  • 1. Data: 2022-09-30 23:08:10
    Temat: Wtyczka wysokoprądowa do akumulatora samochodowego
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Taki temat: jest przetwornica samochodowa 12V -> 230V, 2kW mocy ciągłej
    (Technaxx Sine TE22). Ale nie chcę kloca na stałe montować do pojazdu.

    Widział gdzieś ktoś gniazdo i wtyczkę, które uciągną taki prąd?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2022-09-30 23:25:08
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

    W dniu 30.09.2022 o 23:08, Adam pisze:
> [...]
    > (Technaxx Sine TE22). Ale nie chcę kloca na stałe montować do pojazdu.
    >
    > Widział gdzieś ktoś gniazdo i wtyczkę, które uciągną taki prąd?

    Np:
    https://www.wozkiwidloweczesci.pl/produkt/wtyczka-re
    ma-160a-35mm2-95039-01/
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 3. Data: 2022-09-30 23:25:53
    Od: LordBluzg(R)?? <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > (Technaxx Sine TE22). Ale nie chcę kloca na stałe montować do pojazdu.
    >
    > Widział gdzieś ktoś gniazdo i wtyczkę, które uciągną taki prąd?

    https://www.wozkiwidloweczesci.pl/kategoria-produktu
    /rema/din/
    --
    LordBluzg(R)??
    <<<?i? ć?d?? i Putina i ęjcaredefnoK>>>

  • 4. Data: 2022-09-30 23:54:30
    Od: "Andrzej W." <awa_wp@na_wp_oczywiscie.pl>

> [...]
    > (Technaxx Sine TE22). Ale nie chcę kloca na stałe montować do pojazdu.
    >
    > Widział gdzieś ktoś gniazdo i wtyczkę, które uciągną taki prąd?

    Pamiętaj, że przy 170A ciągłego i 350A chwilowego prądu nie tylko
    wtyczka jest ważna ale i każdy centymetr kabla.

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2022-10-01 12:39:16
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Adam,

    Friday, September 30, 2022, 11:08:10 PM, you wrote:

    > Taki temat: jest przetwornica samochodowa 12V -> 230V, 2kW mocy ciągłej
    > (Technaxx Sine TE22). Ale nie chcę kloca na stałe montować do pojazdu.
    > Widział gdzieś ktoś gniazdo i wtyczkę, które uciągną taki prąd?

    200 A - sam sobie odpowiedz...

    Swoją drogą - 2 kW z 12 V to wyjątkowo zły pomysł.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 6. Data: 2022-10-01 12:48:19
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 01.10.2022 12:39, RoMan Mandziejewicz wrote:
    > Swoją drogą - 2 kW z 12 V to wyjątkowo zły pomysł.

    Na ile "się przyjęło" robić instalacje akku dla domu, na 48V? Ostatnio
    taką widziałem, ale przecież dla jakiegoś czajnika 3kW to nadal > 60A.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 7. Data: 2022-10-01 18:11:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    sobota, 1 października 2022 o 12:48:21 UTC+2 Mateusz Bogusz napisał(a):
    > Na ile "się przyjęło" robić instalacje akku dla domu, na 48V? Ostatnio
    > taką widziałem, ale przecież dla jakiegoś czajnika 3kW to nadal > 60A.

> [...]
    W czym przeszkadza że 60 albo 100A? Taki prąd to tylko do przetwornicy. Potem
    proporcjonalnie mniejszy. W galwanizerniach kilka woltów i tysiące amperów i działa.

  • 8. Data: 2022-10-01 23:16:05
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 1 Oct 2022 09:11:02 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder napisał(a):

    > W czym przeszkadza że 60 albo 100A? Taki prąd to tylko do przetwornicy. Potem
    proporcjonalnie mniejszy. W galwanizerniach kilka woltów i tysiące amperów i działa.

    W terenówkach bywają takie przetwornice.
    Nawet, jak się czajnik podepnie, to nie jest duży problem. A jak coś
    mniejszego, to pobierany prąd jest sporo mniejszy.
    W Pajero miałem najmniejszy chyba alternator - a miał coś około 160A.

    Sporyka się też terenowki bez przetwornic, ale z wyciągarkami.
    Bywają tam silniki po kilka kW. Oczywiście nie mam na myśli "mechaników",
    spiętych ze silnikiem spalinowym, tylko zasilane swoim elektrycznym
    silnikiem.

    Miałem w Pajero niewielki dwucylindrowy kompresor. Potrafił przypalić
    bezpiecznik 75A.

    Oczywistym wydaje mi się, że jeśli ktoś posługuje się takim sprzętem (w
    sensie wysokiego zużycia prądu), to powinien choć trochę wiedzieć.
    Tak, jak oczywistym jest, że nie zasila się takiej choćby przetwornicy
    wielometrowymi kablami, bo chyba nikt rozsądny nie jest przysłowiową
    "blądynką" ani Edisonem ;)

    Przetwornica do sporadycznego użytku, raczej do popędzenia jakiegoś
    mniejszego sprzętu typu wiertarka czy szlifierka. Ale żeby się nie bała
    prądu udarowego przy klasycznym szczotkowym silniku starego typu.
    Jak będzie potrzeba popracować dłużej (np. kilkanaście minut ze szlifierką
    1500W), to będzie odpalony silnik spalinowy, aby doładowywć akumulator.

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 9. Data: 2022-10-02 11:18:51
    Od: Michal <m...@g...ze.ta.pl>

    > 200 A - sam sobie odpowiedz...
    >
    > Swoją drogą - 2 kW z 12 V to wyjątkowo zły pomysł.

    pytanie czy te 2kW to kW metryczne czy takie skośnookie/z przymrużeniem
    oka ;-) ?

    --
    Pozdr.
    Michał

  • 10. Data: 2022-10-02 11:19:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Mateusz,

    Saturday, October 1, 2022, 12:48:19 PM, you wrote:

    > Na ile "się przyjęło" robić instalacje akku dla domu, na 48V? Ostatnio
    > taką widziałem, ale przecież dla jakiegoś czajnika 3kW to nadal > 60A.

    Ale nie 300 A.

    --
    Best regards,
    RoMan