieciaków nie wypuszczali tak łatwo z
    domu, bo myśmy wołali pod oknem 'chodź na pole', a rodzice nie rozumieli, bo
    trzeba było wołać 'chodź na dwór' :)
    pozdrawiam Krzysiek

  • 65. Data: 2021-02-23 15:04:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup

    >A i tak z budżetu państwa - z podatków PIT, CIT, VAT akcyzy od
    >alkoholu itp. idą co roku miliardy na drogi.

    Ale tez miliardy sa wplacane z uwagi na tankowanie paliw.

    Powiedzmy tak - jesli kupisz 1000 litrow ON, to placisz:
    338 zl "oplaty paliwowej"
    1145 zl akcyzy
    VAT ... skomplikowana sprawa, bo liczac cene po 5zl, to 934zl, ale
    przeciez od innych towarow tez jest VAT. Ale w paliwie VAT jest tez od
    akcyzy.
    Tu mozna policzyc, ze paliwo kosztuje 2582 bez podatkow, z 23% VAT
    kosztowaloby 3175zl, wiec podatkow dodatkowych jest 1825 zl.

    Razy 20 mln pojazdow = 36 mld zl, i to zakladajac, ze 1000 litrow
    starczy - jakies 10kkm ...

    Wiec raczej sie spytaj skad sa pieniadze na 500+

> [...]
    >zapierdalają jakieś samochody, całe otoczenie jest zasrane
    >poustawianymi samochodami, wszędzie jest hałas i smród spalin.

    Mowisz, ze gdyby nie samochody, to by dzieci wyszly na dwor ?
    Czy raczej trzeba by te ekrany skasowac ?

    J.

  • 66. Data: 2021-02-23 15:20:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2021-02-22 o 01:16, J.F. pisze:

    >Autostrady w USA zaczął budować prezydent Eisenhower w latach 50-tych
    >pod wpływem tego, co amerykanie podpatrzyli w okupowanych Niemczech.

    Autostrady tak, samochody ... Ford zaczal masowo produkowac od 1908.

    >W tym czasie grupa korporacji motoryzacyjnych i paliwowych zajęła się
    >niszczeniem rozbudowanej w owych czasach sieci tramwajowej w USA,
    >żeby nie dało się nigdzie dojechać bez samochodu.

    Z tym, ze zaczelo sie w latach 30-tych
    https://en.wikipedia.org/wiki/General_Motors_streetc
    ar_conspiracy

    W tym czasie Ford juz produkowal auta milionami, a Hitler sprzedawal
    znaczki na VW.
    Choc inne niemieckie firmy samochody robily.

    Trzeba jeszcze dodac, ze w USA ciagle szalala recesja, a Hitler budzil
    podziw, za opanowanie recesji w Niemczech ...

    J.