  • 1. Data: 2022-09-24 17:30:18
    Temat: macie już tv oled?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Myślę o kupieniu 65" do kompa

    1. nie Android
    2. nie szyba tylko normalna obudowa
    3. dużo wejśc hdmi 4+

    priorytet czarna czerń

    na jakie zasadzki uważać?

    --
    Piter

    poczekaj kawalerze! cyganka powróży przyszłość
    waszego czołgu.

  • 2. Data: 2022-09-24 17:56:40
    Temat: Re: macie już tv oled?
    Od: titanus <t...@g...kom>

    W dniu 2022-09-24 o 17:30, PiteR pisze:
    > Myślę o kupieniu 65" do kompa
    >
    > 1. nie Android
    > 2. nie szyba tylko normalna obudowa
    > 3. dużo wejśc hdmi 4+
    >
    > priorytet czarna czerń
    >
    > na jakie zasadzki uważać?

    np:

    1. Nie chwal dnia, ten sam w nie wpada
    2. Kto dołki kopie przed zachodem słońca ?
    3. Gdzie Krym, tam serce Twoje.

    no i koronne: jak Kuba Bogu w swoim domku :)

    NMSP ;-D

    --
    Pozdrawiam - titanus

  • 3. Data: 2022-09-25 10:54:33
    Od: DaNsOuNd <d...@t...pl>

    W dniu 2022-09-24 o 17:30, PiteR pisze:
    > Myślę o kupieniu 65" do kompa
    >
    > 1. nie Android
    > 2. nie szyba tylko normalna obudowa
    > 3. dużo wejśc hdmi 4+
    >
    > priorytet czarna czerń
    >
    > na jakie zasadzki uważać?

    poczytaj albo poużywaj komórkę z amoledem to się dowiesz o zasadzkach.
    Niestety, "duszki" są bardzo powszechne. Komórkę wystarczy na
    kilkadziesiąt godzin zostawić z włączonym obrazem statycznym (np.
    Yanosik) i praktycznie ekran staje się bezużyteczny w bieli.

  • 4. Data: 2022-09-25 12:24:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:6330174a$0$453$65785112@news.neostrada.pl>
    user DaNsOuNd pisze tak:

> [...]
    > wystarczy na kilkadziesiąt godzin zostawić z włączonym obrazem
    > statycznym (np. Yanosik) i praktycznie ekran staje się

    ou :(

  • 5. Data: 2022-09-25 12:45:29
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>

    On 24.09.2022 16:56, titanus wrote:
> [...]
    > 2. Kto dołki kopie przed zachodem słońca ?
    > 3. Gdzie Krym, tam serce Twoje.
    >
    > no i koronne: jak Kuba Bogu w swoim domku :)

    grupa pl.listserv.chomor chyba już nie działa, więc ja dodam dwa:

    1. Kto pod kim dołki kopie, temu pan Bóg daje, a kto rano wstaje, ten
    sam w nie wpada
    2. Jak na świętego Hieronima jest deszcz albo go ni ma, to pod koniec
    listopada - pada albo nie pada.

    Lukasz

  • 6. Data: 2022-09-25 13:31:28
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 25 Sep 2022 10:54:33 +0200, DaNsOuNd napisał(a):

> [...]
    > kilkadziesiąt godzin zostawić z włączonym obrazem statycznym (np.
    > Yanosik) i praktycznie ekran staje się bezużyteczny w bieli.

    Który ekran? Znaczy którego modelu/producenta?

    Ja spędzam czasami kilka godzin dziennie w aucie, koledzy podobnie.
    Korzystamy z Yanosików.
    Teraz mam Galaxy S9+ kupiony zaraz po premierze, czyli jeszcze niezbyt
    stary, ale mimo wszystko kilka lat ma. Nie widać żadnego zniekształcenia
    kolorów, jasności ani żadnych duszków.

    Wcześniej (przed S9) miałem Galaxy S5, też z Yanosikiem. Także kupiony
    bezpośrednio po premierze. Jeszcze więcej tras przez kilka lat. Brat nadal
    go używa, nadal z Yanosikiem. A telefon swoje lata już ma. Też nie widać
    żadnych zmian, oprócz niekontaktu klawisza zasilania, ale to nie ma wpłyeu
    na ekran.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 7. Data: 2022-09-25 14:13:56
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:179ccu6j83gpc.1eb1leys2q3zr.dlg@40tude.net>
    user Adam pisze tak:

> [...]
    > już ma. Też nie widać żadnych zmian, oprócz niekontaktu klawisza
    > zasilania, ale to nie ma wpłyeu na ekran.

    Mam dwa amoledy samsunga 2017 i 2020 (bo innych ekranów nie kupuję z
    zasady) i nic złego się nie dzieje.

  • 8. Data: 2022-09-25 14:15:59
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tgpbgb$3abh1$1@dont-email.me>
    user ddddddddddddd pisze tak:

    > grupa pl.listserv.chomor chyba już nie działa

    ale jeszcze działa pl.sci.medycyna na pojebany łeb :)

  • 9. Data: 2022-09-25 19:48:23
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 24.09.2022 o 17:30, PiteR pisze:
    > Myślę o kupieniu 65" do kompa
    >
    > 1. nie Android
    > 2. nie szyba tylko normalna obudowa
    > 3. dużo wejśc hdmi 4+
    >
    > priorytet czarna czerń
    >
    > na jakie zasadzki uważać?

    do kompa jako monitor? Dobrze zrozumiałem? jeśli źle, to reszty nie czytaj

    miałem dobry monitor 24, zapragnąłem większy. Wpadł mi w ręce tv sony
    40cali, naprawiłem, działa jako monitor. Szczerze - jest za duży. w
    sensie, trzeba by usiąść dalej, ale biurko, klawiatura, mysz - nie
    pozwalają. ekranu mogę dotknąć ręką. muszę wykombinować inny uchwyt,
    dostanę 20cm wiecej. Co z tego ze za duży? A no skupiając się na tym
    oknie w którym teraz piszę, a jest wieksze od kartki a4, totalnie nie
    zwracam uwagi, co sie dzieje w drugim rogu. poprostu zaplanuj sobie
    odległości, zebyś samymi oczami ogarniał, bez kręcenia głową

    telewizor nie załącza się i nie wyłącza wraz z kompem. ja to rozwiazałem
    tak, że zbudowałem z arduino i diody ir, rodzaj pilota który włącza tv
    gdy załącza sie komputer i wyłącza tv gdy gaszę PCta.

    rozdzielczośc. 1080punktów w pionie to dramatycznie mało. stary monitor
    miał więcej, chyba 1200 i też czasami brakowało. ale jak teraz mam mniej
    - to strony www mam w chromie ustawione na 75-90%, co znowu skutkuje
    zwężaniem ich, więc po bokach jest więcej pustego pola. 1080punktów to
    fullHD... więc ja sugeruję 3K lub 4k.

    Mam ekran 40 cali i do 24 cali nie wrócę. ale jeśli chodzi o jakość - to
    monitor był o wiele lepszy, nawet pomimo tego że wzrok mam słaby. Dalej
    nie mam funkcji - odchodze od kompa - telewizor po 15 minutach
    przechodzi w stan czuwania. Albo wygaszacz, albo komp się "wyłącza" a na
    telewizorze jest napis - brak sygnału - i tak czeka ileś tam minut -
    dopiero się wyłącza. ale na tą zwłokę nie mam wpływu.
    Gdybym miał teraz wybierać, wybrałbym chyba 32-37 cali i rozdzielczość
    3K- 4K, tyle ze nie wiem czy takie coś istnieje.

    ToMasz

  • 10. Data: 2022-09-25 20:16:42
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 25.09.2022 o 14:13, PiteR pisze:

    > Mam dwa amoledy samsunga 2017 i 2020 (bo innych ekranów nie kupuję z
    > zasady) i nic złego się nie dzieje.

    Przestałem kupować Szajsungi. Notorycznie mają wypalany OLED i na
    dodatek czujniki wysiadają (kilka modeli) Xiaomi też ma problem z OLED.
    Wystarczy jakaś gra ze statycznym ekranem (u mnie Ingress).

    Jeśli jednak ktoś ma ustawione szybkie wygaszanie, lub nie używa
    telefonu gdzie ~1h jest odpalony ekran...to raczej tego nie doświadczy
    szybko.

    Przykład? Proszsz
    https://www.tabletowo.pl/wypalony-amoled-samsung-rek
    lamacja-serwis/