  • 11. Data: 2021-05-22 17:23:55
    Temat: Re: Prad 2
    Od: Marcin N <m...@o...pl>

    > A skąd byś wodę dla niej wziął? Nie zdajesz sobie sprawy ile idzie w
    > chmury w jednej chłodni kominowej...

    Ja też nie zdaję sobie sprawy. Powiesz?

    --
    MN

  • 12. Data: 2021-05-22 20:19:12
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Jeśli budować będą Amerykanie, to Niemcy mogą nam nabzykać.

    -----

  • 13. Data: 2021-05-24 08:46:50
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Marcin,

    Saturday, May 22, 2021, 5:23:55 PM, you wrote:

    > Ja też nie zdaję sobie sprawy. Powiesz?

    Tysiące ton na dobę.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 14. Data: 2021-05-24 10:45:40
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 May 2021 08:46:50 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Tysiące ton na dobę.

    Ale chlodnie kominowe ta dzisiaj sa. I woda do nich sie znajduje ..

    J.

  • 15. Data: 2021-05-24 10:56:02
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 21 May 2021 17:36:28 +0200, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Rzekome?

    No coz - ze takie kopalnie sciagaja wode z okolicy to wiadomo, ale
    kopalnia tam jest od 50 lat, czy nawet dluzej.

    > A skąd byś wodę dla niej wziął? Nie zdajesz sobie sprawy ile idzie w
    > chmury w jednej chłodni kominowej...

    A skad biora teraz?

    Mowisz, ze Czesi nadal mieliby sluszne pretensje ?

    J.

  • 16. Data: 2021-05-24 11:25:50
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-05-2021 o 10:56, J.F pisze:

    > No coz - ze takie kopalnie sciagaja wode z okolicy to wiadomo,

    I dlatego należy je pozamykać.

    > ale
    > kopalnia tam jest od 50 lat, czy nawet dluzej.

    I tyle lat ściągała.
    To jest jakiś powód, żeby pozwolić robić to nadal?

  • 17. Data: 2021-05-24 11:34:47
    Od: K <n...@e...com>

    On 22/05/2021 19:19, ąćęłńóśźż wrote:
    > Jeśli budować będą Amerykanie, to Niemcy mogą nam nabzykać.
    >

    > -----

    Obojetnie kto to bedzie stawial to niemcy nic do tego nie maja, nawet
    sie uciesza bo beda mogli importowac czysta energie w sytuacji
    niedoborow na poludniu. Czy to beda amerykanie, francuzi czy japonczycy
    nie ma znaczenia.

  • 18. Data: 2021-05-24 11:56:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 May 2021 11:25:50 +0200, Cavallino wrote:

    > I dlatego należy je pozamykać.

    A jak potem bedzie powodz, albo bagno ?

    > I tyle lat ściągała.
    > To jest jakiś powód, żeby pozwolić robić to nadal?

    I jakos tak 45 lat nikomu to nie przeszkadzalo.

    https://kwbturow.pgegiek.pl/aktualnosci/kopalnia-w-t
    urowie-chroni-zasoby-wody-pitnej-po-stronie-czeskiej
    -translation-en

    "Poziom wód podziemnych w rejonie Kopalni Turów jest od wielu lat
    monitorowany przez polsko-czeskie i polsko-niemieckie zespoły
    specjalistów. Sieć pomiarowa obejmuje 550 miejsc pomiaru zwierciadła
    wód podziemnych, z czego ponad 150 należy do polsko-czeskiej i
    polsko-niemieckiej sieci pomiarowej. Wyniki badań specjalistów
    potwierdzają, że kopalnia nie powoduje odwodnienia w ujęciach wody
    pitnej."

    wyjatkiem miala byc ta Uhelna.
    I teraz ciekawe:
    -Polacy jakos nie potrafili sie dogadac ?
    -w Czechach jakis lokalny patriotyzm sie rozwinal ?
    -a jak tak za dwa lata TSUE orzeknie na korzysc Polski, to kto zaplaci
    za przestoj?

    Choc dopuszczam i racje po czeskiej stronie ..

    J.

  • 19. Data: 2021-05-24 12:06:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-05-2021 o 11:56, J.F pisze:

    > A jak potem bedzie powodz, albo bagno ?

    A co ma piernik do wiatraka?
    Meliorację chcesz robić kopalniami? ;-)

    > I jakos tak 45 lat nikomu to nie przeszkadzalo.

    Skąd wiesz?
    Tym spod Konina też nie przeszkadzało?

  • 20. Data: 2021-05-24 13:00:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 24 May 2021 12:06:25 +0200, Cavallino wrote:

    > A co ma piernik do wiatraka?
    > Meliorację chcesz robić kopalniami? ;-)

    Kopalnia miala szkodzic, a sie okaze, ze pomogla, to co bedzie po
    zamknieciu ?

    > Skąd wiesz?

    Jakos nie protestowali :-)

    > Tym spod Konina też nie przeszkadzało?

    Nie wiem, moze i nie przeszkadzalo.

    Belchatow wysuszyl studnie w okolicy, ale kopalnia najpierw zalozyla
    wodociagi, wiec rolnikom sie jakby polepszylo ... nie wiem jak teraz -
    trzeba placic ?

    J.