  • 1. Data: 2009-07-14 07:07:33
    Temat: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.
    Od: Haha <e...@t...pl>

    Witam

    Czy ktos gdzies widzial taki projekt ? Chodzi o to jak wyslac jakis
    skan kod do PC. Protokol jest banalny a jakos PC nie reaguje na moje
    proby wyslania czegokolwiek. Na poczatku podlaczam normalna klawiature
    zeby zalatwic wszystkie inicjalizacje a potem zmieniam na ta moja ale
    niestety nic mi sie nie udalo wyslac.

    Gdyby ktos cos takiego mial i mogl sie podzielic to bede wdzieczny. Sa
    takie projekty ale na procesorach PIC ale musze miec raczej AVR i
    najlepiej w C.

  • 2. Data: 2009-07-14 08:23:33
    Temat: Re: Projekt klawiatury PC na ukladzie AVR.
    Od: BartekK <s...@N...org>

    Haha pisze:
> [...]
    > proby wyslania czegokolwiek. Na poczatku podlaczam normalna klawiature
    > zeby zalatwic wszystkie inicjalizacje a potem zmieniam na ta moja ale
    Nie wiem jak te wszystkie czary z inicjalizacją - ja to olałem, bo
    podłączałem "klawiaturę-na-avr" przez przejściówkę ps2-usb (aktywna, w
    systemie widoczna jako usb-hid-device). Moje ustrojstwo od strony PC ma
    ps/2 a od drugiej strony rs232, to co odbierze po rs232 zamienia na
    odpowiedni kod klawiatury (lub ciąg kodów, w przypadku znaków
    specjalnych) i wysyła udając naciskanie klawiszy. Posiada bufor
    transmisji itp. Program w avr-gcc/avrstudio, jak chcesz source to pisz
    na priv. Hardware jest banalne.

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 3. Data: 2009-07-14 10:45:25
    Od: John Smith <d...@b...pl>

> [...]
    >
    > Gdyby ktos cos takiego mial i mogl sie podzielic to bede wdzieczny. Sa
    > takie projekty ale na procesorach PIC ale musze miec raczej AVR i

    Kiedyś były opisane dwa takie projekty w Elektronice Praktycznej, coś
    koło 2003-2004 roku.

    Ważne są "timingi". Na PS2 trzeba wysyłać bardzo powoli.
    K.

  • 4. Data: 2009-07-14 10:52:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Haha" <e...@t...pl> napisal w wiadomosci
    r.googlegroups.com...
> [...]
    > klawiature
    > zeby zalatwic wszystkie inicjalizacje a potem zmieniam na ta moja

    A jak z powrotem podlaczasz normalna klawiature to dziala ?

    Bo wiem ze potrafi sie port klawiatury zawiesic po odlaczeniu .. i
    glowy nie dam czy nie ma tam jakiegos wykrywania odlaczenia, moze
    potem trzeba ponownie zainicjowac.

    J.

  • 5. Data: 2009-07-14 11:13:49
    Od: "Andrzej Ruciński" <w...@o...pl>

    Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedyś były opisane dwa takie projekty w Elektronice Praktycznej, coś
    > koło 2003-2004 roku.

    Znalazlem jakis projekt mini klawiatura. Sa tez inne ale dostep jest platny.
    Ten fragment jest dziwny:

    1 na wyjscie danych:

    DDRB.0=0; //1(pullup) na wy danych
    PORTB.0=1;

    0 na wyjscie danych:

    PORTB.0=0; //Zero na wy danych
    DDRB.0=1;

    I teraz nie wiem czy przy 1 wejscie jest na IN zeby host mogl przewrac
    transmisje czy jest tez jakis inny powod ktory sprawia ze moja wersja nie
    dziala.

    > Ważne są "timingi". Na PS2 trzeba wysyłać bardzo powoli.

    Co 60us do 100us to juz bardzo powoli ? Probowalem i bardzo szybko i troche
    wolnej i bardzo wolno i
    za cholere nie moge ani jednego znaku wyslac.

  • 6. Data: 2009-07-14 11:19:45
    Od: "Andrzej Ruciński" <w...@o...pl>

> [...]
    >
    > Bo wiem ze potrafi sie port klawiatury zawiesic po odlaczeniu .. i
    > glowy nie dam czy nie ma tam jakiegos wykrywania odlaczenia, moze potem

    Zdarzylo sie tez, ze potem zadna klawiatura nie dzialala ale to byl
    pojedynczy
    przypadek. Normalnie zmieniam na prawdziwa klawiature i chodzi bez problemu.

    W sumie to w zyciu mnostwo razy podmienialem klawiatury bez wylaczania
    komputera
    i nigdy nie bylo z tym problemow. Ale moze faktycznie jest jakas
    inicjalizacja przeprowadzana
    po podlaczeniu.

  • 7. Data: 2009-07-14 13:51:52
    Od: ter_haar(wywalto)@poczta.onet.pl

> [...]
    >
    >Gdyby ktos cos takiego mial i mogl sie podzielic to bede wdzieczny. Sa
    >takie projekty ale na procesorach PIC ale musze miec raczej AVR i

    Ktoś kiedyś o to tutaj pytał. Może poszukaj temtej dyskusji (dawno temu).

    Wracając do pytania. Ja gdzieś pewnie mam na dysku projekt bezprzewodowej
    myszo-klawiatury. Działało
    to na dwóch avr. Do jednego podpinało się mysz i klawiaturę, do drugiego komputer
    (dwoma kablami,
    jeden do gniazda myszy drugi do gniazda klawiatury). Miałem troche problemów z
    inicjalizacją i
    POST'em (komputer chyba na raz inicjuje i mysz i klawiaturę) ale ostatecznie jakoś to
    działało. Z co
    najmniej dwoma różnymi komputerami.

    Jak Ci bardzo zależy i mi sie na maila przypomnisz to pewnie bym to potrafił
    odszukać...

    pozdrawiam
    Jacek Kłapacz.

  • 8. Data: 2009-07-14 16:20:03
    Od: "bagno" <b...@o...pl>

> [...]
    >
    > Gdyby ktos cos takiego mial i mogl sie podzielic to bede wdzieczny. Sa
    > takie projekty ale na procesorach PIC ale musze miec raczej AVR i

    No i po przekopaniu wszystkiego co sie dalo wyszlo na to, ze chyba jedyny
    blad
    byl przy liczeniu bitu parzystosci. Nie wiem tylko jakim cudem nie udalo mi
    sie nic wyslac
    mimo, ze w sumie odwracalem kilka razy ten bit do testow i cos jednak
    powinno dojsc.

    Na razie dziekuje wszystkim. Mam nadzieje, ze nie trafie zaraz na kolejny
    problem.

  • 9. Data: 2009-07-14 16:46:06
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    Zajrzyj do Ep09-2002 str97_98 pt. "Przycisk ANY do PC, część 1"
    K.

  • 10. Data: 2009-07-14 17:54:47
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 14 Jul 2009 13:13:49 +0200, Andrzej Ruciński wrote:
    Za wikipedia

    http://www.beyondlogic.org/keyboard/keybrd.htm

    Moze pomoze.

    J.