  • 11. Data: 2021-04-20 13:56:48
    Temat: Re: Politycznie... (Petru itd...)
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 20.04.2021 13:16, Marcin Debowski wrote:

    > O Teamsach się nie wypowiem, ale Zooma u teścia na laptopie, C2D z 2GB
    > ramu, odpalam zdalnie i daje się używać choć szału nie ma. Xubuntu.

    Zoom ponoć działa lepiej. Temasy (wiem z doświadczenia) ) bardzo szybko
    mają tendencję do zajmowania dostępnych zasobów. Zwłaszcza w wersji
    przeglądarkowej.

    Problem polega na tym, że to Temasy są przeważnie używane w edukacji
    szkolnej. Zoom króluje raczej na uczelniach.

  • 12. Data: 2021-04-20 15:45:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 19.04.2021 o 20:14, ToMasz pisze:
    > komp za 200zł + monitor za 100
    >
    > https://allegro.pl/oferta/pc-hp-6305-pro-sff-amd-a6-
    radeon-4-250gb-win7-10up-10594817612

    > klawiatura i mysz z oddam gratis
    >
    > ten komp ma 1200p w passmarku, czyli bieda, ale jest porównywalny z
    > najtańszym laptopem sprzedawanym przed wigilią w MM. Do nauki zdalnej i
    > filmów z YT w 100% wystarczy
    > czyli jeśli wchodzą w grę używki - tez jest prawdziwa
    > ToMasz

    Do nauki zdalnej nie wystarczy.
    Lekcja 20+ uczniów na Zoomie w przeglądarce elegancko przyprawia
    nowiutkiego Ryzena 7 4800H z 32 GB RAM i RTX2060 o wzmożone szumienie
    wentylatorami. Przedtem był i7 laptopowy pierwszej generacji z 8GB RAM i
    dyskretną grafiką 1GB VRAM i podczas lekcji koszmarnie wył wentylatorem
    i throttlował, a czasami po prostu się wyłączał (z przegrzania).

  • 13. Data: 2021-04-20 15:47:40
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/04/2021 15:45, Poldek wrote:
    > Lekcja 20+ uczniów na Zoomie

    Mm dwoje dzieci na nauce zdalnej. Poza pierwszymi 2 tygodniami, nikt już
    kamery nie odpala, chyba że wywołany. Serio. Styknie C2D za 300zł.

  • 14. Data: 2021-04-20 15:56:11
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 20.04.2021 o 15:47, heby pisze:

    > Mm dwoje dzieci na nauce zdalnej. Poza pierwszymi 2 tygodniami, nikt już
    > kamery nie odpala, chyba że wywołany. Serio. Styknie C2D za 300zł.

    W naszej szkole wszyscy mają włączone kamery i na zebraniu rodziców
    (oczywiście zdalnym) zostało uzgodnione, że wyłączanie kamery jest
    oznaką braku szacunku dla nauczyciela i innych uczniów.

  • 15. Data: 2021-04-20 16:18:23
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 20.04.2021 15:47, heby wrote:

    > Mm dwoje dzieci na nauce zdalnej. Poza pierwszymi 2 tygodniami, nikt już
    > kamery nie odpala, chyba że wywołany. Serio. Styknie C2D za 300zł.

    To jest raczej wyjątek, nie reguła. W szkole moich siostrzeńców
    wyłączenie kamery powoduje natychmiastową reakcję nauczyciela. Zdarzały
    się już dramy, kiedy program przy spadku przepustowości ucinał wideo
    (internet na tym terenie do zbyt szybkich nie należy: albo VDSL, albo
    3G/LTE). Od razu w korespondencji z rodzicami został poruszony temat
    "masowego wyłączania kamerek przez dzieciaki".

  • 16. Data: 2021-04-20 22:08:41
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Coś musiałeś mieć nie tak.

    -----

  • 17. Data: 2021-04-20 22:31:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 20/04/2021 15:56, Poldek wrote:
    > W naszej szkole wszyscy mają włączone kamery i na zebraniu rodziców
    > (oczywiście zdalnym) zostało uzgodnione, że wyłączanie kamery jest
    > oznaką braku szacunku dla nauczyciela i innych uczniów.

    Ogladanie jak czyjśc ojcieć wtacza się do pokoju bełkocząć, dziadek z
    alzheimerem liże ściany, młodszy gówniak grzebie w kociej kuwecie,
    faktycznie, może być interesujące dla suwerena.

    Szacunek jest wtedy, kiedy takie scenki rodzajowe nie mogą być
    wykorzystane przez innych uczniów do szantażu. A mogą. Dlatego osobiście
    popieram brak video.

  • 18. Data: 2021-04-21 08:11:13
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 20.04.2021 o 12:08, Atlantis pisze:

    > Nie wystarczy.

    wystarczy. właśnie sprawdziłem ile wyciąga i3-380m w laptopie mojej
    córki - 1126p. Do dzisiaj nie wiedziałem że od roku nie powinien jej
    działać zoom, teams i Yotube. Większość na ubuntu, ale z windowsa też
    korzysta. Większość laptopów ma 15 cali i jakoś dają radę. o
    jakiejkolwiek optymalizacji stron www - zapomnij. chyba że masz na myśli
    otwarcie dwóch obok siebie.
    Reklama. Specjalnie dla Ciebie, oferuję podobnej klasy laptopa asus
    a52f. "Informatycznie" sprawny, stan fizyczny, mechaniczny dostateczny.
    cena 299zł.

    ToMasz

  • 19. Data: 2021-04-21 09:55:50
    Od: Atlantis <m...@w...pl>

    On 20.04.2021 22:31, heby wrote:

    > Szacunek jest wtedy, kiedy takie scenki rodzajowe nie mogą być
    > wykorzystane przez innych uczniów do szantażu. A mogą. Dlatego osobiście
    > popieram brak video.

    Dla Ciebie to jest oczywiste, dla mnie to jest oczywiste. Jednak nie
    wymagaj zrozumienia od grona nauczycielskiego, złożonego w dużej mierze
    z osób w wieku przedemerytalnym, które nie ogarniają nawet podstaw
    korzystania z nowoczesnych technologii, a co dopiero związanych z nimi
    problemów społecznych (np. cyberbullyingu).

    Spora część nauczycieli wychodzi z założenia, że oni muszą dzieciaka
    mieć na widoku, żeby mieć większą pewność, czy np. nie kombinuje i nie
    ściąga podczas odpytywania.

    A dla wielu dzieci problemem jest nawet pokazanie wnętrza pokoju. Bo u
    kolegów widać czyste ściany i designerskie meble, podczas gdy u nich
    tynk odpada ze ścian, a wyposażenie pokoju stanowią losowo zestawione
    stare meble.

  • 20. Data: 2021-04-21 10:14:02
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 21/04/2021 09:55, Atlantis wrote:
    > Spora część nauczycieli wychodzi z założenia, że oni muszą dzieciaka
    > mieć na widoku,

    To niech mają. Problem jest w widzeniu się dzieci przez siebie.

> [...]
    > kolegów widać czyste ściany i designerskie meble, podczas gdy u nich
    > tynk odpada ze ścian, a wyposażenie pokoju stanowią losowo zestawione

    Mam przykład od znajomej nauczycielki z szkole średniej. Niektóre
    dzieciaki nagrywają na tle drogich zabawek typu pudełka po iPhone,
    wszystko przebił jednak jakiś imbecyl nagrywający się na tle swojego
    samochodu który własnie dostał od rodziców. W tym celu zrobił sobie
    stanowisko do nauki zdalnej w garażu i siedział w kurtce.

    I dlatego uważam że Teams to bardzo kiespkie rozwiązanie do nauki
    zdalnej. Poprawnie powinien przekazywac obraz dzieci *tylko* do nauczyciela.

    I to też redukuje problem z i11 do C2D za 300zł.