  • 1. Data: 2022-09-26 21:54:08
    Temat: Przekulkowanie BGA
    Od: Stachu Chebel <s...@g...com>

    W tych trudnych czasach zleciłem wyprucie FPGA (XC6SLX45-324) ze starej
    płytki. Następnie reballing i montaż do nowego PCB. Nie pierwszy raz mi to
    robili i zawsze było OK. Tym razem niestety jest problem. JTAG nie widzi
    FPGA. Pierwsze sprawdzam projekt sch/pcb. Jest OK. Zasilania też OK.

    Nigdy nie robiłem kontroli na Rentgenie. Pytanie:

    1) Czy na medycznym Rentgenie da się coś zobaczyć?
    2) Czy ekspozycja FPGA na medycznego Rentgena jest "zdrowa"?

    Aha, PCB - 4 warstwowe. Jedna z nich to GND plane.

  • 2. Data: 2022-09-27 13:39:38
    Temat: Re: Przekulkowanie BGA
    Od: Adam Górski <gorskiamalpawpkropkapl@xx>

    W dniu 26.09.2022 o 21:54, Stachu Chebel pisze:
> [...]
    > 2) Czy ekspozycja FPGA na medycznego Rentgena jest "zdrowa"?
    >
    > Aha, PCB - 4 warstwowe. Jedna z nich to GND plane.

    Na medycznym chyba będzie ciężko.

    Robiłem kiedyś weryfikacje BGA w ITR w Warszawie na całkiem poważnym
    sprzęcie i wyglądało to tak:

    https://drive.google.com/drive/folders/11qmx7XmEGvFj
    7f1L9xm_xZpEYTvy4qJo?usp=sharing

    Z analizą takich zdjęć też jest pewien problem.
    O ile widać zwarcia, o tyle niedoluty typu "głowa na poduszce" to już
    gorzej.

    Pozdrawiam

    Adam Górski

  • 3. Data: 2022-09-29 11:50:40
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    > Nigdy nie robiłem kontroli na Rentgenie. Pytanie:

    > 1) Czy na medycznym Rentgenie da się coś zobaczyć?

    dentystyczne, łatwiej dostępne i robione tak, aby drobne rzeczy widzieć..

    --
    Pozdr.
    Michał