  • 1. Data: 2009-07-13 10:44:47
    Temat: trafo a sinus 100MHz?
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Witam
    mam takie pytanie - czy jest możliwe wykonanie domowym sposobem trafa które
    w zakresie 30kHz-100Hz przeniosłoby sygnał sinus? Moc znikoma, bo to tylko
    sygnał. Jest taki rdzeń który da rade? a może powietrzne? tylko jak sie
    ustrzec przed wpływem pojemności? najważniejsze jest żeby nie zniekształcało
    sygnału i żeby było w miarę liniowe w tym paśmie...

  • 2. Data: 2009-07-13 11:21:19
    Temat: Re: trafo a sinus 100MHz?
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 13 Jul 2009 12:44:47 +0200, nuclear2001 napisał(a):

    > mam takie pytanie - czy jest możliwe wykonanie domowym sposobem trafa które
    > w zakresie 30kHz-100Hz przeniosłoby sygnał sinus?

    IMO domowym nie a nawet w ogóle. (zakładam że chodziło o 100MHz)
    --
    Jacek

  • 3. Data: 2009-07-13 11:33:49
    Od: "nuclear2001" <n...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

    > IMO domowym nie a nawet w ogóle. (zakładam że chodziło o 100MHz)
    > --
    ano fakt literówka, miało byc MHz. No i tak się obawiałem że to nie
    przejdzie, domyślam się ze to sie robi jednak w dużo mniejszej skali i
    większej precyzji... no nic, w takim raize poradzę sobie inaczej;)

  • 4. Data: 2009-07-13 12:08:49
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    Jacek Maciejewski napisał(a):

    > IMO domowym nie a nawet w ogóle. (zakładam że chodziło o 100MHz)

    sondy prądowe w poniższym linku są w środku tylko transformatorem:

    http://www2.tek.com/cmswpt/psdetails.lotr?ct=PS&cs=p
    su&ci=13500&lc=EN

    Andrzej Kamieniecki

  • 5. Data: 2009-07-13 12:10:16
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 13 Jul 2009 13:21:19 +0200 Jacek Maciejewski <j...@o...pl>
    napisał:

    >IMO domowym nie a nawet w ogóle. (zakładam że chodziło o 100MHz)

    Właściwie dlaczego nie? Zależy jeszcze czy chodzi o jakąś dużą moc czy
    tylko o przeniesienie sygnału, bo jeżeli pierszy przypadek to
    faktycznie czarno to widzę, ale jeżeli drugi to przecież w układach
    radiowych bywają transformatorki na ferrytowych toroidach czy po
    prostu powietrzne które przenoszą i wyższe częstostliwości - po prostu
    obwody sprzężony magnetycznie.

    Transformatory są też przecież na wejściu/wyjściu kart sieciowych.

    Natomiast cienko widzę przenoszenie aż takiego zakresu (30kHz-100MHz)
    - to się raczej nie uda.

    Niech zresztą ktoś lepiej znający się na RF się wypowie...

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 6. Data: 2009-07-13 12:34:52
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    __Maciek napisał(a):
    [ciap]

    > Natomiast cienko widzę przenoszenie aż takiego zakresu (30kHz-100MHz)
    > - to się raczej nie uda.

    jak widać w linku, który podałem wcześniej transformatorem przenosi się
    i znacznie szersze pasma. Zobacz wykresy w zakładce
    Characteristics/Specs, a to jest przecież produkt sprzed lat a nie jakiś
    news.

    A zrobić domowym sposobem to najprościej tak:
    - kupić nową sondę np. CT-2 za jedyne 480,- Euro :-)
    - zdjąć obudowę z transformatora i zamontować go w swoim układzie.

    Andrzej Kamieniecki

  • 7. Data: 2009-07-13 12:37:29
    Od: Jacek Maciejewski <j...@o...pl>

    Dnia Mon, 13 Jul 2009 14:08:49 +0200, Andrzej Kamieniecki napisał(a):

    > sondy prądowe w poniższym linku są w środku tylko transformatorem:
    >
    > http://www2.tek.com/cmswpt/psdetails.lotr?ct=PS&cs=p
    su&ci=13500&lc=EN

    A jednak... :) Masz może zdjęcie środka takiej sondy? Ciekaw jestem
    konstrukcji tego trafka. Taki CT1 akurat miałby zakres f jaki pytek
    potrzebuje.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2009-07-13 12:51:53
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

> [...]
    > A jednak... :) Masz może zdjęcie środka takiej sondy? Ciekaw jestem
    > konstrukcji tego trafka. Taki CT1 akurat miałby zakres f jaki pytek

    mam zdjęcie, a owszem. Przy okazji trochę prywaty, jest na stronie 245:

    http://www.btc.pl/?id_prod=5082000

    u dołu fot3.32 jest widoczna sonda ze zdjętą obudową, akurat moja
    prywatna sztuka CT-2. Jak Twój mail jest aktualny to prześlę jakieś
    zdjęcie jak jakie znajdę lub ewentualnie zrobię. Trafo jest na zdjęciu
    owinięty kawałkiem folii ale widać o co chodzi. W sumie straszliwa
    manufaktura w środku i dziwne że działa i to aż tak :-)

    Andrzej Kamieniecki

  • 9. Data: 2009-07-13 12:52:00
    Od: "marko1a" <m...@l...de>

    Użytkownik "Andrzej Kamieniecki" <_...@t...com.pl>
    napisał w wiadomości news:h3f9l5$jo2$1@news.dialog.net.pl...

    > A zrobić domowym sposobem to najprościej tak:
    > - kupić nową sondę np. CT-2 za jedyne 480,- Euro :-)
    > - zdjąć obudowę z transformatora i zamontować go w swoim układzie.

    Po czym przekonać się że ten transformatorek można samemu nawinąć na rdzeniu
    pierścieniowym albo dwuotworowym zakupując rdzeń na allegro za pare zł.
    Tyle że w sondzie jest jeszcze prawdopodobnie układ korekcji jakimiś
    pojemnościami tak aby uzuskac płaską charakterystykę.

    Marek

  • 10. Data: 2009-07-13 12:56:44
    Od: Andrzej Kamieniecki <_...@t...com.pl>

    marko1a napisał(a):
    [ciap]
    > Po czym przekonać się że ten transformatorek można samemu nawinąć na rdzeniu
    > pierścieniowym albo dwuotworowym zakupując rdzeń na allegro za pare zł.

    he, he, powodzenia.

    > Tyle że w sondzie jest jeszcze prawdopodobnie układ korekcji jakimiś
    > pojemnościami tak aby uzuskac płaską charakterystykę.

    ta jasne, i jeszcze mały chomik, który podaje wynik wystukując go łapką
    w obudowę.

    Andrzej Kamieniecki