  • 1. Data: 2009-07-13 12:21:11
    Temat: Jaka izolacja i łączówka na wysoką temperaturę?
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    Witam
    Tak mnie naszło że jak już mam czujnik PT-1000 to może pomierzę sobie
    temperaturę grota lutownicy. Tylko jak taki czujnik podłączyć do przewodów
    i dalej choćby do omomierza? Przewodów nie przylutuję bo się przecież
    odlutują. Zwykła izolacja też się rozpuszcza i "idzie z dymem". Czekam na
    propozycje jakie kabelki wytrzymują do jakiś 300-350 st. oraz czym je
    umocować. Wstępnie myślałem nad ołowiem ale on ma za małą temperaturę
    topnienia. No i chyba najważniejsze dostępność rozwiązania. Miło by było
    aby dało się to rozwiązać materiałami w miarę dostępnymi. Kosmiczne
    technologie odrzucam.

    Pozdrawiam MArek

  • 2. Data: 2009-07-13 12:34:10
    Od: DJ <j...@p...onet.pl>

    On 2009-07-13 14:21:11 +0200, ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm> said:

    > Tylko jak taki czujnik podłączyć do przewodów

    Zgrzewanie, złącze skręcane

    > Zwykła izolacja też się rozpuszcza i "idzie z dymem".

    Teflon

    --
    DJ

  • 3. Data: 2009-07-13 12:56:55
    Od: ToTylkoJa <m...@n...chce.tego.poczta.fm>

    DJ wrote:

    > Teflon

    Teflon to chyba trochę za mało bo tylko 260. Lutownica może mieć więcej.

  • 4. Data: 2009-07-13 13:06:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ToTylkoJa" <m...@n...chce.tego.poczta.fm> napisał w
    wiadomości news:h3fatq$v9d$1@news.onet.pl...

    > Teflon to chyba trochę za mało bo tylko 260. Lutownica może mieć
    > więcej.

    Moze, w czasach bezolowiowej.

    Koszulka z wlokna szklanego. Specjalnie dla drutow do pomaru
    temperatur :-)
    Zalutowac mozna olowiem, albo zgrzac.

    No i sprawdzic ile sam czujnik wytrzyma, bo platyna to duzo, ale
    zalewa epoksydowa znacznie mniej.

    J.

  • 5. Data: 2009-07-13 14:44:40
    Od: __Maciek <i...@c...org>

    Mon, 13 Jul 2009 14:34:10 +0200 DJ <j...@p...onet.pl>
    napisał:

    >Teflon

    Teflon wytrzymuje ciągłą temperaturę do ok. 200 stopni, a powyżej się
    powoli degraduje, wydzielając jakże przyjemny fluorowodór :-)
    Powyżej 260 stopni zaczyna się psuć na dobre, a jego temperatura
    topnienia to 327 stopni, więc zupełnie nie nadaje się do opisanego
    zastosowania.

    To już prędzej wspominany ostatnio na grupie Kapton, tyle że raczej
    będzie trudno o przewody w izolacji z tego materiału. No i autor
    napisał że kosmiczne technologie odrzuca.

    Klasycznym i popularnym rozwiązaniem izolacji na wysokie temperatury,
    stosowanym np. z grzałkami w piecach są ceramiczne koraliki nakładane
    na przewody.

    O koszulkach z włókna szklanego już wspomniano.

    --
    I really hate this damn machine,
    I wish that they would sell it.

  • 6. Data: 2009-07-13 18:25:54
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    Poszukaj kogoś kto robi grzałki dla przemysłu, u niego dostaniesz
    koszulkę z włókna szklanego - wystarczająco odporną na wysokie
    temperatury. Łączenie może za pomocą zgniecionej tulejki mosiężnej? Ja
    przynajmniej tak czasami robię. Taką tulejkę o długości 1m i średnicy
    zewn. 2mm (wew. pewnie 1mm) można przykładowo w leroy-merlin czy
    castorama dostać, kosztuje ..... nie wiem.... 4PLN? Zagnieciesz toto
    kleszczami, albo nawet młotkiem jak nie weźmiesz zamachu z za pleców :)

    Miłego.
    Irek.N.
    ps. na pd polski wiem jak pomóc.

  • 7. Data: 2009-07-14 19:34:43
    Od: badworm <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 13 Jul 2009 20:25:54 +0200, Irek N. napisał(a):

> [...]
    > castorama dostać, kosztuje ..... nie wiem.... 4PLN? Zagnieciesz toto
    > kleszczami, albo nawet młotkiem jak nie weźmiesz zamachu z za pleców :)

    A zaciskane tulejki (końcówki rurkowe) do przewodów się nie nadadzą?
    --
    Pozdrawiam Bad Worm badworm[maupa]post{kopek}pl
    GG#2400455 ICQ#320399066

  • 8. Data: 2009-07-14 19:59:22
    Od: "Irek N." <j...@t...tajny.jest>

    badworm pisze:
    > A zaciskane tulejki (końcówki rurkowe) do przewodów się nie nadadzą?

    Masz na myśli takie bez izolacji? Pewnie tak, ale te rureczki strasznie
    cieńką ściankę mają - będą słabo trzymać moim zdaniem.

    Miłego.
    Irek.N.

  • 9. Data: 2009-07-16 02:59:43
    Temat: Re: Jaka izolacja i laczówka na wysoka temperature?
    Od: "bujnos@smutec" <b...@s...pl>

    > umocowac. Wstepnie myslalem nad olowiem ale on ma za mala temperature
    > topnienia. No i chyba najwazniejsze dostepnosc rozwiazania. Milo by bylo
    > aby dalo sie to rozwiazac materialami w miare dostepnymi. Kosmiczne
    > technologie odrzucam.

    Sa silikony wysokotemperatorowe np do latania kominów, pisza ze tych 350*
    wytrzymuje okresowo ale o 3cm od grota jest juz pewnie z polowa tego.

  • 10. Data: 2009-07-28 12:37:44
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wroc[kropka]pl>

    On Mon, 13 Jul 2009 14:21:11 +0200, ToTylkoJa
    <m...@n...chce.tego.poczta.fm> wrote:

> [...]
    >temperaturę grota lutownicy. Tylko jak taki czujnik podłączyć do przewodów
    >i dalej choćby do omomierza? Przewodów nie przylutuję bo się przecież

    Z powodu wyjazdu nieco spóźnione.
    Ja lutuję srebrem. Technika jest bardzo prosta: skręcić przewody,
    posmarować boraksem roztartym z wodą, położyć kawałek lutu srebrnego
    (może być szczątek uszkodzinej biżuterii) i grzać. Początkowo niezbyt
    mocno, aby odparować wodę i usunąć wodę krystalizacyjną z boraksu
    (pieni się, może być potrzebna korekta ustawienia drucików), potem
    ostro. Druciki zaczynają świecić pomarańczowo, srebro topi się i
    pięknie rozpływa tworząc połączenie daleko pewniejsze niż wszelwkie
    tulejki zaciskane etc.

    Pozdrawiam,
    Paweł