  • 11. Data: 2012-01-17 01:48:52
    Temat: Re: Poszukiwany stop
    Od: "kogutek" <s...@W...gazeta.pl>

    Konrad Anikiel <a...@g...com> napisał(a):

    > Dalej nie rozumiem co ma twardo=B6=E6/krucho=B6=E6 w warunkach uderzenia
    > pocisku w pancerz do przydatno=B6ci do obr=F3bki np wi=F3rowej...

    > Do jakich bomb dosypuje si=EA uran i w jakim celu?
    Lotny jesteś jak płyta chodnikowa albo inna cegła.

  • 12. Data: 2012-01-17 07:58:15
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-16 22:59, Konrad Anikiel pisze:

    > Dalej nie rozumiem co ma twardość/kruchość w warunkach uderzenia
    > pocisku w pancerz do przydatności do obróbki np wiórowej...

    oj tam, czepiasz sie :-)

    > Do jakich bomb dosypuje się uran i w jakim celu?

    Troche tego jest:
    http://zb.eco.pl/zb/174/zu.htm
    http://www.gavagai.pl/nato/uran/uran1.htm

    Pozdro

    Maseł

  • 13. Data: 2012-01-17 09:22:56
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 17 Sty, 07:58, Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:
    > oj tam, czepiasz sie :-)

    Pociski do Urugwajów to z czego były? A pancerz M113? Własności
    materiałów w warunkach uderzenia pocisku w pancerz nijak się mają do
    własności w warunkach "spokojnych". Czy może inaczej, to są INNE
    właściwości.

    > Troche tego jest:http://zb.eco.pl/zb/174/zu.htmhttp://www.gavaga
    i.pl/nato/uran/uran1.htm

    OK, nie pomyślałem o dociążaniu. Bomb jak dotąd nie projektowałem :-)
    Ale EFP z uranowym pociskiem to ciekawostka...
    Konrad

  • 14. Data: 2012-01-17 10:56:12
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-17 10:22, Konrad Anikiel pisze:
> [...]
    > materiałów w warunkach uderzenia pocisku w pancerz nijak się mają do
    > własności w warunkach "spokojnych". Czy może inaczej, to są INNE

    Jeszcze raz powtorze - czepiasz sie :-)
    Na szczescie wszyscy w tym watku - lacznie z pytajacym - wiedza o tym,
    ze materialy maja jakies wlasciwosci i nalezy je dobrac odpowiednio do
    zastosowan.

    > OK, nie pomyślałem o dociążaniu.

    Dociazanie i spalanie - material idealny dla wielu rodzajow bomb.
    Problemem jest promieniowanie, ale jedni twierdza, ze mniejsze niz
    naturalne promieniowanie tego co niejednokrotnie nas otacza, inni z
    kolei umieraja ze strachu na samo haslo "promieniowanie".

    > Bomb jak dotąd nie projektowałem :-)

    Moze trzeba sie na chwile "przebranzowic"?

    > Ale EFP z uranowym pociskiem to ciekawostka...

    Ciesze sie, ze moglem czyms Cie zaskoczyc :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 15. Data: 2012-01-17 11:33:47
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 17 Sty, 10:56, Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Jeszcze raz powtorze - czepiasz sie :-)
    > Na szczescie wszyscy w tym watku - lacznie z pytajacym - wiedza o tym,
    > ze materialy maja jakies wlasciwosci i nalezy je dobrac odpowiednio do
    > zastosowan.

    Oczywiście że się czepiam. Czepiam się powszechnie pokutującego
    mniemania że jak coś się nadaje na pocisk to i na wszystko będzie się
    nadawać. Takie unobtainium, albo kryptonit.

    > Ciesze sie, ze moglem czyms Cie zaskoczyc :-)

    Nie sądziłem że uran w warunkach eksplozji materiału jest w stanie
    plastycznie uformować penetrator. Tylko po to żeby za parę milisekund,
    po uderzeniu w pancerz zamienić się w proszek. Ten sam materiał,
    skrajnie inne własności. Nie, jednak się nie czepiam :-)
    Konrad

  • 16. Data: 2012-01-17 12:57:24
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    >Dalej nie rozumiem co ma twardość/kruchość w warunkach uderzenia
    >pocisku w pancerz do przydatności do obróbki np wiórowej...

    Ja tylko o tym ze moze i kruchy, ale nie peka :-)

    W sumie to nie wiem ... o jakis wiekszych problemach z obrobka nie
    slyszalem.

    >Do jakich bomb dosypuje się uran i w jakim celu?

    Do bomb to nie wiem, ale do pociskow - bo latwo przebija plyty
    pancerne.
    A potem wiekszosc takich pociskow lezy gdzies po okolicy i koroduje, a
    ludzie masowo nie wymieraja :-)

    J.

  • 17. Data: 2012-01-17 12:59:25
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-17 12:33, Konrad Anikiel pisze:
    > Oczywiście że się czepiam. Czepiam się powszechnie pokutującego
    > mniemania że jak coś się nadaje na pocisk to i na wszystko będzie się
    > nadawać. Takie unobtainium, albo kryptonit.

    Bez przesady. Wszyscy przeciez wiemy, ze pociski sa z olowiu (no
    gangsterzy mieli jeszcze srebrne/zlote kule w swoich rewolwerach), a ten
    z kolei nadaje sie tylko jako trucizna i do wyrobu zolnierzykow :-)

> [...]
    > po uderzeniu w pancerz zamienić się w proszek. Ten sam materiał,
    > skrajnie inne własności. Nie, jednak się nie czepiam :-)

    Zrodlo o podobnej jakosci jak poprzednie, ale obrazki ciekawe:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Penetrator
    Jak widac - uran sluzy glownie do zabijania i to ten zubozony, jak i
    wzbogacony...

    Pozdro

    Maseł

  • 18. Data: 2012-01-17 13:34:08
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 17 Sty, 12:59, Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:

    > Zrodlo o podobnej jakosci jak poprzednie, ale obrazki
    ciekawe:http://pl.wikipedia.org/wiki/Penetrator

    Ale co? Że niewłaściwie użyłem słowa "penetrator"? A jak się nazywa to
    co wylatuje z EFP?

    Konrad

  • 19. Data: 2012-01-17 14:38:34
    Od: Maseł <m...@p...onet.pl>

    W dniu 2012-01-17 14:34, Konrad Anikiel pisze:

    ciekawe:http://pl.wikipedia.org/wiki/Penetrator

    > Ale co? Że niewłaściwie użyłem słowa "penetrator"? A jak się nazywa to
    > co wylatuje z EFP?

    http://en.wikipedia.org/wiki/Explosively_formed_pene
    trator

    Sadzac z opisow to uran/wolfram maja troche inna zasade dzialania. one
    od poczatku sa ciezkie i rozpedzone tak, zeby skutecznie przebic pancerz
    (taka dzida bojowa, troche mocniej tylko wyrzucona). Uran przy okazji
    rozsypuje sie po takim czyms w pyl, ktory sie "samoczynnie" zapala.Tak
    wiec taka dzida z uranu/wolframu musi byc juz na stracie solidnie
    rozpedzona, a jej masa (razy predkosc) to w zasadzie caly jej
    smiercionosny potencjal.
    W przypadku EFP jestem w stanie wyobrazic sobie takiego Gustlika, ktory
    z tym garnkiem (patrz przyklad w linku powyzej) podejdzie do czolgu
    wroga, przyklei go do tego czolgu "pałerTajpem" (w koncu to amerykanski
    Gustlik jest) po czym jak juz schowa sie w bezpiecznych objeciach
    Marusi, czy innej Lidki, to odpali ten kociolek zdalnie przy pomocy
    pilota od telewizora... :-)

    Pozdro

    Maseł

  • 20. Data: 2012-01-17 14:59:49
    Od: Konrad Anikiel <a...@g...com>

    On 17 Sty, 14:38, Maseł <m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > Gustlik jest) po czym jak juz schowa sie w bezpiecznych objeciach
    > Marusi, czy innej Lidki, to odpali ten kociolek zdalnie przy pomocy

    Bardzo na temat :-)
    EFP to teraz chyba najmodniejszy IED, ale on jednak musi mieć kilka
    metrów na uformowanie się tego pocisku. Z przystawienia nie zadziała
    (tak jak powinien), tak jak ładunek kumulacyjny zresztą (choć te
    ograniczenia odległości są inne).
    Pytałem o słownictwo: czy po polsku pocisk EFP to też "penetrator".
    Konrad