  • 1. Data: 2009-07-13 10:50:43
    Temat: wtyki Jack - do notebookow
    Od: a...@p...pl

    Gdzie bylaby szansa na to, aby kupic kabel z zarobiona wtyczka lub
    sama wtyczke.

    wtyk rurka zew. srednica 7,9....w srodku pin (IBM/Lenovo)

    Sa jakies firmy w Polsce co handluja takimi rzeczami?

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2009-07-13 11:17:39
    Temat: Re: wtyki Jack - do notebookow
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ThinkXtra napisało:

    > Gdzie bylaby szansa na to, aby kupic kabel z zarobiona wtyczka lub
    > sama wtyczke.
    >
    > wtyk rurka zew. srednica 7,9....w srodku pin (IBM/Lenovo)
    >
    > Sa jakies firmy w Polsce co handluja takimi rzeczami?

    Kupowałem niedawno uniwersalny zasilacz do laptopa. Miał regulowane
    napięcie, kabel ze zwykłym, najczęściej spotykanym w zasilaczach
    zączem, a do tego osiem wymiennych końcówek-przejściówek. Dość
    porządnie zrobionych. W tym oczywiście taka IBM/Lenovo. Ludzie to
    kupują i na ogół używają jednej końcówki. Gdzieś w przyrodzie musi
    występować nadmiar tych nieużywanych. Trzeba tylko znaleźć kogoś,
    kto kupił, a potrzebuje czego innego niż IBM.

    --
    Jarek

  • 3. Data: 2009-07-13 11:33:17
    Od: a...@p...pl

    On Mon, 13 Jul 2009 11:17:39 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    >występować nadmiar tych nieużywanych. Trzeba tylko znaleźć kogoś,
    >kto kupił, a potrzebuje czego innego niż IBM.

    a ty masz na zbyciu do Lenovo? A jak wyglada sprawa z pinem w srodku
    (czy to jest potrzebne do czegos, jakas komunikacja laptopa z
    zasilaczem?)

    --
    ThinkXtra

  • 4. Data: 2009-07-14 09:24:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ThinkXtra napisało:

    > a ty masz na zbyciu do Lenovo? A jak wyglada sprawa z pinem w srodku
    > (czy to jest potrzebne do czegos, jakas komunikacja laptopa z
    > zasilaczem?)

    Mam na zbyciu aż do tego stopnia, że zbył się w jakieś nieokreślone
    miejsce i jest nie do odszukania. A ten pin w środku, to przecież
    normalna końcówka zasilania (dodatnia), innej nie ma. Zasilacz jest
    uniwersalny, radzi sobie tak z Dellem jak i z IBM-em, nie podejrzewam
    więc, że ten ostatni potrzebuje jakiegoś mądrzejszego zasilacza (to
    akurat w Dellu widać ewidentnie trzy zaciski, ale używane są tylko
    dwa).

    --
    Jarek

  • 5. Data: 2009-07-16 08:40:01
    Od: a...@p...pl

    On Tue, 14 Jul 2009 09:24:19 +0000 (UTC), Jarosław Sokołowski
    <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
    >więc, że ten ostatni potrzebuje jakiegoś mądrzejszego zasilacza (to
    >akurat w Dellu widać ewidentnie trzy zaciski, ale używane są tylko

    chyba jednak nie do konca, bo rurka jest dwustronnie stykowa: zew i
    wew, a pin w srodku to jest do jakiejs komunikacji.

    Kiedys w DELLU ...srodkowy pin sie przygial i notebook sie ladowal,
    ale caly czas krzyczal ze cos mu sie nie podoba......

    --
    ThinkXtra

  • 6. Data: 2009-07-16 11:46:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ThinkXtra napisało:

    > chyba jednak nie do konca, bo rurka jest dwustronnie stykowa: zew i
    > wew, a pin w srodku to jest do jakiejs komunikacji.

    W tym uniwersalnym zasilaczu oczywiście kabel jest dwuprzewodowy.
    Więc nawet jak IBM zaplanował sobie jakąś komunikację, to jej w tym
    zasilaczu nie było. A jak mu wychodzi współpraca z laptopami IBM,
    tego nie wiem.

    > Kiedys w DELLU ...srodkowy pin sie przygial i notebook sie ladowal,
    > ale caly czas krzyczal ze cos mu sie nie podoba......

    W DELLu miałem wtyczkę w kształcie litery U, a w niej trzy dziurki
    ustawione w trójkąt. We wtyczce oryginalnego zasilacza dobrze było
    widać, że w jednej z dziurek nie ma nawet blaszki styku.

    --
    Jarek