  • 1. Data: 2021-10-28 23:21:59
    Temat: Potrzebna karta graficzna PCIe x1
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    Cześć.

    Cel: podpięcie 3 monitorów do Core2Duo.

    Wolny slot PCIe x16.

    Przeszukując wysypisko (internet) zauważyłem, że ogólnie na komputerach
    z tego okresu jest to *teoretycznie* możliwe, ale pod warunkiem, że
    karta wsadzona w slot x16 jest kartą x1. To powoduje, że pozostałe linie
    PCIe maja się zwolnić dla zintegrowanej grafiki i mogą pracować obie.

    No więc:
    1) czy ktoś może potwierdzić, że to x1 to prawda?
    2) jakie karty gfx mają x1? Podobno Nvidia quadro 240 wystepuje w wersji
    ze śledziem x16, ale aktywna jest tylko 1 linia PCIe. Prawda to? Są
    jakieś inne?
    3) A jest jakaś gfx na PCIe x1? Low profile...

  • 2. Data: 2021-10-28 23:28:09
    Temat: Re: Potrzebna karta graficzna PCIe x1
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 28/10/2021 23:21, heby wrote:
    > 3) A jest jakaś gfx na PCIe x1? Low profile...

    Znalazłem jakaś wersję GT 610, ale w cenie, w jakiej można zamienić
    komputer...

    Jest coś taniego?

  • 3. Data: 2021-10-30 19:31:44
    Od: zhbick <n...@s...pl>

    W dniu 28.10.2021 o 23:21, heby pisze:

    > Przeszukując wysypisko (internet) zauważyłem, że ogólnie na komputerach
    > z tego okresu jest to *teoretycznie* możliwe, ale pod warunkiem, że
    > karta wsadzona w slot x16 jest kartą x1.

    Każdą kartę PCI-E włożoną do slotu x16 można uczynić kartą x1 poprzez
    zaklejenie taśmą części złączy

  • 4. Data: 2021-10-30 20:17:29
    Od: Robert Polkowski <r...@w...pl>

    W dniu 2021-10-30 19:31, zhbick pisze:

    > Każdą kartę PCI-E włożoną do slotu x16 można uczynić kartą x1 poprzez
    > zaklejenie taśmą części złączy

    Ja kartę PCI-E x16 wsadzałem do slotu x1, trzeba plasticzek w gnieździe
    rozpiłować i też działa.

    Robek

  • 5. Data: 2021-10-30 21:34:05
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 28.10.2021 o 23:28, heby pisze:

    > Znalazłem jakaś wersję GT 610, ale w cenie, w jakiej można zamienić
    > komputer...
    >
    > Jest coś taniego?
    jest. inny komputer. płyt głównych z prockiem 2 rdzenie już nikt nie
    chce na olxsie. Trzeba ich szukać w oddam gratis, albo na elektrośmieciach.
    A Ty jesze chesz low profile?

    ToMasz

  • 6. Data: 2021-10-30 21:44:34
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/10/2021 21:34, ToMasz wrote:
    > jest. inny komputer.

    Nie wchodzi w rachubę. To sprzęt szkolny "na stanie" i grzbanie w nim
    jest zakazane. Ostatecznie mogę coś do niego dorzucić.

  • 7. Data: 2021-10-30 21:46:05
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/10/2021 19:31, zhbick wrote:
    > Każdą kartę PCI-E włożoną do slotu x16 można uczynić kartą x1 poprzez
    > zaklejenie taśmą części złączy

    Nie ma tam, w tej dalszej części, jakiegoś istotnego połaczenia z masą?

  • 8. Data: 2021-10-30 22:54:13
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 30/10/2021 20:46, heby wrote:

    > Nie ma tam, w tej dalszej części, jakiegoś istotnego połaczenia z masą?

    Nie ma - inaczej koparki GPU by nie dzialaly. One uzywaja normalnych GPU
    16x podlaczonych do slotu 1x i wszystko smiga.

    --
    pozdrawiam, pioruns
    _,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.-'~'-.,__,.

  • 9. Data: 2021-10-30 23:01:42
    Od: heby <h...@p...onet.pl>

    On 30/10/2021 22:54, pioruns wrote:
    > Nie ma - inaczej koparki GPU by nie dzialaly. One uzywaja normalnych GPU
    > 16x podlaczonych do slotu 1x i wszystko smiga.

    Dzięki, to jakiś trop, poczytam o skutkach ubocznych.

    Niestety dalej nie mam pewności, że wyczytane z netu pomysły o PCIe x1
    pozwalajace na pracę zintegrowanej grafiki, to prawda :/

  • 10. Data: 2021-10-30 23:10:44
    Od: pioruns <w...@w...com>

    On 30/10/2021 22:01, heby wrote:

    > Dzięki, to jakiś trop, poczytam o skutkach ubocznych.
    >
    > Niestety dalej nie mam pewności, że wyczytane z netu pomysły o PCIe x1
    > pozwalajace na pracę zintegrowanej grafiki, to prawda :/

    W pierwszym poscie napisales "Wolny slot PCIe x16."
    Chodzi o x1? Masz fizycznie jaki port wolny w koncu?
    Nie mozesz kupic GPU z 3 wyjsciami na monitory i wtedy wylaczyc integre?

    --
    pozdrawiam, pioruns