  • 1. Data: 2009-07-13 22:50:47
    Temat: Prąd na LED'y i 7-mio segmentowce ...
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    Dla potrzeb domowych majstruję urządzenie w oparciu o AT89C51. Na portach będą
    wisiały LED'y i wyświetlacze 7-mio segmentowe. Jakimi wartościami oporników
    ograniczyć prąd? A może wogóle nie trzeba ? A może jednak trzeba jakiś bufor ?
    Np. 74245 ?

    MH

  • 2. Data: 2009-07-13 23:08:43
    Temat: Re: Prąd na LED'y i 7-mio segmentowce ...
    Od: "Artur Miller" <a...@b...org>

    "MH" <l...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > oporników
    > ograniczyć prąd? A może wogóle nie trzeba ? A może jednak trzeba jakiś

    jesli sterujesz statycznie, to daj ok 220om, jesli multipleksujesz, to
    mozesz dać bez oporów (małe wyswietlacze z jedną LEDką na segment) albo
    wspomóc się czymś co da więcdej prądu (stary dobry ULN2803, dla większych
    wyswietlaczy)

    @

  • 3. Data: 2009-07-13 23:15:18
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    > mozesz dać bez oporów (małe wyswietlacze z jedną LEDką na segment) albo
    > wspomóc się czymś co da więcdej prądu (stary dobry ULN2803, dla większych

    A jak wyświetlanie multipleksowe się zatrzyma, to wyświetlaczom powiesz
    "papa" na do widzenia.
    K.

  • 4. Data: 2009-07-14 00:08:41
    Od: "MH" <l...@o...pl>

    > A jak wyświetlanie multipleksowe się zatrzyma, to wyświetlaczom powiesz
    > "papa" na do widzenia.

    Chyba nie. W takiej sytuacji z całą pewnością żywotność wyświetlaczy będzie
    krótsza , ale nie tak od razu "siwy dym" .. No dobra , dam 330 Ohm. Bedzie OK ??

    MH

  • 5. Data: 2009-07-14 06:25:35
    Temat: Re: Pr?d na LED'y i 7-mio segmentowce ...
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Tue, 14 Jul 2009 02:08:41 +0200,
    MH <l...@o...pl> screamed:

    > Chyba nie. W takiej sytuacji z całą pewnością żywotność wyświetlaczy będzie
    > krótsza , ale nie tak od razu "siwy dym" .. No dobra , dam 330 Ohm. Bedzie OK ??

    Będzie. A najlepiej sprawdzić organoleptycznie. ;>

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:234B ]
    [ 08:25:13 user up 12133 days, 20:20, 1 user, load average: 0.43, 0.95, 0.06 ]

    I drive way too fast to worry about cholesterol. -- Steven Wright

  • 6. Data: 2009-07-14 19:53:52
    Od: Dykus <d...@s...wp.pl>

    Witam,

    Dnia 14.07.09 (wtorek), 'Artur Miller' napisał(a):

    > (stary dobry ULN2803, dla większych wyswietlaczy)

    Dobry?! To badziew jakich mało. :) Przy 100mA tranzystory mają napięcie
    nasycenia na poziomie 0.85V, co może dać 0.7W strat! Kiedyś podłączałem pod
    to 4 wyświetlacze, na niezbyt dużym prądzie i pamiętam, że układ grzał się
    (stosunkowo) mocno. Na uczelniany projekt wystarczy, dla domu proponuje 8
    tranzystorów w SOT-23. Ale to tylko takie moje skromne zdanie... :)

    --
    Pozdrawiam,
    Dykus.