  • 1. Data: 2022-09-30 14:21:03
    Temat: Czym zastąpić takie połączenie?
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    https://ibb.co/ftgSff8

    Na załączonym zdjęciu widoczne (zaznaczone na czerwono) jest połączenie
    zegara z akumulatorem zamkniętym w metalowej skrzynce. Całość zasila
    kamerę (zegar daje prąd do kamery z akumulatora w zadanym przedziale
    czasowym), która jest montowana na latarni najczęściej przy ruchliwym
    skrzyżowaniu dróg na ok. 24h lub 72h, zostawiana bez nadzoru na ten czas
    i zdejmowana po tym czasie (dla ciekawskich: służy to do zliczania
    ilości przejechanych samochodów, na podstawie tego ustawia się potem
    światła kierujące ruchem)

    Zdarza się mimo dobrego zaciśnięcia (np. ściskane za pomocą kombinerek)
    kleszczy na wyprowadzeniach akumulatora, że potrafi się zsunąć w trakcie
    pracy (zapewne w wyniku tętnień od samochodów, zmian temperatury, ruchów
    samej latarni podczas wiatru itp.) i całą operację trzeba powtarzać bo
    nie ma nagrania:(

    Zaproponujcie czym zastąpić takie połączenie, żeby było pewne, że to się
    nie zsunie.

    Myślałem o czymś w rodzaju złącza ARK przykręcanego na śrubki lub takim
    połączeniu jak jest w kontaktach sieci domowej (śrubka dociska przewód)
    tylko nie wiem jak to połączyć z delikatnymi wyprowadzeniami akumulatora
    (są one dość cienkie i sprawiają wrażenie łatwo łamliwych) Złącze będzie
    wielokrotnie rozłączane i podłączane ponownie i musi być na to odporne.

    Jakieś pomysły?

    --
    t0maszek

  • 2. Data: 2022-09-30 14:26:10
    Temat: Re: Czym zastąpić takie połączenie?
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/09/2022 14:21, Tomaszek wrote:
    > Zaproponujcie czym zastąpić takie połączenie, żeby było pewne, że to się
    > nie zsunie.

    Prawidłowy konektor powinien mieć spręzynę wchodząca w otwór na klemie.
    Dobrej jakości konektora, po nasunięciu na klemę, nie zdejmiesz szarpiąc.

    Ale nikt ich nie stosuje. Nawet w porządnych UPSach stosowane jest guano
    bez sprężynek. Ostatnio raz taki porządny konektor widziałem raz, z 10
    lat temu, w UPSie HP. Bez narzędzi nie do ściagniecia. Nie wiem gdzie je
    kupić.

  • 3. Data: 2022-09-30 14:30:10
    Od: Arkadiusz Kaczmarek <kaczor@to_wytnij.lubi.info>

    W dniu 2022-09-30 o 14:21, Tomaszek pisze:

    > Jakieś pomysły?

    Zastosować konektor z blokadą :)
    Np taki: https://tiny.pl/w7mwv

    Po to są te dziurki w blaszce stykowej :P

  • 4. Data: 2022-09-30 14:35:13
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 30 Sep 2022 14:26:10 +0200, heby wrote:

> [...]
    > bez sprężynek. Ostatnio raz taki porządny konektor widziałem raz, z 10
    > lat temu, w UPSie HP. Bez narzędzi nie do ściagniecia. Nie wiem gdzie je

    IMO - sam nie spadnie. nawet w wibracjach.
    musialoby cos za kabel szarpac.

    W koncu w samochodzie sporo takich połączen i nic nie spada, nawet po
    przejezdzie najdluzszych schodow europy.
    Tzn w starym samochodzie, w nowym sa dodatkowe zabezpieczenia.

    Ale ... koncowki w aku sa w dwoch rozmiarach - "szeroki" i "wąski".
    Na fotce jest waski.
    Konektor masz wąski?

    Bo jak koncowka wąska a konektor szeroki, to spasc łatwo.

  • 5. Data: 2022-09-30 14:43:51
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2022-09-30 o 14:35, J.F pisze:
    > Ale ... koncowki w aku sa w dwoch rozmiarach - "szeroki" i "wąski".
    > Na fotce jest waski.
    > Konektor masz wąski?
    >
    > Bo jak koncowka wąska a konektor szeroki, to spasc łatwo.

    Raczej obydwa są wąskie. Nie mam do tego teraz dostępu, żeby sprawdzić.

    --
    t0maszek

  • 6. Data: 2022-09-30 14:44:40
    Od: Tomaszek <t...@o...pl>

    W dniu 2022-09-30 o 14:30, Arkadiusz Kaczmarek pisze:

    > Zastosować konektor z blokadą :)
    > Np taki: https://tiny.pl/w7mwv
    >
    > Po to są te dziurki w blaszce stykowej :P

    Dziękuję serdecznie za propozycje:)

    --
    t0maszek

  • 7. Data: 2022-09-30 18:17:06
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 30.09.2022 o 14:21, Tomaszek pisze:
    > Jakieś pomysły?

    akumulatory w tych rozmiarach mają też inne terminale

  • 8. Data: 2022-09-30 18:17:59
    Od: m4rkiz <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    W dniu 30.09.2022 o 18:17, m4rkiz pisze:

    > akumulatory w tych rozmiarach mają też inne terminale

    za szybko mi się wysłało

    https://allegro.pl/oferta/akumulator-zelowy-12v-17ah
    -agm-ups-centrala-hq-11543454535