  • 31. Data: 2021-11-13 11:56:17
    Temat: Re: Potrzebna karta graficzna PCIe x1
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 01/11/2021 16:48, heby wrote:

    > Jak więc widzisz, targetowanie na E8400 nie ma sensu. Co najwyżej możesz
    > ukraść prezentację o szczękoczułkach czy plan WFu 5B.
    >
    > Targetuje się *ludzi* lub ich konkretne ogólne zachowania. Spectre i
    > Meltdown to tylko takie ... koncepty, użyteczne naukowo.

    Taka ciekawostka dla posiadajacych stare CPU:
    https://leaky.page/

    Demo - proof of concept ataku Spectre. Zrobcie sobie i dajcie znac. Moze
    to nie dzialac na nowych przegladarkach, bo one lataja te dziury czasem,
    tak samo jak BIOS czy system.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 32. Data: 2021-11-15 11:52:47
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Sat, 13 Nov 2021 11:56:17
    From: pioruns

> [...]

    > Demo - proof of concept ataku Spectre. Zrobcie sobie i dajcie znac. Moze
    > to nie dzialac na nowych przegladarkach, bo one lataja te dziury czasem,

    U mnie nie działa, ale:
    $ lscpu
    [...]
    Model name: Intel(R) Core(TM) i5-3570K CPU @ 3.40GHz
    [...]
    Vulnerabilities:
    Itlb multihit: KVM: Mitigation: VMX disabled
    L1tf: Mitigation; PTE Inversion; VMX conditional cache flushes,
    SMT disabled
    Mds: Mitigation; Clear CPU buffers; SMT disabled
    Meltdown: Mitigation; PTI
    Spec store bypass: Mitigation; Speculative Store Bypass disabled via prctl and
    seccomp
    Spectre v1: Mitigation; usercopy/swapgs barriers and __user pointer
    sanitization
    Spectre v2: Mitigation; Full generic retpoline, IBPB conditional,
    IBRS_FW, STIBP disabled, RSB filling
    [...]

    Linux chroni mojego staruszka. ;)

    Pozdrawiam,
    Dominik
    --
    Fedora https://getfedora.org | RPM Fusion http://rpmfusion.org
    There should be a science of discontent. People need hard times and

  • 33. Data: 2021-11-15 12:16:40
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 15/11/2021 10:52, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:

> [...]
    sanitization
    > Spectre v2: Mitigation; Full generic retpoline, IBPB conditional,

    Ile widzisz rdzeni w htop? Ten procesor ma 4 rdzenie 4 watki. Ale masz "SMT disabled"
    w Mds mitigation.
    Jesli tak to chyba 1 rdzen tylko masz dostepny?

    U mnie tak:

    lscpu
    Model name: AMD Ryzen 7 5800X 8-Core Processor

[...]
    Spectre v2: Mitigation; Full AMD retpoline, IBPB conditional, IBRS_FW, STIBP
    always-on, RSB filling

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 34. Data: 2021-11-16 15:46:02
    Od: Dominik 'Rathann' Mierzejewski <_...@g...net>

    Date: Mon, 15 Nov 2021 12:16:40
    From: pioruns

    IBRS_FW, STIBP disabled, RSB filling

    > Ile widzisz rdzeni w htop? Ten procesor ma 4 rdzenie 4 watki. Ale masz
    > "SMT disabled" w Mds mitigation. Jesli tak to chyba 1 rdzen tylko
    > masz dostepny?

    Ma 4 rdzenie jednowątkowe. SMT ma wyłączone "fabrycznie". htop i top
    pokazują 4 rdzenie.

    Pozdrawiam,
    Dominik

  • 35. Data: 2021-11-16 21:38:57
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 16/11/2021 14:46, Dominik 'Rathann' Mierzejewski wrote:

    > Ma 4 rdzenie jednowątkowe. SMT ma wyłączone "fabrycznie". htop i top
    > pokazują 4 rdzenie.

    Aha spoko. No to mozna staruszka uzywac :)

    --
    pozdrawiam, pioruns