  • 1. Data: 2022-11-21 22:20:52
    Temat: Praca na drodze obarczona wysokim ryzykiem,bedą progi zwalniające
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    Się okazuje że praca na drodze jest obarczona wysokim ryzykiem utraty
    życia i zdrowia jak czytam w artykule o progach zwalniających na
    autostradach i S-kach, nie przypuszczałem że w ciągu 2 lat zginęło aż 14
    ludzi.

    "Jak podaje GDDKiA, w okresie od lipca 2020 r. do czerwca 2022 r. na
    drogach krajowych doszło do 179 zdarzeń z udziałem firm wykonujących
    prace w pasie drogowym. Zginęło w nich 14 osób, a 63 osoby zostały
    ranne. Większość tych zdarzeń to najechanie na pracowników służb
    utrzymaniowych lub wykorzystywane przez nich pojazdy."

    dlatego będą na czas robót instalować progi zwalniająco-budzące :) na
    pasach wyłączonych z ruchu.

    " Progi będą ustawiane tymczasowo podczas prowadzonych prac na danym
    pasie. Mają one za zadanie "obudzić" kierowcę, który nie zauważy
    wcześniejszych ostrzeżeń o prowadzonych pracach takich jak słupki czy
    znaki, aby zdążył zmienić pas ruchu- mówi Piechowiak. Podobnie jak w
    innych krajach, gdzie już się doskonale sprawdziły, m.in. w Niemczech."

    https://wiadomosci.wp.pl/rewolucja-na-autostradach-g
    ddkia-o-progach-zwalniajacych-6836368447892128a
    --
    Janusz

  • 2. Data: 2022-11-22 10:38:05
    Od: K <...@l...com>

    On 21/11/2022 21:20, Janusz wrote:
> [...]
    >

    > https://wiadomosci.wp.pl/rewolucja-na-autostradach-g
    ddkia-o-progach-zwalniajacych-6836368447892128a

    Nigdy w Niemczech na autostradzie takich progow nie widzialem, a za
    kazdym razem jak jade A2 to sa jakies roboty.

  • 3. Data: 2022-11-22 22:02:47
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tlgq3m$c28$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

> [...]
    > pojazdy."
    >
    > dlatego będą na czas robót instalować progi zwalniająco-budzące :)

    Progi beda ukladane WYLACZNIE na pasie awaryjnym lub pasie tymczasowo
    wylaczonym z ruchu, przed miejscem prowadzenia prac

    Pijany rowerzysta się wywali i będzie larum.
    Ja bym jednak stawiał tira pełnego kowdeł.

    --
    Piter

    #JebacKatar

  • 4. Data: 2022-11-22 22:03:39
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    user Janusz pisze tak:

> [...]

    wylaczonym z ruchu, przed miejscem prowadzenia prac

    Pijany rowerzysta się wywali i będzie larum.
    Ja bym jednak stawiał tira pełnego kowadeł.

    --
    Piter

    #ZawszeGratem
    strefa wolna od LPG FSI TDI i klimy

  • 5. Data: 2022-11-23 00:05:55
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    To w tym linku pisze :)

    > Pijany rowerzysta się wywali i będzie larum.
    Rowerzysta na autostradzie czy S-ce?

    > Ja bym jednak stawiał tira pełnego kowadeł.

    Żeby sie motopi#dy na nim zabiły?

    --
    Janusz

  • 6. Data: 2022-11-23 00:27:00
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    in <news:tljkkl$8qt$1$Janusz@news.chmurka.net>
    user Janusz pisze tak:

    > To w tym linku pisze :)

    nom, jakby komuś się niechciało kliknąć. A to jest ważne sprostowanie
    plotki.

    Ja nie klikam na 90% linków.

    > Rowerzysta na autostradzie czy S-ce?

    pijany może być wszędzie

    > Żeby sie motopi#dy na nim zabiły?

    no tak

    Najpierw znaki, potem płotki a potem tir. Madrej głowie w jednym
    słowie. U mnie na wiosce jak robili to chyba się zastawiali ciezkim
    sprzętem (jak mieli). Jeszcze kiedyś były kupy piachu. Potem się
    narobiło Zenków w Fordach Tranzitach co przyklejają kocie oczy albo
    mafia kosiarzy trawy.

  • 7. Data: 2022-11-23 23:03:06
    Od: Janusz <j...@o...pl>

    W dniu 2022-11-23 o 00:27, PiteR pisze:
    > in <news:tljkkl$8qt$1$Janusz@news.chmurka.net>

    > nom, jakby komuś się niechciało kliknąć. A to jest ważne sprostowanie
    > plotki.
    >
    > Ja nie klikam na 90% linków.
    Ten jest bezpieczny.

    > pijany może być wszędzie
    Ale autostrady czy S-ki u nas nie idą przez środek wsi, więc rowerzysta
    pijany nie ma raczej szans sie trafić, co innego kolarze czy inne
    rowero-p#zdy, ci potrafią wjechać wszędzie.

> [...]
    > słowie. U mnie na wiosce jak robili to chyba się zastawiali ciezkim
    > sprzętem (jak mieli). Jeszcze kiedyś były kupy piachu.
    Ale to na dłuższe roboty, a robią przecież na drogach wiele mniejszy
    napraw, np barierek, to mają oprócz busa czy dwóch wlec jeszcze ze sobą
    ciężarówkę piasku? bez sensu,
    stawiają znaki, busa ze światłami i robią, aż ktoś im w to nie wjedzie,
    loteria, jak widać ze statystyk, dość sporo maja wypadków.

    Potem się
    > narobiło Zenków w Fordach Tranzitach co przyklejają kocie oczy albo
    > mafia kosiarzy trawy.

    Na ale ktoś to musi robić i chciałby po pracy wrócić do domu a nie być
    rozsmarowany na asfalcie :(
    --
    Janusz

  • 8. Data: 2022-11-24 00:15:16
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2022-11-22 o 10:38, K pisze:

    ddkia-o-progach-zwalniajacych-6836368447892128a

    > Nigdy w Niemczech na autostradzie takich progow nie widzialem, a za
    > kazdym razem jak jade A2 to sa jakies roboty.

    U nas nie potrzeba lotniska, bo przecież jest w Berlinie. Ale w
    Niemczech nie ma progów, więc u nas są potrzebne.

  • 9. Data: 2022-11-24 02:41:19
    Od: "Altor" <g...@r...pl>

    Użytkownik "K" <...@l...com> napisał w wiadomości

    ddkia-o-progach-zwalniajacych-6836368447892128a

    > Nigdy w Niemczech na autostradzie takich progow nie widzialem, a za kazdym
    > razem jak jade A2 to sa jakies roboty.

    Być może w Niemczech kierowcy jadą z prędkością dopuszczalną
    przez znaki i nie potrzeba progów. Wniosek z tego, że w Polsce znaki
    ograniczenia prędkości kierowcy mają w Dudzie.

  • 10. Data: 2022-11-24 10:05:58
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Nov 2022 02:41:19 +0100, Altor wrote:
    > Użytkownik "K" <...@l...com> napisał w wiadomości

    ddkia-o-progach-zwalniajacych-6836368447892128a

    > Być może w Niemczech kierowcy jadą z prędkością dopuszczalną
    > przez znaki i nie potrzeba progów.

    Jak jest powazne ograniczenie, czyli wynikajace z robót, to ogolnie
    nie przekraczaja.
    Raz - policjanci sie lubia ustawic z FR, a przynajmniej taka fama w
    narodzie jest, dwa - trudno wiekszą rozwinąc, jak caly "korek" tyle
    jedzie. a zwezony pas nie zacheca do wybrykow.

    > Wniosek z tego, że w Polsce znaki
    > ograniczenia prędkości kierowcy mają w Dudzie.

    Nie od dzis wiadomo, ale teraz mandaty wysokie.
    I moze by sie cos zmienilo, ale inflacja :-(

    J.