  • 1. Data: 2009-09-07 23:07:55
    Temat: FTDI FTxxx vid pid ?
    Od: "nenik" <n...@o...pl>

    Czy numery vid pid ukladow FT232 mozna zmieniac ?
    na elektrodzie pisza ze jesli uklad ft232 ma miec inny nr. PID , to trzeba to
    zamowic u producenta , jak to wlasciwie jest , mozna za pomoca MProga jakos to
    zmienic czy tylko zamowic u producenta .

    Mam np. FT232 odczytuje za pomoca mprog-a eeprom zmieniam w zakladce pid na np
    6040 , zapisuje zawartosc na dysk , wciskam zaprogramuj i mam "no devices found"
    czy to normalne ? co z czym trzeba pasowac ?

  • 2. Data: 2009-09-08 00:02:25
    Temat: Re: FTDI FTxxx vid pid ?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl>

    nenik pisze:

> [...]
    > zamowic u producenta , jak to wlasciwie jest , mozna za pomoca MProga jakos to
    > zmienic czy tylko zamowic u producenta .

    VID i PID są zapisywane w EEPROMie. Jeżeli masz FT232BM to EEPROM
    szeregowy musi być podłączony aby użyć niestandardowy VID/PID, a w
    przypadku FT232R EEPROM już jest w środku kostki.

    > Mam np. FT232 odczytuje za pomoca mprog-a eeprom zmieniam w zakladce pid na np
    > 6040 , zapisuje zawartosc na dysk , wciskam zaprogramuj i mam "no devices found"
    > czy to normalne ? co z czym trzeba pasowac ?

    Poczytaj w FTDI o plikach INF. Jeżeli urządzenie zmieniło swoją
    kombinację VID/PID ze standardowej FTDI na inną - to musisz je ponownie
    zainstalować w systemie, tym razem podając swój plik INF (ze
    zmodyfikowanym VIDem i/lub PIDem).

    BTW: Taki zmodyfikowany plik INF nie będzie miał już zgodnego podpisu
    Microsoftu więc to się nie uda w Windows Vista 64-bit / Windows 7 64-bit.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/

  • 3. Data: 2009-09-08 00:05:11