  • 21. Data: 2021-04-21 12:25:33
    Temat: Re: Politycznie... (Petru itd...)
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 2021-04-20 o 15:45, Poldek pisze:

    > Do nauki zdalnej nie wystarczy.
    > Lekcja 20+ uczniów na Zoomie w przeglądarce elegancko przyprawia
    > nowiutkiego Ryzena 7 4800H z 32 GB RAM i RTX2060 o wzmożone szumienie
    > wentylatorami.

    Racja. Do nauki nie ma co podchodzić bez RTX3090.

  • 22. Data: 2021-04-21 18:30:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Eneuel Leszek Ciszewski" s5ian0$17gg$...@g...aioe.org

    > Pójdę tedy tą drogą i wyskaluję radiator? Mieszkanie drukuje się
    > w skali ~1:50, radiator -- ~1:5 chyba... Co dokładnie ;) oznacza

    Chyba o jedno poletko za blisko -- trzeba przesunąć dziesiętny
    przecinek nie o 1 miejsce, ale o 2 miejsca, czyli pomnożyć
    mieszkaniową skalę nie przez 10, ale przez 100, czyli otrzymać
    skalę 2:1.

    > tylda w tym miejscu? Ano na wydruku 20cm nie widać błędu
    > gołym okiem... Czyli chyba nie jest źle. :)

    Sprawdziłem to starą skalówką profesjonalną -- kiedyś skalówki były
    dokładne. Poza nimi były jeszcze suwmiarki i czasami ;) zwijane
    metrówki metalowe. (krawieckie miewały odchyły kilkunastoprocentowe)

    Obecnie nawet darmowa (jakaś reklamówka programu księgowego) drewniana
    linijka jest na oko dostatecznie dokładna. Drewno jest delikatne, nie
    rysuje łatwo monitora laptopowego -- dzięki za prezent!

    Ćwierć wieku temu [tamtej i tamtemu?] za porządną półmetrową linijkę
    zapłaciłem 50 pln -- wówczas dokładność tyle kosztowała... Dziś można
    za tę cenę mieć kilka suwmiarek bez uwzględnienia inflacji...

    TeX dawał tak dokładne wyniki na drukarce, że można było drukować
    papier milimetrowy... Problemem mogła być słaba odporność papieru
    na wysoką temperaturę panującą w drukarce -- normalnie deformacje
    termiczne są pomijane/niezauważalne...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 23. Data: 2021-04-21 19:07:18
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "heby" s5ndm6$pap$...@d...me

    > Szacunek jest wtedy, kiedy takie scenki rodzajowe nie mogą być wykorzystane przez
    innych uczniów do szantażu. A mogą. Dlatego
    > osobiście popieram brak video.

    Można nawet w kamiennej/murowanej szkole profilaktycznie wydrapywać
    wszystkim oczy... ;)
    -=-
    Nie można zwyczajnie przygotować się do lekcji? Toż taka zdalność nauki
    nie zabiera, ale daje uczniowi dodatkowy czas -- być może na przygotowania...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 24. Data: 2021-04-21 19:17:20
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Atlantis" 607fda86$0$549$6...@n...neostrada.pl

    > A dla wielu dzieci problemem jest nawet pokazanie wnętrza pokoju. Bo u kolegów
    widać czyste ściany i designerskie meble, podczas
    > gdy u nich tynk odpada ze ścian, a wyposażenie pokoju stanowią losowo zestawione
    stare meble.

    ZUS nas śledzi na co dzień -- gdy wykryje nielegalną [przykładowo pisanie
    bzdur na grupach dyskusyjnych?] działalność swego Klienta z lekarskim
    zwolnieniem L4, potrafi takie zwolnienie unieważnić... Ceńmy tę
    opiekuńczość -- i żądajmy, by w razie wykrycia odpadającego tynku ZUS
    ,,z urzędu'' przyznawał okołoremontowe datki potrzebującym... Jedną
    mamy toż/wszak Ojczyznę -- Najświętszą Rzeczpospolitą, której wszyscy
    jesteśmy najukochańszymi Dziećmi!!!

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.

  • 25. Data: 2021-04-24 18:21:17
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-04-20 o 22:31, heby pisze:

    > Ogladanie jak czyjśc ojcieć wtacza się do pokoju bełkocząć, dziadek z
    > alzheimerem liże ściany, młodszy gówniak grzebie w kociej kuwecie,
    > faktycznie, może być interesujące dla suwerena.
    >
    > Szacunek jest wtedy, kiedy takie scenki rodzajowe nie mogą być
    > wykorzystane przez innych uczniów do szantażu. A mogą. Dlatego osobiście
    > popieram brak video.

    Ależ rzeczywistość jest mniej barwna. Dzieciaki chcą wyłączać kamerki,
    żeby nauczyciel nie widział, że w czasie lekcji zajmują się czymś
    zupełnie innym niż lekcja. Zwykle graniem w gry.

  • 26. Data: 2021-04-25 13:03:14
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 24/04/2021 18:21, Poldek wrote:
    > Ależ rzeczywistość jest mniej barwna. Dzieciaki chcą wyłączać kamerki,
    > żeby nauczyciel nie widział, że w czasie lekcji zajmują się czymś
    > zupełnie innym niż lekcja. Zwykle graniem w gry.

    Oczywiśćie, ale jeśli kamrki są obligatoryjnie właczone to straty mogą
    być dużo większe niż kilka oszustw, które maja miejsce przy właczonej
    kamerce i tak. To szacowanie szkód.

  • 27. Data: 2021-04-26 21:06:48
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2021-04-25 o 13:03, heby pisze:

    > Oczywiśćie, ale jeśli kamrki są obligatoryjnie właczone to straty mogą
    > być dużo większe niż kilka oszustw, które maja miejsce przy właczonej
    > kamerce i tak. To szacowanie szkód.

    Oszustwo "na kamerkę" ;-)