  • 11. Data: 2022-05-09 20:19:13
    Temat: Re: Pojazd elektryczny z dołożonym step-up / step-down
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Sun, 8 May 2022 20:14:12 +0200, Mateusz Bogusz wrote:
> [...]
    > przyspieszeniu i prędkości maksymalnej. Czas jazdy jest długi więc tutaj
    > nie mam zastrzeżeń.
    >
    > Ale byłbym w stanie skrócić trochę czas użytkowania jeżeli mógłbym
    > zamienić go za zmienioną charakterystykę jazdy. A dokładniej pomyślałem
    > sobie, że gdyby dać przetwornice step-up aby maksymalnie długo
    > utrzymywała napięcie w okolicy 12,5-13V? Lub też połączyć akumulatory w
    > szereg i dać step-down w tę samą okolicę. Czy takie rozwiązania mają
    > sens (w moim przypadku) i jeżeli tak to które lepsze? Maksymalny pobór

    A mierzyles napiecie pod obciazeniem? Moze po prostu juz akumulatory
    nie wyrabiaja, i przetwornica tez nie wydoli.

    Duze te akumulatory? Moze sie tez chyba zjawisko Peukerta objawic,
    czyli spadek pojemnosci przy duzym pradzie.

    Ogolnie to bym raczej nie liczyl na duze polepszenie.

    J.

  • 12. Data: 2022-05-09 22:01:39
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 9 maja 2022 o 19:45:38 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Przy okazji - Meanwell znam i stosuje np. w oświetleniu szafkowym czy
    > gdy padnie w jakimś kupnym urządzeniu i trzeba wymienić. Ale czy taki
    > zasilacz za 200zł różni się od czegoś takiego z allegro?

    Ten za 200zł ma normy kolejowe - a to kosztuje.
    Zaś technicznie - pisałem o zakresie wejść.
    O ile dobrze rozumiem step-up i step-down, to ta z allegro musi mieć niższe napięcie
    wejściowe od wyjściowego - pytanie jeszcze ile wynosi minimalna różnica.
    A ta za 200zł może mieć i niższe i wyższe i równe.
    No i jeszcze ma w miarę porządną obudowę, choć dziurkowaną (w środku zalana, więc IP
    dość wysokie) i dużo lepsze śrubki pod kable.

  • 13. Data: 2022-05-09 22:04:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    poniedziałek, 9 maja 2022 o 19:48:00 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Już po zadaniu pytania o tym pomyślałem. Musiałbym dać jakieś
    > zabezpieczenie odcinające, a to z kolei sprawi że o ile wolno ale rusza
    > teraz pod górkę i pobór po ruszeniu się zmniejszy, a napięcie na akku
    > wzrośnie tak z taką przetwornicą po prostu nie ruszy w takiej sytuacji
    > bo zabezpieczeniem bym odcinał - pewnie przy stosunkowo jeszcze dużej
    > pojemności ale chwilowym dużym zapotrzebowaniu.

    No to nie odcinaj bezmyślnie tylko załóż miernik i patrz, jakie napięcie przy
    ruszaniu i jakie przy jeździe i "odcinaj" mózgiem.
    No chyba że dzieci czy kobiety jeżdżą ;P

  • 14. Data: 2022-05-10 08:52:37
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 09.05.2022 22:04, Dawid Rutkowski wrote:
    > No chyba że dzieci czy kobiety jeżdżą ;P

    :-)

    Po pierwszym zestawie akumulatorów do kosza, dodałem automatyczny
    nadprądowy i teraz mam przynajmniej powiadomienie "Tatuś, nie działa" w
    okolicy ~10V na klemach, a nie kiedy z 12V robiły się 6V aku.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 15. Data: 2022-05-10 09:08:36
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > bo zabezpieczeniem bym odcinał - pewnie przy stosunkowo jeszcze dużej
    > pojemności ale chwilowym dużym zapotrzebowaniu.

    Kombinowałbym z większą pojemnością akumulatora/ów...chociaż korci
    podniesienie napięcia w formie "dopalacza" (turbo mode wł/wył) ale nie
    wiem czy to będzie bezpieczne dla dzieciaka.

    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>