  • 1. Data: 2009-09-07 22:00:29
    Temat: Pozysk modułów Bluetooth z tanich adapterów USB?
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    No właśnie, czy ktoś trenował operację podaną w temacie? Chodzi mi o
    to czy ktoś z Was już próbował z taniego adaptera na USB pozyskać
    moduł BT i podłączyć się do niego tak żeby używać go przez zwykły UART
    z uC? Gotowy moduł BT do zastosowania w swoim urządzeniu kosztuje od
    40zł, a na Allegro adaptery BT na USB można kupić za grosze. Może więc
    moduł BT który w nich jest, jest zrobiony uniwersalnie i pozwala na
    sterowanie nie tylko przez USB ale np. przez UART lub SPI? Np. moduł
    BTM222 dostępny w TME (dziadowsko oprogramowany tak swoją drogą) ma
    UART, SPI i USB, może więc stosowane w tanich adapterach moduły też
    tak mają?

  • 2. Data: 2009-09-07 23:51:33
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    __Maciek pisze:

> [...]
    > to czy ktoś z Was już próbował z taniego adaptera na USB pozyskać
    > moduł BT i podłączyć się do niego tak żeby używać go przez zwykły UART

    Dongle USB są maksymalnie okrojone dla zmniejszenia kosztów produkcji.
    Jeżeli jakiś pin nie jest potrzebny w tym zastosowaniu - to ASIC go nie
    ma. Przy produkcji w milionach ma to swój sens.

    A taki dongle USB podłączysz bezproblemowo przez USB do dowolnego procka
    z hostem USB (np. AT91RM9260). Reszta to kwestia napisania sterowników,
    co nie jest problemem gdy na takim procku hula Linux.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-09-08 06:58:14
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    __Maciek pisze:
> [...]
    > z uC? Gotowy moduł BT do zastosowania w swoim urządzeniu kosztuje od
    > 40zł, a na Allegro adaptery BT na USB można kupić za grosze.

    Te dongle na USB są tanie, bo nie mają stosu bluetooth, tylko interfejs HCI.
    http://www.palowireless.com/infotooth/tutorial/hci.a
    sp

    Jak masz nadmiar czasu i opłaca ci się dla kilkunastu złotych pisać stos
    BT, to może to mieć sens.

  • 4. Data: 2009-09-08 12:34:14
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Tue, 08 Sep 2009 01:51:33 +0200 Adam Dybkowski <a...@4...pl>
    napisał:

    >Jeżeli jakiś pin nie jest potrzebny w tym zastosowaniu - to ASIC go nie
    >ma. Przy produkcji w milionach ma to swój sens.

    Aha :-/

    >A taki dongle USB podłączysz bezproblemowo przez USB do dowolnego procka
    >z hostem USB (np. AT91RM9260).

    No tak, tylko ja chciałem podłączać to do takich maluchów jak ATmega8
    czy podobnych. A więc się nie da, ok.

    Dzięki Wam obu za odpowiedzi.

  • 5. Data: 2009-09-08 22:51:21
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    __Maciek pisze:

    > No tak, tylko ja chciałem podłączać to do takich maluchów jak ATmega8
    > czy podobnych. A więc się nie da, ok.

    Da się - poprzez układ robiący za USB hosta. Na przykład FTDI Vinculum
    (nie wiem, czy najnowszy do niego firmware obsługuje już dongle BT, ale
    np. do podłączenia pendrive'a jest gotowiec).

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/