  • 1. Data: 2022-10-02 18:31:31
    Temat: Połączenie ethernet
    Od: ks <b...@b...pl>

    Witam,

    Musiałem przeniesc sterownik który steruje moim ogrzewaniem w inne
    miejsce, i nie bardzo mam możliwość połączyć się z nim kablem.
    Dotąd sterownik był wpięty do gniazda routera 1, połączenie było
    inicjowane z komputera po podaniu adresu IP.
    Co musiałbym podłączyć do sterownika żeby ten sam router 1 połączył się
    ze sterownikiem przez wifi?
    Próbowałem podłączyć inny router 2 wifi kablem do sterownika.
    Ale w przypadku łączenia kablem z routera 1 to PC inicjuje połączenie.
    A jak sterownik wpinam do routera 2 to z czym miałbym nawiązać
    połączenie? Sterownik jest "za" routerem. Połączyć się z routerem? ale
    jak? Próbowałem czegoś takiego jak tryb bridge ale bez sukcesu.

    K.S.

    --
    Ta wiadomość e-mail została sprawdzona pod kątem wirusów przez oprogramowanie
    antywirusowe AVG.

  • 2. Data: 2022-10-02 19:35:06
    Temat: Re: Połączenie ethernet
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@u...pl>

    W dniu 02.10.2022 o 18:31, ks pisze:
> [...]
    > połączenie? Sterownik jest "za" routerem. Połączyć się z routerem? ale
    > jak? Próbowałem czegoś takiego jak tryb bridge ale bez sukcesu.

    Router 2 ustaw w trybie client. Jeśli nie ma takiej opcji, wgraj do
    routera alternatywny software, na przykład OpenWRT.

    P.P.

  • 3. Data: 2022-10-02 23:06:43
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 2 Oct 2022 19:35:06 +0200, Paweł Pawłowicz napisał(a):

    > Router 2 ustaw w trybie client. Jeśli nie ma takiej opcji, wgraj do
    > routera alternatywny software, na przykład OpenWRT.

    Albo sprzętowy most (czyli jakby dwa osobne AP), tylko, że to rozwiązanie
    droższe.
    Ewentualnie urządzenie APC (AP Client).

    Najtaniej i bezkosztowo, to tak jak pisze Paweł.
    Jeśli tak się nie da, to zostaje jeszcze tryb WDS lub podobny. Wtedy często
    drugi router bywa poza swoim NAT-em, więc jeszcze trzeba przekieroważ
    adresy i ewentualnie porty.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 4. Data: 2022-10-03 10:05:48
    Od: Cezar <c...@t...pl.invalid>

    On 02/10/2022 17:31, ks wrote:
> [...]
    > połączenie? Sterownik jest "za" routerem. Połączyć się z routerem? ale
    > jak? Próbowałem czegoś takiego jak tryb bridge ale bez sukcesu.

    Ewentualnie jak masz gniazdka na tej samej fazie w obu miejscach to
    możesz użyc most na powerline. Taki 100-megowy kupisz tanio na alledrogo.

    c.

  • 5. Data: 2022-10-03 12:30:17
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

> [...]
    > połączenie? Sterownik jest "za" routerem. Połączyć się z routerem? ale
    > jak? Próbowałem czegoś takiego jak tryb bridge ale bez sukcesu.

    Coś jak :

    https://allegro.pl/oferta/openbox-wifi-bridge-repeat
    er-dreambox-adapter-rj45-10805717814?utm_feed=3dca50
    96-1f0f-4ca6-9f37-f55ca2fec4f7&utm_source=ceneo&utm_
    medium=cpc&utm_campaign=feed&ceneo_cid=475faf1f-06a9
    -5091-0056-6e98494bd036

    Mam takie coś.

    Wpinam do urządzenia z ethernetem ( oscyloskop w moim przypadku),
    zasilanie po usb jest.

    Po skonfigurowaniu łączy się toto po wifi i zapewnia normalne połączenie.

    Pozdrawiam

    Adam Górski